Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!  (gelezen 18979 keer)

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #25 Gepost op: 2007/11/08, 21:14:30 »
Citaat van: YoseMite
Is het echter ook mogelijk om bestanden van Ubuntu naar XP te kopiëren en andersom?
Als je met XP de virtuele machine bedoelt, dan ja, natuurlijk! Via network shares. Staat (weliswaar sumier) uitgelegd in mijn how-to. Je maakt gewoon een network folder aan die je mapt naar \\vboxsvr\sharenaam. In de configuratie van je VM bepaal je dan waar "sharenaam" naar verwijst, bv naar je linux homefolder. Je kan zels "mijn documenten" in XP daar dan naar verwijzen, maakt alles net zo makkelijk!

Offline jespdj

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #26 Gepost op: 2007/11/09, 00:22:59 »
Mooi.

Ik heb ook VirtualBox met Windows XP op mijn laptop draaien, maar met seamless mode (waarbij je dus je Windows desktop op je Linux desktop hebt) werkt niet alles helemaal lekker als ik de Compiz-Fusion effecten aan heb staan. Soms zie ik dan zwarte vlakjes of graphics van Windows XP worden niet altijd goed ververst.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #27 Gepost op: 2007/11/15, 18:13:46 »
Oh ja, virtualbox, ja dat spul dat je € 150 kost, juist? Virtualbox zelf is gratis, maar die nieuwe licentie voor XP omdat "De hardware van het systeem wijkt teveel af van de hardware tijdens de registratie, bijgevolg moet u de licentiecode opnieuw invoeren" "Deze code is al teveel gebruikt. U moet een nieuwe licentie kopen" is bepaald niet gratis.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #28 Gepost op: 2007/11/15, 19:09:25 »
Citaat van: jespdj
Ik heb ook VirtualBox met Windows XP op mijn laptop draaien, maar met seamless mode (waarbij je dus je Windows desktop op je Linux desktop hebt) werkt niet alles helemaal lekker als ik de Compiz-Fusion effecten aan heb staan. Soms zie ik dan zwarte vlakjes of graphics van Windows XP worden niet altijd goed ververst.
Zorg dat je genoeg videogeheugen toewijst aan je VM (20Mb of zo), en er moet altijd 1 venster zichtbaar zijn in seamless mode, of het loopt de soep in. Twee maal control + L lost het dan wel op.

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #29 Gepost op: 2007/11/15, 19:11:22 »
Citaat van: SeySayux
Oh ja, virtualbox, ja dat spul dat je € 150 kost, juist? Virtualbox zelf is gratis, maar die nieuwe licentie voor XP omdat "De hardware van het systeem wijkt teveel af van de hardware tijdens de registratie, bijgevolg moet u de licentiecode opnieuw invoeren" "Deze code is al teveel gebruikt. U moet een nieuwe licentie kopen" is bepaald niet gratis.

- SeySayux
Gewoon effe microsoft bellen... of Windows "patchen" natuurlijk ;) Hoe dan ook, dit kan je moeilijk VirtualBox verwijten, dat is een MS probleem. VirtualBox is echt wel gratis, dat Microsoft moeilijk doet is hun fout niet.

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #30 Gepost op: 2007/11/15, 19:52:08 »
@SeySayux
Ik snap deze opmerking totaal niet hoor.  
Windows is ook niet gratis op de naakte hardware. Dus wat is je punt, ik zeg maar iets om iets te kunnen zeggen?
Ik gebruik voor het school trouwens een legale windows licentie van ma3d,  Ik heb hem al verschillende keren geactiveerd en eigenlijk nooit problemen mee gehad.  Ook al op compleet andere hardware gedraait.
Behalve dat je soms eens naar een gratis nummer van microsoft moet bellen.maar, als je het nummer op je gsm verbergt zie ik daar ook geen erg in.

Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #31 Gepost op: 2007/11/16, 18:17:22 »
Citaat van: siegi
@SeySayux
Ik snap deze opmerking totaal niet hoor.  
Windows is ook niet gratis op de naakte hardware. Dus wat is je punt, ik zeg maar iets om iets te kunnen zeggen?
Ik gebruik voor het school trouwens een legale windows licentie van ma3d,  Ik heb hem al verschillende keren geactiveerd en eigenlijk nooit problemen mee gehad.  Ook al op compleet andere hardware gedraait.
Behalve dat je soms eens naar een gratis nummer van microsoft moet bellen.maar, als je het nummer op je gsm verbergt zie ik daar ook geen erg in.
Ik zeg dat sinds dat ik mijn bestaande xp installatie in vbox gedraaid heb, hij mijn licentiecode opnieuw heeft gevraagd en vervolgens geweigerd. Mijn vader heeft ondertussen naar MS gebeld en ze hebben ons gratis(!) --mirakel mirakel -- een nieuwe code gegeven. Verder ben ik heel tevreden over Vbox hoor, ik draai er nu jeos in

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline tap

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #32 Gepost op: 2007/11/17, 19:02:44 »
P4man hartstikke bedankt voor je howto, heb het nu draaiend en ben tevreden. Al werkt het seamless gedeelte nog niet helemaal. Maar dat gaan we nog wel ff in orde maken.

