Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AdBlock in Rekonq  (gelezen 1376 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
AdBlock in Rekonq
« Gepost op: 2013/01/02, 10:46:37 »
Ik was eens in een gekke bui en ging even browsen met Rekonq. Ik moet eerlijk zeggen dat het me zo goed bevallen is dat ik het nu als standaardbrowser gebruik :o

Alleen krijg ik die rottige advertentieblokkeerder niet aan de praat. Als ik naar het K-menu ga, daar kies voor AdBlock regels en de Easylist aanvink, kan ik nog zo veel herladen maar ik blijf advertenties zien...

Wie o wie weet raad voor dit vreemde probleem. Ik heb getest op de site van Pjotr (sorry, ik misgun je niks ;)).

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/02, 15:40:00 »
Als ik het goed herinner is Adblock gestopt met het blokkeren van adverteerders die zich netjes gedragen.
Dus advertenties die geluid maken, popups tonen enz. worden wel geblokkeerd, maar simpele google ads niet.
Hoe je dit gedrag in jouw situatie aan kan passen weet ik niet, maar bij andere browserplugins (firefox, chrome) is het een kwestie van ergens een vinkje zetten.

Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/02, 15:49:44 »
Als ik het goed herinner is Adblock gestopt met het blokkeren van adverteerders die zich netjes gedragen.
Dus advertenties die geluid maken, popups tonen enz. worden wel geblokkeerd, maar simpele google ads niet.
Hoe je dit gedrag in jouw situatie aan kan passen weet ik niet, maar bij andere browserplugins (firefox, chrome) is het een kwestie van ergens een vinkje zetten.
Deze add-on voor Chrome blokkeert nog steeds alle advertenties, al heb ik gemerkt dat hij op Facebook de boel in de war kan schoppen. Ik weet niet of AdBlock Plus andere lijsten gebruikt, dat zou goed kunnen.

Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/02, 20:13:43 »
Als ik het goed herinner is Adblock gestopt met het blokkeren van adverteerders die zich netjes gedragen.
Dus advertenties die geluid maken, popups tonen enz. worden wel geblokkeerd, maar simpele google ads niet.
Hoe je dit gedrag in jouw situatie aan kan passen weet ik niet, maar bij andere browserplugins (firefox, chrome) is het een kwestie van ergens een vinkje zetten.

Dan vraag ik me toch af waarom ik met de officiƫle Adblock Plus in Opera en Firefox geen advertenties zie op Pjotr's website. Blijkbaar heb je het verkeerd onthouden?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/02, 20:21:28 »
Blijkbaar heb ik het toch goed onthouden: https://adblockplus.org/nl/acceptable-ads

Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/02, 20:28:26 »
Dan snap ik niet waarom ik dat soort advertenties, waar dan ook incl. Pjotrs site, niet zie.

Achja, zal wel weer aan mijn computer liggen zeker, zoals altijd? :rolleyes:

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/02, 20:51:33 »
Geen idee.
Gebruik je wel adblock plus? Of een andere plugin die van dezelfde filterlijsten gebruik maakt? Heb je met de instellingen gespeeld? Het kan aan veel zaken liggen...

Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/02, 21:13:30 »
Geen idee.
Gebruik je wel adblock plus? Of een andere plugin die van dezelfde filterlijsten gebruik maakt? Heb je met de instellingen gespeeld? Het kan aan veel zaken liggen...

Ik gebruik AdBlock Plus ja en ik gebruik alleen de standaardregels met als aanvulling de Nederlandse.

Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/02, 21:20:43 »
Advertenties (o.a. op computertip, maar ook anderen) worden hier ook geblokkeerd in firefox 17.0.1 met adblock plus, zonder enige aanpassingen.

Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/03, 12:23:17 »

Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/03, 12:28:03 »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: AdBlock in Rekonq
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/04, 13:45:59 »
Het is inderdaad de 'functie' die 'niet irritante' advertenties die mij zo zit te pesten. Ik leer er maar mee leven, als ik me echt ga irriteren voeg ik wel een handmatig filter toe. De reclame op Tweakers.net wordt in ieder geval geblokkeerd, daar stoorde ik me het meest aan.