Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knippen en plakken infilm(pjes)  (gelezen 651 keer)

Offline Dump

  • Lid
Knippen en plakken infilm(pjes)
« Gepost op: 2014/12/29, 17:29:38 »
Hoi allen.
Ik heb in het voorjaar een collega een oude xpkast gegeven met Ubuntu er op. Eindelijk over de streep getrokken en tot op heden naar zijn tevredenheid. Nu zegt hij geen goed programma te hebben om filmpjes te knippen en te plakken. Of mogelijk beter gezegd. Het lukt hem niet, dat kan natuurlijk ook! Welk programma, en het liefst niet te ingewikkeld, kan ik hem hiervoor aan bevelen vanuit het Ubuntu software centrum. Zelf doe ik daar niets mee dus ik zou het niet weten. Graag uw tips!
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/29, 18:12:54 »
Ik werk met Openshot Video Editor.
Daar kun je uitgebreid in knippen en plakken op zoveel aan te maken sporen als je wilt.

In de afbeelding hieronder kon je het schaartje al zien staan. =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Dump

  • Lid
Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/29, 19:48:57 »
Hartelijk dank.
Ik heb beide programma's doorgegeven met de daarbij behorende link. Ik ben benieuwd.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/29, 20:14:38 »
Zelf raad ik, net als femke98, Kdenlive aan. Net iets uitgebreider dan Openshot, maar wél even makkelijk en in mijn ervaring een stuk stabieler dan Openshot.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/29, 20:28:40 »
Hoe dan ook, video editing is een behoorlijk zware klus voor een computer. Het is zeker niet onmogelijk op een ex XP machine met een Linux systeem, maar dan is het best denkbaar dat de gebruiker tegen problemen aanloopt. Als dat zo mocht zijn horen we het wel.

In ieder geval is het verstandig de klus niet te gek te maken. Een video samenstellen van een grote lengte bijvoorbeeld. Mocht de PC op Ubuntu draaien dan is bij problemen het overstappen naar een lichter systeem een denkbare optie.

Wens je kennis veel succes, Dumb! Het is erg leuk werk.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Dump

  • Lid
Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/30, 12:14:58 »
Hoi jvecht.
Ik heb natuurlijk de voorgestelde programma's even bekeken en kwam toen je boekje "werken met xbuntu" tegen.
Daar ik net met een paar kasten ben overgestapt van ubuntu  naar xbuntu vond ik het een leuke aanvulling. Bedankt.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/30, 12:16:22 »
Ook Vistaus natuurlijk bedankt voor de aanvulling.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/30, 12:34:37 »
Hoe dan ook, video editing is een behoorlijk zware klus voor een computer. Het is zeker niet onmogelijk op een ex XP machine met een Linux systeem, maar dan is het best denkbaar dat de gebruiker tegen problemen aanloopt. Als dat zo mocht zijn horen we het wel.
=D Niet de gebruiker tegen problemen lopen, de gebruiker hét probleem.
Meestal komt een oudere computer er wel doorheen, alleen kost het meer tijd.
Geduld. Laat maar lekker draaien. Drink ondertussen een lekker bakkie thee ofzo.
Meestal gaat het pas fout als de gebruiker sneller wil dan de computer kan. Laat maar ratelen, dan komt het (meestal) wel goed.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Knippen en plakken infilm(pjes)
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/30, 14:54:54 »
Hoi jvecht.
Ik heb natuurlijk de voorgestelde programma's even bekeken en kwam toen je boekje "werken met xbuntu" tegen.
Daar ik net met een paar kasten ben overgestapt van ubuntu  naar xbuntu vond ik het een leuke aanvulling. Bedankt.

Leuk om te horen, Dump! Nog vier keer downloaden en dan is dat boekje 600 keer gedownload in de afgelopen 3,5 maand.

Succes met Xubuntu! Ik heb het zelf vanmorgen op een leuk Dell netbookje geïnstalleerd voor een goede kennis. Dan kopieer  ik dat boekje naar het bureaublad voor het eerste begin.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021