Andere vraag, welk programma heb je gemaakt om een video van je scherm te maken, dat wil ik namelijk ook graag doen. Hopelijk kun je mij hier ook verder mee helpen.

Alvast bedankt en nogmaals bedankt voor de howto...

** Heb er inmiddels een programma voor gevonden
** xvidcap, eens kijken hoe dat werkt.

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #33 Gepost op: 2007/11/17, 23:06:26 »
Ik heb er een paar geprobeerd, maar slechts eentje werkt echt goed:
gtk-recordmydesktop
Zit gewoon in de repositories, dus als je ubuntu  gebruikt:

sudo apt-get install gtk-recordmydesktop

Werkt perfect. Allez ja,  om een of andere reden zijn de kleuren een tikje anders, iets te maken met gamma denk ik.

Wat die seamless mode betreft: die werkt gewoon niet 100%. Zoals in de howto staat, zorg ervoor dat je steeds een windows venster open hebt staan (of installeer een desktop klok of ziets) en dan werkt het wel ok. Wordt hopelijk in een volgende release van VirtualBox opgelost.

Sancho

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #34 Gepost op: 2007/11/27, 22:17:44 »
Hoi P4man,

allereerst: super handleiding :)

Maar ik heb wat probleempjes :) Ik heb het wel met Vista gedaan... (Hopelijk is da geen probleem ;))

1. Die netwerkverbinding naar mn home map werkt niet, ik heb gedaan zoals je zei, maar Vista vindt niks
2. Het Seamless gedeelte werkt hier ook niet helemaal, ik blijf de balken van Gutsy zien.
3. Ik heb geen internetverbinding.

Alvast bedankt voor de hulp en de handleiding :)

Grtz

Offline Rulus

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #35 Gepost op: 2007/11/27, 22:23:33 »
Probleem 1 & 3 is waarschijnlijk hetzelfde. Probleem 2 is geen probleem, dat is nu net de 'seamless' functie: je kan vensters van Windows en Ubuntu door elkaar gebruiken. Als je de balken van Gutsy weg wil moet je de fullscreen optie gebruiken.

Sancho

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #36 Gepost op: 2007/11/27, 22:52:32 »
ah ok, ik dacht dat ik de Vista moest zien zonder de balken, vergeet gelezen dus.

Kzal es verder kijken voor mn andere 2 problemen...

Alvast bedankt !!

Offline Rulus

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #37 Gepost op: 2007/11/27, 22:55:19 »
Ik veronderstel dat Vista wel een optie heeft om de startbalk automatisch te verbergen.

Sancho

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #38 Gepost op: 2007/11/27, 23:24:28 »
Neenee, ik bedoel de balken van Ubuntu ;)

P4man

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #39 Gepost op: 2007/11/28, 00:22:19 »
Citaat van: Sancho
Maar ik heb wat probleempjes :) Ik heb het wel met Vista gedaan... (Hopelijk is da geen probleem ;))
Vista? Ouch. Ik hoop dat je heel erg veel RAM hebt dan. Om vlot te werken heeft Vista alleen minimum 1GB nodig, en eigenlijk wel 2. Dan gebruikt Ubuntu ook nog iets. XP lijkt me een betere optie eerlijk gezegd, maar goed.

Citaat van: Sancho
1. Die netwerkverbinding naar mn home map werkt niet, ik heb gedaan zoals je zei, maar Vista vindt niks
3. Ik heb geen internetverbinding.
Zoals iemand anders al zei: waarschijnlijk het zelfde probleem.. Euh wacht effe, zeker weten zelfs. Probleem is Vista. De virtuele netwerk kaart die VirtualBox aanmaakt wordt niet standaard ondersteund in Vista. Dit is wel op te lossen. Moet je effe in de handleiding van virtualbox zoeken, daar staat het stap voor stap uitgelegd.

