Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs  (gelezen 1426 keer)

Offline canti

  • Lid
[OPGELOST] foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Gepost op: 2009/02/12, 21:16:57 »
Er is iets geks aan de hand. Na het hernoemen van een serie van foto's binnen gthumbs zijn ze opeens verdwenen in dat programma. In Nautilus zijn ze wel nog aanwezig in hun originele folder en kunnen ook gewoon geopend worden. Waarom kunnen de hernoemde foto's niet meer vanuit gthumbs benaderd worden?

canti
« Laatst bewerkt op: 2009/02/14, 11:43:26 door canti »

Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/13, 17:35:23 »
wellicht "rare" tekens (accenten ed.) in de nieuwe naam? In Nautilus zie je hernoemde bestanden?

Offline canti

  • Lid
Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/13, 18:13:27 »
Nee, geen vreemde tekens gebruikt. Ze zijn wel normaal in Nautilus aanwezig. Indien de foto's vanaf Nautilus met openen -> openen met gthumb afbeeldingsweergave wordt geopend, openen ze gewoon in gthumb. Maar ik kan de foto's dus niet meer binnen gthumb-software zien. Gek, he? Het zou wel handig zijn om een reeks foto's binnen gthumb te kunnen zien voor bewerking (bijvoorbeeld foto's verkleinen).

canti

Offline lizardman

  • Lid
Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/13, 18:26:26 »
Met welke versie werk je?
Ik heb hier om te testen in gthumb een bestand hernoemd, maar die blijft gewoon in gthumb zichtbaar. Wel komt de foto op een andere plaats te staan, maar dat heeft met de alfabetische ordening te maken.

Ik gebruik versie 2.10.10 in Ubuntu 8.10
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline canti

  • Lid
Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/13, 21:26:35 »
Ik heb ook dezelfde versie van gthumb in Ubuntu 8.10. De folder waar foto's in staan, zijn wel te benaderen vanuit gthumb, maar volgens gthumb is de folder leeg terwijl in dezelfde folder in standaard bestandsbeheer (nautilus dus) de foto's gewoon zichtbaar zijn. Zie ook de twee bijlagen waarin dit alles duidelijk wordt. merk op dat de titel van de hier getoonde gthumb-venster 00001.jpg (0/0) staat vermeld terwijl de foto's in bestandsbeheer-venster genaamd zijn "Samuel in wipstoel etc.". Kennelijk zoekt gthumb automatisch naar de naam van een foto die begint met 00001.jpg. Na de hernoeming is die er niet meer en denkt gthumb dat de folder leeg is. Zou daar de sleutel van een oplossing zitten?

canti

[verwijderd door de beheerder]

Offline lizardman

  • Lid
Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/13, 22:19:35 »
En als je de foto's de extensie .jpg geeft? Ziet gthumb ze dan wel?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Dave

  • Lid
Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/13, 22:21:48 »
Even buiten de vraagstelling om, wil je fotoos bewerken, hernoemen of what ever, werk áltijd met een duplicaat folder, bijvoorbeeld binnen een werkmap.

Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/13, 22:54:19 »
En als je de foto's de extensie .jpg geeft? Ziet gthumb ze dan wel?
Ja, dat is 'm volgens mij!

Offline Tom

  • Lid
Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/13, 23:01:24 »
Daar ben ik zelfs zeker van. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline canti

  • Lid
Re: foto's na hernoemen verdwenen uit gthumbs
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/14, 11:42:15 »
Warempel, jullie hebben gelijk!! Stom, zo'n kleinigheid. Het is wel reeds een jpg-afbeelding, maar kennelijk moet er in de naam ook de extensie jpg voorkomen. Misschien niet geheel handig, maar goed. In ieder geval dank jullie wel!!

Blije canti