Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet werkt niet meer  (gelezen 1448 keer)

Offline bakievith

  • Lid
draadloos internet werkt niet meer
« Gepost op: 2010/08/11, 22:45:51 »
Ik heb Ubuntu op mijn laptop (Acer Aspire 9500 series) geïnstalleerd met behulp van de cd Ubuntu 9.10, daarna heb ik van het internet de nieuwste versie gedownload (10.04) en verbinding gemaakt met de draadloze modem (Fritzbox) door de code in te toetsen. Alles werkte meteen perfect. Vandaag gaf Firefox aan dat er geen verbinding was. Die is er wel met de vaste lijn, maar niet met de draadloze modem. Ik ben al een paar uur bezig om uit te vinden wat er fout is. Boven in de balk ontbreken de tekentjes voor de netwerkverbinding, ook die van de vaste verbinding. Wie kan mij helpen?
Ed Kievith

Re: draadloos internet werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/12, 18:52:49 »
Kijk eens of network-manager-gnome en modemmanager zijn geïnstalleerd in Synaptic. Het eerste pakket is voor het icoontje. Als je deze pakketten hebt geïnstalleerd, kijk eens of het internet weer werkt.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/12, 18:54:29 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bakievith

  • Lid
Re: draadloos internet werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/12, 20:48:37 »
Hartelijk dank voor je antwoord. Inmiddels is het gelukt om weer draadloos te internetten. Het probleem deed zich voor nadat ik automatisch inloggen had aangevinkt. Aanvankelijk kon ik niet geloven dat het daarin zat. Toen ik probeerde automatisch inloggen weer af te vinken, lukte dat helaas niet. Op Google heb ik toen gezocht met de woorden: disable automatisch inloggen. Hele rijen van Ubuntu gebruikers waren mij voorgegaan met die vraag. Een zeer ingewikkelde en zeer tijdrovende procedure moest ik volgen om dit automatisch inloggen weer ongedaan te maken. Toen dat eindelijk lukte bleek het icoontje van draadloos internet en de vaste verbinding weer te werken en kon ik weer draadloos internetten. Hoe dit kan begrijp ik niet. Gelukkig heb ik ook Windows XP nog op mijn laptop staan. Ik had sneller Ubuntu opnieuw kunnen installeren.
Ed Kievith

Re: draadloos internet werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/12, 21:27:36 »
In ieder geval goed dat alles weer werkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.