Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Neem VHS op met Mythtv  (gelezen 588 keer)

Offline DeaQuz

  • Lid
Neem VHS op met Mythtv
« Gepost op: 2009/01/29, 13:39:25 »
Ik wil graag oude videobanden op DVD zetten en wil daarvoor Mythtv gebruiken. Ik heb gelezen dat dit mogelijk is. Nu weet ik alleen niet of ik de backend en de frontend software moet hebben of alleen de frontend. En als het alleen de frontend software is kan dat dan via package manager? Want zodra ik ga zoeken naar Mythtv krijg ik alleen maar themes en add-ons.

Totaal los van de vorige kwestie: Kan ik Mythbuntu installeren met het behoud van mijn programma's en instellingen? Of krijg ik automatisch de default instellingen? Of kan ik via de Mythbuntu live CD gemakkelijk Mythtv installeren op een huidige Ubuntu configuratie?

Alvast bedank!

Offline eXtreem

  • Lid
Re: Neem VHS op met Mythtv
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/29, 14:51:37 »
Je kunt heel gemakkelijk mythbuntu erbij installeren:

sudo apt-get install mythbuntu-desktop
Volgens mij kun je dan op je inlogscherm kiezen tussen mythbuntu en je normale ubuntu, maar dit laat ik graag nog even bevestigen. Met KDE en Gnome is dit namelijk wel het geval...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Neem VHS op met Mythtv
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/29, 17:49:16 »
Mythbuntu installeerd ook de xfce desktop. Dat lijkt mij overbodig. Als je vanuit synaptic mythtv-backend en mythtv-frontend installeerd is dat voldoende.

Als je je tv capturekaart aan de praat hebt gekregen deze link ook wel interessant want mythtv is natuurlijk een heel mediacenter en daarmee misschien wat overkill?

http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=761

Succes,
Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline DeaQuz

  • Lid
Re: Neem VHS op met Mythtv
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/29, 20:42:00 »
Ik heb er toch maar voor gekozen Mythbuntu te installeren. Las jullie berichten te laat (op het moment dat de install al gedaan was :P)

Nu kom ik bij het configuratie gedeelte en ik snap er geen snars van. Op internet al gezocht naar NL documentatie over het configureren maar ik heb niks kunnen vinden.

Heeft iemand een .pdf of linkje?