Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen  (gelezen 8861 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/06, 00:34:20 »
Google slaat bestandjes op.
Dat klopt en nu springt iedereen inclusief de pers omhoog en schrijft Google kopieert bestanden en weet wat je doet.
Dat is dus niet zo. Je stuurt bij iedere zoek actie data het net op. Dat is van je ip adres tot alles wat je zo'n beetje in getypt hebt.
Wat Google doet is het volgende.

Stel 100 grote bakken voor vol met lego.
Iedere bak is een persoon die via Google iets opzoekt.
Wat doet Google nu, Ze pakken uit 2 a 3 bakken 1 blokje. Het ene blokje is rood en de andere groen en de derde blauw. Dat slaan ze op.
De keer daar op doen ze dat weer maar bij andere bakken.
Dat is het geen dat ze doen.
Aan al die losse blokjes kun je niet zien wie iemand is waar die vandaan komt want dat word niet opgeslagen. Ze kunnen als ze zo heel lang bezig zijn de blokjes naast elkaar leggen en kijken welke de meeste keer voor komen en dat is dan een gedeelte van een woord of zo.
Meer doen ze niet.
Hiermee willen ze hun zoekmachine verbeteren en nu gaan ze andere dingen toepassen omdat ze hier commentaar op krijgen.
Ze hebben zich vele malen moeten verantwoorden om dit en ze zijn vele malen onderzocht om wat ze doen.
Uit al die onderzoeken is nooit iets gekomen om ze te veroordelen op schending van privacy.

Mochten ze zich schuldig maken aan het geen waar ze 10 tallen zo niet honderden keren voor beschuldigd zijn en waaruit al die beschuldigingen nog nooit een veroordeling is gekomen en waar ook nog nooit is aangetoond dat ze het doen. Dan zou het Google onderuit gaan en is het over voor Google.

Maar stel dat Google alles opslaat wat je zoekt.
Wat doe je zelf om je privacy te beschermen? Wat zet je op Facebook, Hyves, Twitter en al die andere sites?
Wat laat je achter als je een formuliertje in vult op een website? Naam, adres, telefoon en zelfs bankgegevens.
Op dit forum laat je, je ip adres achter. Dat doe je ook met het versturen van een mailtje en ook als je een website bezoekt.
Weet jij wat websites met je ip adres doen?
Ik maakte vroeger websites voor wat extra bijverdienste.
Wat je allemaal op kunt slaan van iemand die even op je website kijkt is niet meer normaal.
Je kunt je eigen web winkel beginnen en betalingen online laten doen.
Alleen dit is niet bij alle sites even veilig.
Ik weigerde wel eens klanten als ze geen extra geld wilde steken in de beveiliging voor online betalingen. Gelukkig was ik niet de enige en kwam het grootste gedeelte terug en deden het uiteindelijk wel. Maar er zijn er bij die dat niet gelijk doen of helemaal niet doen.
Ook je gegevens zijn bij sommige websites er zo af te halen omdat ze er onzorgvuldig mee om gaan.

Voor degene die denken dat Google alles van je weet, moet eerst eens kijken wat hij eigenlijk zelf online heeft verspreid.
Als Google die info had, dan waren ze heel blij en niet alleen Google wil die info om hun service te verbeteren.

Ik maak mij dus meer zorgen om andere bedrijven dan Google.
Er zijn bedrijven nouja bedrijven laat zegen personen die heel het net af scannen op mail adressen en andere gegevens. Als ze dat vinden dan word je daarna belaagd met spam en wie weet wat ze er meer mee doen.
Ook zijn er bedrijven waar je, je info achter laten die het daarna door verkopen aan andere bedrijven.
En dan heb je het zelfs gewoon op papier gezet en zelf niets digitaal gedaan.

