Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!  (gelezen 2233 keer)

Roodbaard100

  • Gast
Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Gepost op: 2009/06/01, 00:07:01 »
Vandaag gelezen dat K met mediacenter van Linux perfect zou moeten zijn, dus alles binnengehaald en gebrand op 3 CD's 1 x nieuwste Kubuntu en 2 x CDtje voor MCE.

Al een paar jaar geleden is bezig geweest met Linux maar nooit verder mee gegaan omdat het nooit wilde werken zoals IK dat wilde.

Wil vandaag nieuwe poging doen maar heb al weer mijn bekomst.....

Heb op een MediaCenter computer Linux erbij gezet....(naast W7 van windows met een redelijk goed draaiende MediaCenter.

Wil nu opstarten maar t gaat niet lukken.....

Moet kiezen welk systeem ik wil, duidelijk, Kubuntu....

Moet inloggen, wat ik al vreemd vind omdat ik bij de installatie heb aangegeven een AUTOMATISCHE inlog te willen....maar als ik dan inlog gaat ie lekker verder maar kom op een dos beeldscherm met allerlei OKtjes en verder dus niks!

Heb zojuist geprobeerd om nog is op te starten maar dan zonder alle usb stekkers erin....noppes, nada.

Doe nu nog 1 nieuwe install....maar als dat niet lukt moet het er weer af....

Kunnen jullie me dan vertellen hoe?

Of ben ik dan verplicht om een hele nieuwe install te doen van die Windows shit?

Ik wil gewoon de best draaiende MediaCenter.....en of dat dan van Linux of Windows of weet ik welk systeem is kan me niet zoveel schelen.

Hopende op jullie hulp

 ^-^

Roodbaard100

  • Gast
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/01, 00:24:34 »
Ga compleet nieuwe install doen.....Windows 7 met MediaCenter, die werkte tenminste zoals ik wilde.

En, had een oude labtop van de buurman, ook Ubuntu op gezet, maar werkt ook niet, heb een ieniemiene schermpje in het scherm en kan het niet groter krijgen.

Verdomde jammer, had er zoveel vertrouwen in als ik alles zo mocht lezen....

Tot over 2 of 3 jaar, misschien dan wel wat meer volwassen!


Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/01, 00:27:57 »
Voor iemand die zo kort door de bocht is zou ik willen adviseren dat jij er nooit meer mee moet beginnen.

Geloof me, tis te moeilijk voor je en je steekt er te weinig energie in om het te willen leren.

Blijf lekker bij windows als dit je bevalt.

Veel sterkte ermee en blijf hopen dat MS niet failliet gaat.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Roodbaard100

  • Gast
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/01, 00:42:35 »
Zolang het installeren van Linux nog niet verloopt zoals de verhalen wel zouden moeten zijn ben ik kort door de bocht ja.

Vanmiddag een en al lofzang over Kubuntu ism Mediacenter van Linux, Linux Mint, etc. etc.

Maar als ik dan volgens jullie omschrijvingen installeer werkt het niet, het spijt me, ben geen voorstander van Windows maar die jongens daar lukt elke installatie nog steeds van.

Jullie zouden er voor moeten zorgen dat ik niet kort door de bocht zou hoeven....

Als je zo graag iedereen wil winnen voor Linux moet je zorgen dat het installeren dan net zo makkelijk gaat als met Windows, in ieder geval dus beter uitleggen en zorgen dat de omschrijving klopt met de werkelijkheid.

Wat ik al schreef, ruim 2 jaar geleden hier weken elke avond mee bezig geweest....toen was het al een probleem, nu volgens de berichten veel van die problemen opgelost, probeer het nog is een keer dacht ik, maar t heeft geen zin.

Bedankt voor je antwoord en heel veel succes met Linux, kom over 2 jaar wel weer terug!

Windows 7 staat er al bijna weer op, morgen maar weer film kijken met die MediaCenter.

groet!

