Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome blijft hangen bij het opstarten  (gelezen 532 keer)

phalkone

  • Gast
Gnome blijft hangen bij het opstarten
« Gepost op: 2008/03/06, 08:47:52 »
Gnome blijft vaak zo'n 20 sec. hangen bij het opstarten. Gedurende deze tijd kan ik niets anders doen dan wachten. Af en toe heb ik dit probleem niet, maar meestal wel. Eens de wachtperiode voorbij is, heb ik geen problemen meer.
Het systeem blijft hangen nadat het gnome splash screen weg is en de bruine achtergrond verandert is naar mijn eigen wallpaper. Een deel of mijn volledige menubalk blijft dan 20 sec. ondoorzichtig (ik heb hem zelf op doorzichtig ingesteld).
Ik heb al tevergeefs proberen achterhalen welk programma hier voor zorgt door in de "session"-voorkeuren startup programma's uit te schakelen. Helaas heeft dit niets opgeleverd. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Hartelijk dank,

phalkone

  • Gast
Gnome blijft hangen bij het opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/11, 07:59:14 »
Ik heb eindelijk ontdenkt aan wat het ligt. Het ligt aan compiz. Als ik alle visuele effecten uitschakel blijft mijn computer niet meer hangen. Helaas is dit niet de goede oplossing voor mij gezien ik compiz nodig heb om het awn dock te gebruiken (een overgeschakelde mac gebruiker kan niet zonder).
Ik heb een NVIDIA GeForce 8400M GS met de laatste nieuwe NVIDIA driver: 169.09. Ik heb deze zelf via Envy geïnstalleerd omdat mijn grafische kaart zonder GPU scaling heel warm werd. Met deze nieuwe driver is dit probleem van de baan. Met de oude driver bleef compiz trouwens ook hangen, dus ik denk niet dat het hieraan ligt.
Ik gebruik compiz versie 0.6.3. Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik mogelijk kan veranderen om dit probleem te vermijden?