Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kaartenlezer  (gelezen 1253 keer)

Kaartenlezer
« Gepost op: 2006/07/14, 12:46:43 »
Ik heb iets zeer vreemds voor.
In Breezy kon ik mijn compact flash in de kaarten lezer steken en las die direct de kaart. In Bapper heeft dit 2dagen out-of-the-box gewerkt.
Nu wil ik mijn foto's overzetten. En wanneer ik mijn kaart insteek mount die niet meer vanzelf.
Nu ga ik naar computer en daar zie ik 488,7MB volumen als extra schijf staan (CF-kaart). Als ik er nu op dubbelklik krijg ik een unable to mount -popup.

Citaat
Kon volume niet aankoppelen:

fout: /dev/hde1 is geen verwisselbaar apparaat

fout: kon pmount niet uitvoeren
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Vroeger had ik 2 keer mijn harde schijf er instaan. 75GB-volumen en bestandssysteem. Beide leidden tot de volledige harde schijf (heb geen partities/buiten swap 1GB).
Nu staat er in de lijst ook enkel Bestandssysteem. Tot nu toe kon dat geen kwaad omdat ik het toch nutteloos vond er 2keer hetzelfde te zien.
Ik dacht dat het gewoon 1was het volledig vollume als HD en de andere de partitie Bestandsysteem. Deze waren toch hetzelde excl swap.
Mss is dat weg door hetzelfde probleem dat ik mijn CF-kaart niet meer kan aankoppelen.

Vriendelijke groeten,
Arvid Van Essche

Azalin

  • Gast
Kaartenlezer
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/14, 14:20:43 »
Naja, ik kan je alleen zeggen dat ik precies hetzelfde heb in het Bestandssysteem schermpje. Als ik dan dubbelklik op een CDRom (die overigens wel bij mij op de desktop staat) dan krijg een pmount error. Terwijl wanneer ik op de CDRom op het bureaublad klik, ik er netjes naartoe kan. Wat dat pmount gebeuren is weet ik niet, wel zou je met gconf-editor naar apps > nautilus > desktop kunnen gaan en daar kijken of je de gewenste iconen op je bureaublad kan krijgen.. misschien dat die met een upgrade ofzo verdwenen zijn...

Kaartenlezer
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/16, 13:31:08 »
Mijn volumes staan op visible.

Nu krijg ik volgende fout:
Citaat
fout: apparaat /dev/hde1 is al gemount onder /

fout: kon pmount niet uitvoeren
Groeten,
Arvid

Kaartenlezer
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/02, 10:59:54 »
Weet niemand hoe ik hde1 is geen verwisselbaar apparaat kan fixen?

Arvid