Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updatebeheer  (gelezen 1793 keer)

Offline Peter O.

  • Lid
updatebeheer
« Gepost op: 2015/01/09, 09:48:20 »
Sinds kort heb ik ubuntu 14.04.1 geinstalleerd en nu verschijnt er telkens een icoon van het updatebeheer met de melding dat er updates zijn, alleen kan ik het updatebeheer niet openen. Wanneer ik op het icoon klik verdwijnt dit en verder gebeurt er niets, ook via de dash is het updatebeheer niet te openen en wanneer ik het via een terminal probeer verschijnt slechts het icoon op de launcher, alleen wanneer ik sudo update-manager intik dan kan ik wel updaten.
 
Iemand een idee hoe dit te fixen is?

Offline Peter O.

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/11, 12:39:05 »
Laat maar....Ubuntu gaat er vanaf en komt er niet meer op. Definitief Linux Mint voor mij, daar heb ik geen last van al die rare mankementen die Ubuntu mij steeds voorschotelt en het is nog snel ook.

Re: updatebeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/12, 16:05:42 »
ik heb het ook wel eens gehad, maar ik installeer dan alles via de terminal, door onderstaande in te voeren:

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Dit werkt perfect.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: updatebeheer
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/12, 16:37:50 »
Jongejonge,je geeft wel snel op!Maar dan een vraag,heb je de Ubuntu geïnstalleerd als upgrade of een schone installatie?Ik denk het eerste..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: updatebeheer
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/12, 20:11:24 »
Ik snap ook niet hoe Mint dit oplost? Mijn ouders gebruiken Mint 17.1 (Cinnamon) en daar staat ook een updateicoon constant op het paneel. Dus zelfde 'mankement' (zoals de TS het noemt!) is daar ook aanwezig.

Re: updatebeheer
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/12, 22:11:32 »
Ja,dat staat ook in Ubuntu 14.04,maar als je daar op klikt komt het updatebeheer venster..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline daniel

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/13, 09:28:10 »
Ik heb er persoonlijk nog geen last van gehad, maar ik gebruik hem zelde, alleen als die me irriteerd dan klik ik erop en dan doet die het gewoon.
Meestal ga ik via terminal venster te werk

Re: updatebeheer
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/13, 12:01:40 »
Ik snap ook niet hoe Mint dit oplost? Mijn ouders gebruiken Mint 17.1 (Cinnamon) en daar staat ook een updateicoon constant op het paneel. Dus zelfde 'mankement' (zoals de TS het noemt!) is daar ook aanwezig.
In Mint heb je dat schildje en als deze een wit uitroepteken geeft op een blauwe achtergrond, dan is er een update.
Is het schildje wit met een groen vinkje, dan ben je up to date.


Precies! Dus daar staat net zo goed een icoontje op het paneel, precies dat wat de TS een 'mankement' noemde bij Ubuntu...

Offline koos4401

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/13, 12:02:43 »
@Femke98:
Citaat
van 14.04 naar. 14.01 gaat vanzelf via de updates. Die hoef je dus niet vers te installeren.
Meen je dat of staat er in typo in dit bericht?
van 14.04 naar 14.01 Let op de versie- en subversie-nummers.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Peter O.

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/13, 15:58:55 »
Het punt is dat het icoon van update-beheer dus helemaal niets doet, het is visueel aanwezig en dat is het. De enige manier om te updaten is dus via de terminal, nu is dat op zich geen probleem maar ik vind het wel fijn als ik een OS draai dat alles gewoon werkt zoals het hoort. Ik heb 14.0.4.1 schoon geinstalleerd, dus niets ge-upgrade. De reden dat ik dit keer zo snel opgeef is omdat ik van mening ben dat de laatste goede Ubuntu de 10.04 versie was, daarna is het alleen maar slechter geworden en telkens was er wel iets wat niet goed werkte of wat problemen gaf (voornamelijk Unity maar ook andere DE's rammelen nogal)....dus ben ik toen eens Mint gaan proberen en dat werkte wel naar behoren. Sterker nog, Linux Mint met KDE is een betere desktop dan Ubuntu ooit is geweest.
 
Snap je, eens in de zoveel tijd geef ik Ubuntu nog eens een kans maar op de één of andere manier ben ik altijd enorm teleurgesteld dat men een geweldig OS zo heeft weten te verkloten. Het werkt gewoon niet zoals het hoort.

Re: updatebeheer
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/13, 16:11:39 »
Misschien is Mint dan gewoon beter voor je hardware...Ik heb Ubuntu al van af 8.04 en heb er helemaal geen problemen mee.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Tom

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/13, 16:12:56 »
Ik had dat ook in mijn Xubuntu 14.04 lts ,simpel rechts klik gedaan en verwijderd ,en via menu - Systeem daar blijft hij staan en vandaar kan ik hem opstarten en dat werkt!.
Maar ik update toch altijd via de terminal of via Synaptic.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/13, 16:14:37 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Peter O.

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/13, 17:38:14 »
"Misschien is Mint dan gewoon beter voor je hardware...Ik heb Ubuntu al van af 8.04 en heb er helemaal geen problemen mee. "
 
Ik heb mijn hardware verschillende keren gewijzigd dus dat lijkt me eigenlijk niet. Ben zelf ook begonnen met 8.04 en tot en met 10.04 eigenlijk nooit problemen gehad, daarna begon de ellende (voornamelijk met Unity).

Re: updatebeheer
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/14, 00:02:52 »
Kan ook zijn dat er iets gerings kapot is aan je hardware..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Peter O.

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/14, 17:23:58 »
"Kan ook zijn dat er iets gerings kapot is aan je hardware.."
 
Lijkt me sterk, heb namelijk 2 weken terug een nieuw systeem gebouwd en daarnaast werkt zowel Windows 7 als Linux Mint 17 gewoon perfect zoals het hoort.
 
Overigens kan dit topic verwijderd worden door de mod...het is klaar.

Re: updatebeheer
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/14, 18:49:03 »
Dan moet het niet verwijderd worden,maar moet jij het als opgelost aan klikken!Links onder..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Peter O.

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/14, 18:56:35 »
Okee bedankt.

Re: updatebeheer
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/14, 20:02:26 »
"Kan ook zijn dat er iets gerings kapot is aan je hardware.."
 
Lijkt me sterk, heb namelijk 2 weken terug een nieuw systeem gebouwd en daarnaast werkt zowel Windows 7 als Linux Mint 17 gewoon perfect zoals het hoort.

Ja, want productiefouten komen nooit voor in deze perfecte wereld :rolleyes: Bovendien kan het best zijn dat iets anders werkt zoals het hoort maar dat zegt niet dat er niks kapot is.

Offline Peter O.

  • Lid
Re: updatebeheer
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/14, 20:25:13 »
"Ja, want productiefouten komen nooit voor in deze perfecte wereld :rolleyes: Bovendien kan het best zijn dat iets anders werkt zoals het hoort maar dat zegt niet dat er niks kapot is."
 
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar als je het topic hebt gelezen dan weet je dus dat het probleem is dat het update-beheer uitsluitend via een terminal te starten is....een software gerelateerd probleem dus.
 
Ondanks dat het probleem nog niet is opgelost wil ik wel even iedereen bedanken voor het meedenken.