Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE onscherpe lettertypen  (gelezen 549 keer)

Maurits0468

  • Gast
KDE onscherpe lettertypen
« Gepost op: 2008/03/20, 13:55:40 »
Beste mede-ubuntero's,


Ik ben al geruime tijd bezig met Ubuntu (Gutsy Gibbon) en het bevalt allemaal erg goed. Ik heb momenteel de Gnome-desktop maar de KDE-desktop beviel mij beter.
Het probleem waar ik bij KDE tegenaan loop is het onscherpe beeld. Gnome heeft een optie onder systeem/voorkeuren/uiterlijk/lettertypen-subpixels gladmaken (voor laptop-scherm). Daarmee ziet het er na de installatie allemaal strak uit in Gnome.

Heeft KDE ook zo'n optie? Het is echt de eerste keer dat ik zelf een post moet doen, tot nu toe ben overal zelf uitgekomen door te speuren maar hiermee loop ik echt vast. (net als met SE-linux installeren, maar das wat anders)

Ik wil graag weer de KDE-Desktop gebruiken maar dat beeld is niet om aan te zien...

Alvast bedankt!!

Maurits

KDE onscherpe lettertypen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/20, 14:38:17 »
Euhm... heb je alle opties voor anti-aliasing al gebruikt bij KDE? Uiterlijk -> Lettertypes -> aliasing op aan en daarna prullen met wat bij instellingen staat
EDIT: bij instelling: subpixels aanvinken. dat zou het moeten doen.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Maurits0468

  • Gast
KDE onscherpe lettertypen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/20, 14:42:43 »
Nou dan ga ik nu weer even kubuntu downloaden en dat proberen! Thanx!

Maurits0468

  • Gast
KDE onscherpe lettertypen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/20, 15:38:55 »
@ SeySayux: Je bent een held! Het werkt! Eindelijk normaal beeld en normale websites! Super!
Zo'n simpele oplossing.. Top!

KDE onscherpe lettertypen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/20, 17:55:37 »
Bedank ProfoX, van hem heb ik het geleerd ;) Nu ja, ik ben gewoon gaan kijken bij "lettertypes", daar stond iets over anti-aliassing en toen heb ik even gegoogled op "kde subpixels gladmaken" en ik heb gevonden dat je op dat over subpixels moet klikken. In ieder geval, ik had het zelf al geprobeerd, maar het zag er echt niet uit op mijn scherm, dus dacht ik dat het verkeerd moest zijn. Mijn scherm ziet er beter uit als je subpixels niet gladmaakt.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net