Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Advies gevraagd  (gelezen 565 keer)

Offline tvrman

  • Lid
Advies gevraagd
« Gepost op: 2008/06/17, 09:28:17 »
All,

Kan iemand mij adviseren waarin men documentatie aanmaakt?, ik bedoel waarin kan je dit het beste doen.?
openoffice , latex, txt bestanden, ik zoek namelijk een manier voor mijzelf om een duidelijke document te maken
bijvoorbeeld de terminal commando's met parameters die ik gebruik.

Misschien een rare vraag/advies  maar een gemakkelijke en snelle manier van  terug vinden van informatie kan soms erg lastig zijn, in het verleden heb ik zaken in word gemaakt of PDF maar later zoek je iets terug en je zoekt je wezeloos. (teminste ik).

mijn dank

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Advies gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 09:58:14 »
Voor documentatie bedoeld voor mij zelf gebruik ik een desktop-wiki, zim.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=526400

Je kunt ook tomboy gebruiken, doet ongeveer hetzelfde maar die vind ik minder handig.

Met een desktop-wiki kun je:
- snel een notitie aanmaken
- snel een notitie bewerken
- snel een notitie opzoeken (ingebouwde zoekmogelijkheden)
- snel een snelkoppeling naar andere notities aanbrengen (waardoor informatie sterk gestuctureerd kan worden)

.... maar heeft beperkte opmaakmogelijkheden (daar is het ook niet voor bedoeld).

Ben oorspronkelijk begonnen met gewone tekst-bestanden, dat voldoet goed, zeker in het begin, maar je mist de genoemde voordelen van zo'n wiki. Voordeel is wel dat je er met iedere tekst-editor, notepas (Windows) bijkunt, alhoewel je dat met zim ook handig kunt (tomboy veel moeilijker vanwege de door tomboy aangemaakte 'vreemde' bestandsnamen).

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Advies gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/17, 11:14:10 »
Hé handig die zim :) kende ik ook niet!

Grtz,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline tvrman

  • Lid
Advies gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/17, 14:45:31 »
Reuze bedankt voor de heldere informatie,
ik ga hier zeker naar kijken, tussen het voetballen in van vanavond.

gr


Citaat van: markba
Voor documentatie bedoeld voor mij zelf gebruik ik een desktop-wiki, zim.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=526400

Je kunt ook tomboy gebruiken, doet ongeveer hetzelfde maar die vind ik minder handig.

Met een desktop-wiki kun je:
- snel een notitie aanmaken
- snel een notitie bewerken
- snel een notitie opzoeken (ingebouwde zoekmogelijkheden)
- snel een snelkoppeling naar andere notities aanbrengen (waardoor informatie sterk gestuctureerd kan worden)

.... maar heeft beperkte opmaakmogelijkheden (daar is het ook niet voor bedoeld).

Ben oorspronkelijk begonnen met gewone tekst-bestanden, dat voldoet goed, zeker in het begin, maar je mist de genoemde voordelen van zo'n wiki. Voordeel is wel dat je er met iedere tekst-editor, notepas (Windows) bijkunt, alhoewel je dat met zim ook handig kunt (tomboy veel moeilijker vanwege de door tomboy aangemaakte 'vreemde' bestandsnamen).