Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbordinstellingen doen het niet zoals ik wil  (gelezen 446 keer)

Toetsenbordinstellingen doen het niet zoals ik wil
« Gepost op: 2013/03/12, 20:59:14 »
Hallo

Ik heb net Ubuntu 12.04 geinstalleerd op een pc die aan mijn televisie hangt om als media center te gebruiken. Bij de installatie werd ik gevraagd naar de gewenste toetsenbordindeling, en ik heb gekozen voor Belgisch. Ik heb in dat testvak de instelling getest en dit was inderdaad azerty, zoals ik wou. Nu meteen na de installatie ben ik ermee beginnen werken en wat blijkt? De instellingen staan op qwerty...

Ik ben niet echt bekend met de nieuwe vormgeving van Ubuntu (heb zolang mogelijk 10.04 LTS gebruikt), maar heb na een tijdje toch gevonden waar ik de instellingen kan veranderen. Het vreemde is dat als ik ga kijken, de instellingen effectief op Belgisch staan.

Heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe ik het kan oplossen? Ik gebruik nu het schermtoetsenbord omdat ik qwerty absoluut niet ken, en je kan dus al wel raden hoe lang het heeft geduurd om dit bericht te typen...

Een klein bijkomend vraagje waar ik nu geen ander topic voor ga openen: hoe kan ik de grootte van de muisaanwijzer veranderen zoals ik op 10.04 kon? Ik zit namelijk nogal ver van mijn televisie.

Alvast bedankt
NZXT Noctis 450 Black / Intel i5 6600K / 16GB DDR4 / MSI GeForce GTX970 Gaming Edition / MSI Z170A M5 Gaming Edition

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Toetsenbordinstellingen doen het niet zoals ik wil
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/12, 23:21:15 »
Doe eens een toetsenbordwijziging "onder de motorkap":
https://sites.google.com/site/computertip/toetsenbord#TOC-Toetsenbord-wijzigen-onder-de-motorkap
(punt 8, rechterkolom)