 ;)

Offline siegi

  • Lid
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/01, 01:21:33 »
Cyberlink heeft al een tijdje een oplossing met een linux media center.
http://www.cyberlink.com/eng/press_room/view_970.html

Als ik naar de redenen kijk waarom men voor linux koos, dan is me toch duidelijk dat het lang volwassen genoeg is.


Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/01, 02:23:59 »
Zolang het installeren van Linux nog niet verloopt zoals de verhalen wel zouden moeten zijn ben ik kort door de bocht ja.
Alle verhalen kloppen, het lukt jouw alleen niet ff snel..


Citaat
Vanmiddag een en al lofzang over Kubuntu ism Mediacenter van Linux, Linux Mint, etc. etc.
Je gooit in 1 zin een boel zaken door elkaar dat gaat zowiezo niet werken.
Houd je bij Linux-MCE en lees hun How TO eens voor de grap.

Citaat
Maar als ik dan volgens jullie omschrijvingen installeer werkt het niet, het spijt me, ben geen voorstander van Windows maar die jongens daar lukt elke installatie nog steeds van.
Puur toeval, het gaat ook heel vaak fout,
Jouw mazzel is dat in principe alle hardware door MS is afgestemd op windows waarmee ze hun monopoly positie op deze wereld hebben gevestigd.

Citaat
Jullie zouden er voor moeten zorgen dat ik niet kort door de bocht zou hoeven....
Dat hoeven wij helemaal niet, jij moet eens moeite doen iets te leren, iets wat wij allemaal hebben moeten doen.
Je bent volledig gebrainwasht door windows en kan nix anders meer, dus is het niet onze incompetentie dat iets jouw niet lukt.

Citaat
Als je zo graag iedereen wil winnen voor Linux moet je zorgen dat het installeren dan net zo makkelijk gaat als met Windows, in ieder geval dus beter uitleggen en zorgen dat de omschrijving klopt met de werkelijkheid.
Maak je weer een grote fout.
We willen niet iedereen voor ons Linux winnen.
Het zou grappig zijn dat meer mensen het gaan gebruiken waardoor MS ten onder gaat,
maar dat is een ander verhaal..

Citaat
Wat ik al schreef, ruim 2 jaar geleden hier weken elke avond mee bezig geweest....toen was het al een probleem, nu volgens de berichten veel van die problemen opgelost, probeer het nog is een keer dacht ik, maar t heeft geen zin.
Dus toen snapte je het ook al niet ??
Pfff

Citaat
Bedankt voor je antwoord en heel veel succes met Linux, kom over 2 jaar wel weer terug!
Nogmaals, bespaar je de moeite, Linux blijft werken zoals het nu werkt,
Dus heel anders dan windows, en dus is het niet jouw ding.
Blijf lekker bij windows.

Citaat
Windows 7 staat er al bijna weer op, morgen maar weer film kijken met die MediaCenter.
Ah je hebt al die mislukte vista in gebruik met die ouwe kernel van 2008 van windows NT ?
Nah over een paar maandjes wat geld uit je zak trekken en de officiële kopen.
Kan niet beter en zoals je al zij het werkt altijd.

BTW
Jezelf wel eens afgevraagd wat het OS is waar al die kleine leuke schattige Multimedia centers mee zijn uitgevoerd die je tegenwoordig overal in de winkel ziet liggen... ?

Juist, met Linux  XD
« Laatst bewerkt op: 2009/06/01, 02:27:26 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Anco

  • Lid
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/01, 05:20:42 »
Wel geinig dat je hulp vraagt en minder dan 20 minuten later besluit wat je gaat doen.
Ook vooral omdat je schrijft dat je nog 1 keer gaat proberen, en ik weet dat het soms snel wil installeren, maar binnen 20 minuten is mij nog niet gelukt.
En hopende op onze hulp in 20 minuten is ook wel beetje veel geëist vind je niet?

En je kan mij ook niet wijsmaken dat windows altijd zo werkt zoals jij dat wilt.

