Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vensters niet te verplaatsen  (gelezen 711 keer)

Offline jazzper

  • Lid
vensters niet te verplaatsen
« Gepost op: 2007/12/05, 01:37:16 »
ik heb ubuntu met suc6 geinstalleerd. alleen kan ik de vensters niet verschuiven of veranderen van grootte. ook websites bijvoorbeeld, kan ik alleen minimaliseren via de onderste werkbalk! Andere instellingen nodig?

Offline emargen

  • Lid
vensters niet te verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/05, 09:19:51 »
Zoals je het beschrijft zou het een instelling van een Compiz-effect kunnen zijn.

Als je onder Ubuntu 7.10 draait heb je eigenlijk alleen nog maar de Advanced Manager nodig voor het instellen!

Op mijn eigen PC met Ubuntu 7.10 heb ik daarom alleen nog maar het volgende in de terminal ingevoerd:
sudo aptitude -y updatesudo aptitude install compiz compiz-gnome \compizconfig-settings-manager compiz-fusion-plugins-extra \compiz-fusion-plugins-unofficial libcompizconfig-backend-gconf

Onder Systeem Voorkeuren komt dan de advanced-manager te staan voor het instellen van je compiz-efffecten!

Offline Ampul

  • Lid
vensters niet te verplaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/13, 23:25:19 »
Er zitten nog redelijk wat bugs in compiz. Dit is er één van. Bij je compiz-settings moet je onder Window Management, 'Move Window' aanvinken.
Grappige bij mij: als ik dit aanvink onthoudt de manager na heropstarten deze instelling niet. Bij vorige versies van Compiz waren er nog zo'n bugs: instellingen niet willen onthouden.

Offline emargen

  • Lid
vensters niet te verplaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/14, 00:02:27 »
Onder 7.10 weinig troubles met compiz!
Tips voor instellingen kijk eens op deze site!
http://ubuntastic.wordpress.com/2007/09/05/compiz-fusion-instellingen/