Veiligheid van banken. Je kunt bij de ING iemand laten verhuizen zonder dat die persoon het weet.
Zo kun je tevens een pas aan vragen en daarmee daarna gaan pinnen.
Ik zat in Amerika en mijn ouders hebben alles aangepast en zelfs geregeld dat ik een creditkaart kreeg terwijl ik in Amerika zat. Die hebben ze daarna opgestuurd.
Ik heb nergens voor getekend en niets gedaan. Mijn ouders waren niet gematigd en toch kon het.
Heb je dus internet gegevens nodig? nee want een telefoontje is genoeg.
Ik dacht dat dit niet meer kon en dat de bank veiliger is geworden. Dit is niet zo. Nog geen jaar geleden verhuisd en toen heeft mijn vader omdat ik het vergeten was het ook omgezet.
Nu ben ik zelf al ruim 6 maanden bezig om het weer aan te passen naar mijn huidige adres en dat blijkt op de manier zoals het moet niet te gaan.
Ik heb vele mails en telefoontjes gedaan naar de ING en ze hebben overal op gereageerd behalve op de laatste hebben ze nog niet kunnen uitleggen hoe het zit.
Ik had het verteld dat onder 2 van mijn verhuis berichten geen handtekening van mij stond.
Na 3 dagen kreeg ik een mail met het de opmerking dat ze mij over 10 dagen zullen bellen. 

Ook telefoon bedrijven kun je aanpassen zonder dat je de telefoon hebt en het niet eens op je naam staat. Enige wat je nodig hebt is de naam, Geboorte datum, adres, rekening nummer en het telefoon nummer. 1 telefoontje en je kunt alles aanpassen en zelfs een abonnement opwaarderen.
Denk nu even na waar je al die info achter laat en wat je de laatste tijd hebt ingevuld op formulieren.
Daar komt geen pc bij te pas om aan die info te komen.

Is Google het probleem kwa privacy?
Of moet je eerst bij jezelf gaan kijken wat je verspreid?

Natuurlijk ben ik niet blij dat Google dit doet maar als ik vergelijk met wat google van je weet en wat andere van je weten dan weet Google niets van mij.

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/06, 05:19:46 »
hoe gaat dat eigenlijk bij chromium, die direct uit de repo's komt?

Chromium heeft volgens mij geen Client-ID, en is geen 'Google product'.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/06, 06:16:21 »

Is Google het probleem kwa privacy?
Of moet je eerst bij jezelf gaan kijken wat je verspreid?

Natuurlijk ben ik niet blij dat Google dit doet maar als ik vergelijk met wat google van je weet en wat andere van je weten dan weet Google niets van mij.


Hiermee sla je de spijker op zijn kop.
Uiteindelijk begint het allemaal bij jezelf.
Misschien ben ik wat argwanend, maar enige voorzichtigheid kan geen kwaad.
Er klakkeloos vanuit gaan dat bij grote bedrijven je privacy veilig is kun je na dit verhaal grote vraagtekens plaatsen.

Mijn tip, gebruik voor bepaalde zaken een aparte browser. Eentje die wel betrouwbaar is maar niet te populair. Firefox, IE, Chrome of Safari zullen eerder slachtoffer worden van hackers dan een minder populaire browser, dat is tenslotte minder lonend. Opera bijvoorbeeld, maak er geen kerstboom van en zet bepaalde dingen uit. Flash e.d. ben je niet nodig voor bankzaken. Doe de rest met je pret-browser naar keuze.


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/06, 07:07:28 »
Mijn reacties zijn nogal lang zie ik. Sorry voor dat.

@Theo1971 ik ben het met je eens.
Je kunt maar niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig.


Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/06, 14:48:45 »
Tsja, mensen willen wel de gratis producten van Google maar niet de advertenties waarmee Google die zaken bekostigd (en een gezonde winst maakt).

Het motto van Google is "do no evil" Er zijn weinig bedrijven die dat zo helder formuleren en ook tijd besteden aan het blijven definieren wat dan "evil" is. Persoonlijk denk ik dat mijn privacy bij Google beter is geregeld dan bij menige webshop, krantensite of ander bedrijf. Google heeft te veel te verliezen wanneer ze daar echt een potje van maken.

Alles regelen via je Facebook account, dat is pas eng..... ;-)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/06, 16:04:33 »
Hahaha ja Facebook.
En als je ziet wat er allemaal op gezet word.

Zo is er een filmpje gemaakt in België waar ze mensen vragen voor hun wachtwoord en dergelijke.
Er zijn mensen die het ook nog geven ook.