Citaat van: Sancho
2. Het Seamless gedeelte werkt hier ook niet helemaal, ik blijf de balken van Gutsy zien.
Wil je zeggen dat het onderste gnome panel voor (/boven) de taskbar van windows staat ? Dat gebeurt bij mij ook wel eens, maar 2x control L of de startknop (super knop) op het toetsenbord lost het gewoonlijk op. Met vista nog niet geprobeerd.

Citaat van: Sancho
Alvast bedankt voor de hulp en de handleiding :)
Blij dat iemand er iets aan heeft :)

Sancho

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #40 Gepost op: 2007/11/28, 17:59:11 »
Ik ga es proberen met XP straks :)

Ik heb 512 MB ingesteld voor Vista en da draait eigelijk wel nog soepel genoeg :p

Grtz

Sancho

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #41 Gepost op: 2007/11/28, 23:45:25 »
Ok, met XP idd geen problemen :)

Kmoet wel nog Step 2 en 3 doen ;) maar ik heb allesinds als internet en shared folders :D

Grtz

Sancho

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #42 Gepost op: 2007/11/29, 19:34:39 »
Ok, ik heb de handleiding volledig gevolgd, maar ik blijf mn Ubuntu balken zien... zelfs met 2 x Ctrl L :)

edit: met werkbalk bedoel ik dus dien onderste :)

johanmaes

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #43 Gepost op: 2008/01/08, 22:57:19 »
Ik draai vista via virtualbox. Alles lukt behalve shared folders. Ik heb guest additions geïnstalleerd en zoals beschreven in: http://jhcore.com/2007/03/25/vista-on-ubuntu-using-virtualbox/ netwerkdriver geïnstalleerd. Maar nog steeds geen shared folders. Als ik met cmd het volgende doe: net use x: \\vboxsvr\"naam" dan krijg ik de melding dat de netwerknaam niet bestaat. Iemand een idee??
p.s. ik heb in de settings twee shared folders gekozen /home en /home/gebruiker
vriendelijke groeten.

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #44 Gepost op: 2008/01/08, 23:08:10 »
Probeer eens de laatste versie van virtualbox, die kan je downloaden van de virtualbox website.
Hier hebben ze het trouwens over je probleem.
http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?t=1489&postdays=0&postorder=asc&start=15

johanmaes

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #45 Gepost op: 2008/01/08, 23:13:37 »
dankuwel. Ik zal idd de laatste versie eens proberen. Ik heb nu 1.5.2

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #46 Gepost op: 2008/01/08, 23:23:07 »
Citaat van: crashit
Vraagje: is het ook mogelijk om een bestaande windowsinstallatie te draaien onder Virtualbox?
dat vraag ik me ook af, ik heb een dualboot met xp, zou erg handig zijn als je de bestaande xp in virtual box kan starten onder ubuntu. Dan hoef je namelijk nooit meer via windows op te starten!!

Make me happy :)!!!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

johanmaes

  • Gast
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #47 Gepost op: 2008/01/08, 23:23:26 »
spijtig, geen succes. Wachten dan maar zeker :)

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #48 Gepost op: 2008/02/04, 11:09:28 »
Citaat van: Idzme
Citaat van: crashit
Vraagje: is het ook mogelijk om een bestaande windowsinstallatie te draaien onder Virtualbox?
dat vraag ik me ook af, ik heb een dualboot met xp, zou erg handig zijn als je de bestaande xp in virtual box kan starten onder ubuntu. Dan hoef je namelijk nooit meer via windows op te starten!!

Make me happy :)!!!
is er iemand die hier wat info over heeft?? Is verder niet meer op doorgegaan...

bedankt
idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Ubuntu + Compiz + VirtualBox=Magie!
« Reactie #49 Gepost op: 2008/02/04, 14:31:47 »
Vet, maar ik heb even een paar vraagjes:
1) Ik neem aan dat je het video capturing programma in je gevirtualiseerde Windows draaide?
2) Hoe is het je gelukt, je desktop cube transparant te krijgen? Mij lukt dat namelijk niet in Compiz.
3) Ik ben zelf ook van plan, om de grafische pracht van Ubuntu op video vast te leggen. Ik zoek echter een video capturing programma dat native op Ubuntu draait, of hooguit Wine/Crossover nodig heeft. Ik ga namelijk niet virtualiseren, want ik heb al een dual boot setup (op beide Ubuntu-pc's). Zou me ook weer nogal wat kosten aangezien Windows voorgeinstallerd is (en ik het dus opnieuw zou moeten aanschaffen).

Alvast bedankt!