Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen verbinding met draadloosnetwerk bij ubuntu 10.10  (gelezen 2020 keer)

Offline Thibald

  • Lid
geen verbinding met draadloosnetwerk bij ubuntu 10.10
« Gepost op: 2010/11/24, 00:04:35 »
Heb onlangs ubuntu 10.10 geinstalleerd op computer naast bestaande xp installatie. Als ik via windows xp opstart heb ik normaal verbinding met mijn draadloos netwerk. Maar als ik via ubuntu opstart krijg ik geen verbinding. De verschillende draadloze netwerken bij mij in de buurt en mijn eigen netwerk worden wel getoond als ik op het netwerkicoon rechtsboven klik, maar als ik dan op mijn eigen draadloze netwek wil inloggen dan kan ik geen verbinding krijgen
Computer staat met draadloze netwerkkaart (sweex usb) via router in verbinding met internet.
Kunnen jullie me helpen?

Thanks

Offline joop905

  • Lid
Re: geen verbinding met draadloosnetwerk bij ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/24, 01:20:52 »
kijk hier eens naar:  Het Windows-stuurprogramma in een Linuxjasje: ndiswrapper
punt 11
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Het-Windows-stuurprogramma-in-een-L

grj

Offline Thibald

  • Lid
Re: geen verbinding met draadloosnetwerk bij ubuntu 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/25, 10:39:15 »
@Joop905,
Dank voor je reactie.
ndiswrapper lijkt me een goede hint. Ik heb alleen het probleem, nl. geen internet als ik via ubuntu werk. Kan ik op een andere manier de ndiswrapper installeren? Als ik via XP mijn computer opstart heb ik gewoon internet en zou ik het programma kunnen ophalen. Hoe krijg ik het dan in Ubuntu geinstalleerd?
suggesties?

Offline joop905

  • Lid
Re: geen verbinding met draadloosnetwerk bij ubuntu 10.10
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/25, 10:52:47 »
Ik denk dat ndiswrapper-utils op de installatie CD staat.


gr

Offline RikRik

  • Lid
Re: geen verbinding met draadloosnetwerk bij ubuntu 10.10
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/25, 18:28:37 »
Ik heb alleen het probleem, nl. geen internet als ik via ubuntu werk.

Je zou tijdelijk een een bekabelde verbinding kunnen gebruiken, de action,  5 meter voor een paar euro.