Maar, als je tip mag geven.
Als je geen fan bent van microsoft, waarom ga je niet gewoon eerst ubuntu/kubuntu of andere smaak van linux naast je windows gewoon uitproberen, zodat je kan kijken wat je er van vindt, voordat je gelijk een mediacenter wilt.

Gewoon ernaast zodat je rustig kan proberen en prutsen, en je dus ook niet kan tot last is als het even niet werkt.
Linux user #485563

Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/12, 21:06:16 »
Opzouten, Roodbaard.

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/12, 21:25:09 »
Er mag best wat vriendelijker gereageerd worden hierboven!

De topic starter is gewoon teleur gesteld. En begrijpelijk hij hoorde/las dat het allemaal lekker werkte en de installatie plug en play is. Ik denk dat dit in 9 van de 10 installatie's ook zeker zo is. Alleen heeft hij de pech dat dit niet zo is.

Je kan 2 dingen doen.
1 : Terug naar windows 7, en over een paar maanden veel geld ervoor betalen. ( Of gaan klungelen met cracks e.d. )
2 : Tijd erin steken en wat leren, begrijpen hoe linux werkt en waar je naar toe moet gaan.

Optie 2 is de leukste als je graag met computers bezig bent. Optie 1 is het makkelijkste.

Mocht je voor optie 2 kiezen dan graag wat meer info over je hardware en versie's, het kan zo maar iets kleins zijn.

Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/12, 21:31:43 »
Sorry, jeroenl,
ik ben het niet met je eens.

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/12, 21:33:11 »
Sorry, jeroenl,
ik ben het niet met je eens.
Dat mag het is een vrij land.

Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/12, 21:57:39 »
Wat een vreemd, vreemd topic....

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/12, 22:08:30 »
Sinds november 2008 heb ik een prachtig mediacenter draaien: Mythbuntu icm. XBMC geheel naar mijn wensen aangepast. Dit was zeker geen makkelijke klus. Een hoop zoeken op internet en veel try en error. Nu draait het systeem al 7 maanden zonder dat ik er iets aan heb hoeven onderhouden. (behalve de updates draaien). Geheel naar mijn wensen doet het systeem wat ik wil.
Kan dat direct uit de doos? Nee! natuulijk niet. Afstemmen op mijn wensen en mijn hardeware heb ik echt zelf moeten doen. Ik beleef er bijna iedere dag veel plezier aan.

Mijn advies als je met iets dergelijks wil beginnen: Doen! maar neem er de tijd voor en lees je goed in, er is genoeg te vinden op het net. En loop je tegen een specifiek probleem aan ben je hier altijd welkom op dit geweldige forum.

Heb je geen zin om hier tijd in te steken blijf dan idd bij een voorgekookt systeem, maar oordeel pas over andere systemen als je je er ook werkelijk in verdiept hebt.

Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline vds

  • Lid
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/13, 18:05:37 »
Sorry, jeroenl,
ik ben het niet met je eens.
???
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/14, 08:06:14 »
mensen, maak er toch niet zoveel woorden aan vuil, zonde van je tijd en energie. Wanneer mensen niet het geduld hebben om Linux te proberen, jammer, gemiste kans.
Zoals gandyman al aangaf, iedereen hier heeft er tijd in moeten steken, ik ben ervan overtuigd dat die tijd dubbek en dwars wordt terugverdiend maar goed...zoals ik al zij laat hem gelukkig worden met windows...
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Kevin.

  • Lid
Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/14, 09:40:00 »
Ik weet niet of jullie het weten, maar op de site van Linux MCE staat dat ie alleen compatibel is met Kubuntu 7.10...
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2

Re: Kubuntu met MediaCenter installeren ivm goede referenties!
« Reactie #16 Gepost op: 2009/06/14, 17:35:43 »
Ik weet niet of jullie het weten, maar op de site van Linux MCE staat dat ie alleen compatibel is met Kubuntu 7.10...

Daarom is het ook beter om gewoon Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu te installeren en daarna Mythbuntu of XBMC er op te gooien.