Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het juiste toetsenbord  (gelezen 1059 keer)

henk hospers

  • Gast
Het juiste toetsenbord
« Gepost op: 2009/01/05, 17:38:50 »
Ik draai nu al enige tijd met ubuntu, maar het lukt mij niet om het toestenebord in orde te krijgen. Ik heb een Microsoft Internet Keybooard (staat er echt op).
Ik heb een probleem met ´ (de apostrofe-toets, die moet ik 2 maal aanslaan) en met de ¨ (aanhalingsteken. Die moet ik ook 2 maal aanslaan. Bovendien zijn het puntjes een geen  kommaatjes.

Wie helpt me uit de brand. Ik heb al dacht ik al alle versies microsoft toetsenboren uitgeprobeerd, ik weet het niet meer.

Henk

Offline mp

  • Lid
Re: Het juiste toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/05, 17:44:26 »
Heb je een Belgisch (azerty) of Nederlands (internationaal qwerty) toetsenbord?
Aan je probleem te zien moet het te maken hebben met 'dode toetsen'. Speel eens met wat instellingen in systeem-voorkeuren-toetsenbord. Of heb je dit al gedaan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het juiste toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/05, 17:58:46 »
Ik draai nu al enige tijd met ubuntu, maar het lukt mij niet om het toestenebord in orde te krijgen. Ik heb een Microsoft Internet Keybooard (staat er echt op).
Ik heb een probleem met ´ (de apostrofe-toets, die moet ik 2 maal aanslaan) en met de ¨ (aanhalingsteken. Die moet ik ook 2 maal aanslaan. Bovendien zijn het puntjes een geen  kommaatjes.

Wie helpt me uit de brand. Ik heb al dacht ik al alle versies microsoft toetsenboren uitgeprobeerd, ik weet het niet meer.

Henk

Je indeling is nu al goed. Maar doe voortaan dit eens:
http://sites.google.com/site/computertip/faq
(punt 23)

Je moet het even weten!  :-)

Re: Het juiste toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/05, 18:38:54 »
Het probleem bij mij was VS met dode toetsen, verandert in VS met Euroteken bij de 5.
Werkt prima, ook voor mijn Acer Aspire One.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Het juiste toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/05, 18:42:04 »
Toetsenbord op VS Internationaal zetten doet wonderen.