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/07, 19:48:40 »
Hahaha ja Facebook.
En als je ziet wat er allemaal op gezet word.

Zo is er een filmpje gemaakt in België waar ze mensen vragen voor hun wachtwoord en dergelijke.
Er zijn mensen die het ook nog geven ook.


dat filmpje wil ik zien heb je link?
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/07, 19:56:15 »
Hahaha ja Facebook.
En als je ziet wat er allemaal op gezet word.

Zo is er een filmpje gemaakt in België waar ze mensen vragen voor hun wachtwoord en dergelijke.
Er zijn mensen die het ook nog geven ook.


dat filmpje wil ik zien heb je link?


@emiel1976: dit is nog wel het openbare gedeelte van het forum, wat het hele intermep kan meelezen en opchoechelen. Als je zo'n link plaatst, dan wel graag met een hele duidelijke waarschuwing erbij. Je weet maar nooit of er een onnozelaar intuint, zoals je zelf ook aangeeft, dus daar moeten we voorzichtig mee zijn.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/07, 20:08:06 »
Hahaha ja Facebook.
En als je ziet wat er allemaal op gezet word.

Zo is er een filmpje gemaakt in België waar ze mensen vragen voor hun wachtwoord en dergelijke.
Er zijn mensen die het ook nog geven ook.


dat filmpje wil ik zien heb je link?

Oe, pas op, pcschouten gaat het verkeerde pad op ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #34 Gepost op: 2011/04/07, 21:10:07 »
Hahaha ja Facebook.
En als je ziet wat er allemaal op gezet word.

Zo is er een filmpje gemaakt in België waar ze mensen vragen voor hun wachtwoord en dergelijke.
Er zijn mensen die het ook nog geven ook.


dat filmpje wil ik zien heb je link?


@emiel1976: dit is nog wel het openbare gedeelte van het forum, wat het hele intermep kan meelezen en opchoechelen. Als je zo'n link plaatst, dan wel graag met een hele duidelijke waarschuwing erbij. Je weet maar nooit of er een onnozelaar intuint, zoals je zelf ook aangeeft, dus daar moeten we voorzichtig mee zijn.

Is op de Vlaamse tv geweest.
Ze laten in principe zien hoe makkelijk mensen hun gegevens af geven als er op straat om gevraagd word.
Eigenlijk is het een goede waarschuwing want ze laten ook zien hoe ze op hun afdeling inloggen op alle pc's die er staan zonder enige software te gebruiken.

Kan ook geen kwaad het filmpje omdat het ook gebracht word als een waarschuwing.
heb alleen niet meer die website van het Belgische programma.

Wees maar niet bang ik ga hier niet neerzetten hoe je het moet hacken.
Ben zelf bezig om wat wachtwoorden aan te passen. Voor mijn hotmail en dergelijke doe ik dat regelmatig.

Wat tips om te gebruiken voor je eigen veiligheid.
1. Geef nooit je gegevens zo maar aan iemand die er om vraagt.
2. Gebruik voor bankzaken een ander wachtwoord en gebruikers naam. Doe dit ook voor je mail en inlog code van je pc.
3. Gebruik nooit een naam van een huisdier familie lid of hobby van je. Beste is een code te gebruiken met cijfers en letters en indien mogelijk hoofd en leestekens er bij.
4. Vul op een website nooit zomaar je persoonsgegevens in.
5. Wijzig regelmatig je wachtwoorden van belangrijke dingen zoals bank en mail.
6. schrijf je inlog gegevens nooit op.

6 simpele dingen waar je op moet letten.
Kan nog wel even door gaan want er is zo veel waar je op moet letten. Maar als je zorgt dat die 6 dingen in orde zijn, dan zit je aardig veilig.

O en let op met welke bank je neemt.
Zodra ik de spullen van mijn nieuwe bank binnen heb, word gelijk mijn huidige rekening stop gezet.
Het is maar een tip. Kreeg vandaag weer een waarschuwing van de bank om op te letten voor nep mails. 
« Laatst bewerkt op: 2011/04/07, 21:12:37 door emiel1976 »