Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe installeer ik CentOS met /boot op een logisch volume  (gelezen 704 keer)

Offline bart85

  • Lid
Hoe installeer ik CentOS met /boot op een logisch volume
« Gepost op: 2015/11/21, 13:21:14 »
Het besturingssysteem Ubuntu staat samen met de directory /boot op een logisch volume. Ubuntu wil wel opstarten. Nu wil ik ook CentOS met /boot installeren op een logisch volume. Het probleem is hier dat CentOS niet wil beginnen met installeren. Op internet lees ik dat dat is omdat de bootloader GRUB niet een logisch volume ondersteunt. Ik zou /boot op een normale partitie moeten zetten. Dit wil ik niet. Bij Ubuntu levert dit geen problemen op.
Ik zou graag CentOS volledig op een logisch volume geinstalleerd hebben. Daarna met Knoppix d.m.v chroot (met root van het logisch volume waar ubuntu op staat)de bootloader opnieuw installeren, zodat CentOS boot met GRUB2 die door Ubuntu word aangeboden.

Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Hoe installeer ik CentOS met /boot op een logisch volume
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/22, 13:22:34 »
Wil CentOS ook niet installeren als je ervoor kiest het zonder bootloader te installeren? Als dat wel werkt, zou je immers na de CentOS-installatie Ubuntu kunnen opstarten en van daaruit het GRUB-menu kunnen (laten) bijwerken.

Offline bart85

  • Lid
Re: Hoe installeer ik CentOS met /boot op een logisch volume
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/24, 16:55:58 »
Nee, CentOS 7 geeft die optie niet. Zijn er mogelijkheden om in tty2 instellingen aan te passen, zodat ik kan installeren?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Hoe installeer ik CentOS met /boot op een logisch volume
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/24, 17:16:04 »
Geen idee. Ik zag dit en dat suggereert dat je CentOS zonder veel moeite moet kunnen vertellen geen GRUB te installeren. Dit gaat weliswaar over CentOS 5, maar recentere versies zijn niet gedocumenteerd (op centos.org), dus ik verwachtte niet dat dat zou zijn gewijzigd.