Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet op Linux...  (gelezen 8009 keer)

--Crazy--

  • Gast
Internet op Linux...
« Gepost op: 2006/11/22, 16:55:54 »
Dag mensen,

Ik ben nieuw bij Linux en weet niet hoe te verbinden met internet. Ik heb mijn internetkabel aangesloten. Bij Beheer ==> Netwerk staat er dat zowel de Modem als Wireless connection niet geconfigureerd zijn. Hoe moet ik dit nu doen ?

Ik heb wel nog niet de drivers van de draadlose kaart en Modem kunnen installeren. Wanneer ik deze wil openen van cd krijg ik een error: No suitable application. Deze drivers werden wel bijgeleverd bij een laptop waar Windows op zat...

Kan er mij iemand verder helpen ??

Alvast bedankt!

nils holkerson

  • Gast
Internet op Linux...
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/22, 17:29:02 »
had je een verbinding toen je de hele boel installeerde? als dat zo is kun het volgens mij oplossen door je pc opnieuw op te starten met verbinding. ik heb er geen ervaring mee maar ik heb zoiets weleens gelezen

Internet op Linux...
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/22, 18:01:31 »
als daar al je kaarten staan. zijn ze automatisch herkent door ubuntu. Dus alles zeer goed.
Niet geconfigureerd is heel normaal. Immers immers Ubuntu weet niet of je een DHCP, statisch ip, naam netwerk in geval van draadloos enz hebt....

Dus je klikt je kaar bv ethernet aan. Ofwel doe je dit met dubbel klikken ofwel met eigenschappen knop.
Daar vink je deze verbinding activeren aan. Dan geef je uw gegevens in, vb ip indien statisch. enz. Dan in het vorig menu moet je in 6.06 op activeren klikken (indien dit niet automatisch gedaan is) en in 6.10 zie je dat er voor je kaart een vinkje staat ipv een streepje/leeg vakje.

Meer info vind je ook op de wiki: https://wiki.ubuntu.com/NlWifi/Algemeen dit is voor wifikaart. Een ethernet is nog gemakkelijker. Dit is hetzelfde maar dan zonder alle gegevens.

Groeten,
Arvid Van Esscge

Internet op Linux...
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/22, 18:07:19 »
Nog even bij over je drivers. Deze zijn gemaakt voor windows meestal is het een exe file om te installeren. Linux is helemaal iets anders dan windows dus je zal met de drivers/cd niets zijn. Tenzij de leverancier ook linuxdrivers megegeven heeft. Maar dit betwijfel ik.
Of je de drivers gaat nodig hebben weet ik niet omdat het lijkt dat ubuntu je netwerkkaarten automatisch gedetecteerd heeft.

Voor meer info verwijs is je weer door naar de wiki: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie
Hier vind je zeer veel informatie en andere zaken indien je nieuw bent met linux en Ubuntu.
Lees zeker de topics van na de installatie

Vriendelijke groeten,
Arvid Van Essche