Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)  (gelezen 801 keer)

Offline truus22

  • Lid
Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)
« Gepost op: 2015/06/29, 15:45:14 »
Hallo beste mensen,

Ik heb nu al een tijdje het OS "Mint" in gebruik en dat bevalt goed, maar nu ben ik gekomen in een nieuwe fase; het downloaden van nieuwsservers en daarbij het gebruik van het programmaatje "Grabbit. Het was mij gelukt om een Avi-bestand via Grabit te downloaden, echter, wanneer ik het bestand probeer te openen of anderszins benader, krijg ik de melding: "Er is geen Windows programma geconfigureerd om dit soort bestanden te openen". Behalve dat ik het Avi-bestand dus niet kan benaderen, begrijp ik de melding ook niet. Wie kan mij uitleg geven en mij helpen, om de bestanden die ik via Grabit heb gedownload te kunnen benaderen in Mint. Ik ben dankbaar voor iedere reactie/suggestie, die mij verder kan helpen en ik wacht nieuwsgierig naar een verklaring voor het hierboven omschreven probleem.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
truus22
Weert

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/29, 18:41:09 »
Goed dat je begonnen bent met Linux. Er zijn veel nieuwe dingen te leren, alles gaat een beetje anders.

Wat je na de installatie beslist moet doen zijn de aanwijzingen volgen in deze link Ubuntu Wiki Multimedia-ondersteuning (direct doen). Loop voor de zekerheid alle zaken op die pagina maar eens na.

En bezoek deze nederlandse site :  computertip

Offline truus22

  • Lid
Re: Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/29, 20:45:36 »
Hoi EZ-man,

Zeer bedankt voor jouw reactie en de nuttige tips.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
truus22
Weert

Offline RikRik

  • Lid
Re: Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/29, 20:59:19 »
Grabit is volgens mij een Windows prog, draai je Grabit onder Wine? Probeer je de Avi te starten in Grabit?....
het Linux alternatief voor Grabit is het welbekende progje SABnzbd, staat in softwarecentrum  ;)

Offline truus22

  • Lid
Re: Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/01, 11:41:03 »
Hoi Rikrik,

Bedankt voor jouw reactie. Ik draai Grabit inderdaad onder Wine en ik merk dat Grabit dan niet fijn draait. Het programma is dan af en toe niet benaderbaar. Ik heb SABnzbd ook geprobeerd, maar kan dit programmaatje niet bedienen. Ik heb overigens gemerkt, dat ik buiten Grabit, ook geen enkel video-bestand kan benaderen. Zij zijn onzichtbaar. Ik snap er helemaal niets van....Kan jij wellicht "licht in de duisternis" brengen? Dat zou ik erg op prijs stellen.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen (truus22)
Weert
truus22
Weert

drum

  • Gast
Re: Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/01, 11:59:27 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Avi-bestand via Grabit gedownload in Mint (rebecca)
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/01, 13:42:02 »
Ik heb SABnzbd ook geprobeerd, maar kan dit programmaatje niet bedienen.
Heb je deze handleiding voor SABnzbd al eens doorgenomen, truus22?