Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bleutooth  (gelezen 677 keer)

Offline am

  • Lid
Bleutooth
« Gepost op: 2014/12/21, 14:01:30 »
Hallo ik heb een vrrag mijn bluetooth speaker word niet gevonden door mijn laptop, bij mijn mobiel telefoon wel, de merk van mijn street box de UR bluetooh word dus niet gevonden.
Wat/hoe kan dat? Ik heb de bluetooth dus wel aanstaan op mijn laptop en laten zoeken, dus zonder resultaat..
Wat kan ik doen?
Ubuntu 14.04 LTS

Re: Bleutooth
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/21, 14:13:39 »
Staat je speaker wel in pairing mode? Of gaat dat automatisch zoals bij de mijne (Harman/Kardon Soundsticks III Wireless)? En anders: is je bluetooth-adapter compatibel? Sommige nieuwe bluetooth-apparaten vereisen minimaal Bluetooth 4.0 van je adapter dus als je adapter 4.0 niet ondersteunt...

Offline am

  • Lid
Re: Bleutooth
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/21, 14:38:39 »
Staat je speaker wel in pairing mode? Of gaat dat automatisch zoals bij de mijne (Harman/Kardon Soundsticks III Wireless)? En anders: is je bluetooth-adapter compatibel? Sommige nieuwe bluetooth-apparaten vereisen minimaal Bluetooth 4.0 van je adapter dus als je adapter 4.0 niet ondersteunt...

Ja hij staat in de paring mode , op mijn mobiel wekt die wel of zou ik nog wat moet installeren dan?
Zou toch moeten kunnen

Re: Bleutooth
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/21, 15:13:28 »
Daarom stelde ik je nog een vraag over je bluetooth-adapter...

Re: Bleutooth
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/21, 16:06:48 »
Heb je toevallig een Broadcom 43142 kaart erin zitten?Dat is een hybride kaart d.w.z zowel voor wifi als voor bluetooth.Nou werkt de wifi bij mij prima,maar de bluetooth vind ook niks.Schijnt iets met missing firmware te zijn.En aangezien in geen Windows meer heb kan ik hem niet aankoppelen via windows.Ik steek er een sitecom usb adapter in,en dan word hij wel herkend,pairing gaat ook,maar bestanden overzetten niet.
Kubuntu 20.04

Offline am

  • Lid
Re: Bleutooth
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/21, 16:27:13 »
Heb je toevallig een Broadcom 43142 kaart erin zitten?Dat is een hybride kaart d.w.z zowel voor wifi als voor bluetooth.Nou werkt de wifi bij mij prima,maar de bluetooth vind ook niks.Schijnt iets met missing firmware te zijn.En aangezien in geen Windows meer heb kan ik hem niet aankoppelen via windows.Ik steek er een sitecom usb adapter in,en dan word hij wel herkend,pairing gaat ook,maar bestanden overzetten niet.

Niet dat ik weet maar ik werk wel met Ubunu lts 14.04 en mijn laptop heb ik pas het is een Acer aspire AMD e2 en de bluethoot zit er ook ingebouwd.
en mijn speker zegt als ik die aanzet paring, maar helaas vind de bluetooth van mijn laptop het niet

Re: Bleutooth
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/21, 18:44:15 »
Ik werk momenteel met Mint 17. 1 Mate.Daar komt het ook in voor.Logisch ook,is ook op Ubuntu 14.04 gebouwd.Met de opdracht lspci in de terminal krijg je de info over de kaart te zien.De uitkomst kun je kopiƫren en plakken in een nieuw bericht onder de # tag.Dan krijg je zoiets:
sandra@sandra-HP-Pavilion-15-Notebook-PC ~ $ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Haswell-ULT DRAM Controller (rev 0b)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Haswell-ULT Integrated Graphics Controller (rev 0b)
00:03.0 Audio device: Intel Corporation Haswell-ULT HD Audio Controller (rev 0b)
00:14.0 USB controller: Intel Corporation Lynx Point-LP USB xHCI HC (rev 04)
00:16.0 Communication controller: Intel Corporation Lynx Point-LP HECI #0 (rev 04)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation Lynx Point-LP HD Audio Controller (rev 04)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation Lynx Point-LP PCI Express Root Port 1 (rev e4)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation Lynx Point-LP PCI Express Root Port 2 (rev e4)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation Lynx Point-LP PCI Express Root Port 3 (rev e4)
00:1c.3 PCI bridge: Intel Corporation Lynx Point-LP PCI Express Root Port 4 (rev e4)
00:1c.4 PCI bridge: Intel Corporation Lynx Point-LP PCI Express Root Port 5 (rev e4)
00:1d.0 USB controller: Intel Corporation Lynx Point-LP USB EHCI #1 (rev 04)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation Lynx Point-LP LPC Controller (rev 04)
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation Lynx Point-LP SATA Controller 1 [AHCI mode] (rev 04)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation Lynx Point-LP SMBus Controller (rev 04)
08:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM43142 802.11b/g/n (rev 01)
09:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller (rev 08)
0a:00.0 3D controller: NVIDIA Corporation GM108M [GeForce 840M] (rev a2)
sandra@sandra-HP-Pavilion-15-Notebook-PC ~ $
Ik heb momenteel ook een apart kaartje voor de wifi erbij gestoken,maar de broadcom is degene die in mijn pc zit.
Kubuntu 20.04

Re: Bleutooth
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/21, 20:03:19 »
Heb je toevallig een Broadcom 43142 kaart erin zitten?Dat is een hybride kaart d.w.z zowel voor wifi als voor bluetooth.Nou werkt de wifi bij mij prima,maar de bluetooth vind ook niks.Schijnt iets met missing firmware te zijn.

Hybride kaart van Broadcom geen ervaring mee, maar mijn hybride laptop (MS Surface Pro 3) heeft ook een hybride kaart voor zowel WiFi als Bluetooth van Marvell. Na het installeren van de open source-driver die Marvell zelf aanbiedt werkt bluetooth prima (WiFi werkt out-of-the-box al). Is er geen driver voor de Broadcom?

Re: Bleutooth
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/21, 20:19:35 »
Zou ik even moeten nakijken,weet eigenlijk niet of Broadcom daar een open-source driver voor heeft.Kom ik dan niet in conflict met de wifi?Daar gebruik ik nu de bcmwl kernel-source voor.

Edit:Nee,geen open -source drivers,Windows only.En die heb ik niet ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 20:31:16 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04