Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik weiger over te stappen naar 16.04  (gelezen 4024 keer)

Re: ik weiger over te stappen naar 16.04
« Reactie #25 Gepost op: 2016/12/16, 18:21:48 »
Binnen enkele jaren zal 32bit wellicht enkel nog te vinden zijn bij de antiquiteiten... ;)
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: ik weiger over te stappen naar 16.04
« Reactie #26 Gepost op: 2016/12/17, 11:25:47 »
Nee,bij de aankondiging van de 16.04 heeft iemand hier geschreven dat die alleen in 64 bit zou zijn.Niks over 32 bit.Was de 64 bit versie misschien eerder?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: ik weiger over te stappen naar 16.04
« Reactie #27 Gepost op: 2016/12/17, 11:27:58 »
Ja,ik heb ook nog een beetje antieke videokaart..Maar hij doet het beter dan de Athlon processor in full screen mode,dus daarom dat ik hem er bij gestopt heb.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline joske1

  • Lid
Re: ik weiger over te stappen naar 16.04
« Reactie #28 Gepost op: 2016/12/17, 15:30:30 »
Hallo! ik ben uiteindelijk naar 15.04 gegaan die stond al op mijn pc daar kan ik zonder problemen naar internet en VPN!
Alleen het invoervenster voor paswoord blijft goed of slecht paswoord? open staan, zowel in 15.04 als in 16.04,  en vraagt natuurlijk steeds geef goed paswoord? Raar?

Heb ook de 16.04 maar geinstalleerd! doet raar, internet lukt wel; SaferVPN instellen broertje dood!geen enkele mogelijkheid, krijg zelfs geen grijze VPN tussen de keuze venster? Mijn grafische programma kan ik niet meer installeren o.a. xara lukt niet meer, mijn meeste grafische ontwerpen hebben Xara nodig, geen enkel programma kan die openen! Sorry jongens t'is knoeien, en dweilen met de kraan open, en zeggen dat de 14.04 alles zo knap werkte? Verleden tijd! Wordt mijn pc te oud, of ben ik het misschien? k'weet het niet meer!
Verder alles naar wens!
joz
Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ik weiger over te stappen naar 16.04
« Reactie #29 Gepost op: 2016/12/17, 16:27:34 »
32-bits-Ubuntu zal waarschijnlijk pas verdwijnen bij 18.04:
https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-devel/2016-June/039420.html

Kerncitaat:
Citaat
The key point here is lack of upstream software support and upstream
security support on i386, rather than actual hardware being out of
stock and/or old.

In essence this would mean April 2021 as the sunset for i386 as the
host/base OS architecture.

Maar goed ook dus, en ze zijn er sowieso laat mee.... Het is ondoenlijk om bovenstroomse ondersteuning met veiligheidsupdates, benedenstrooms bij Ubuntu volledig te ondervangen.

In de duistere krochten van het Linux-ecosysteem zul je na 2021 vast ook nog wel een distro vinden die 32-bits aanbiedt, maar of dat dan qua veiligheid wel verantwoord is?  :o
« Laatst bewerkt op: 2016/12/17, 16:34:10 door Pjotr »

Re: ik weiger over te stappen naar 16.04
« Reactie #30 Gepost op: 2016/12/17, 19:54:30 »
Haha!Nou tegen die tijd heb ik wel een 64 bit systeem hoor.. =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline HarzG

  • Lid
Re: ik weiger over te stappen naar 16.04
« Reactie #31 Gepost op: 2017/01/02, 15:05:40 »
Hallo! ik ben uiteindelijk naar 15.04 gegaan die stond al op mijn pc daar kan ik zonder problemen naar internet en VPN!
...
Heb ook de 16.04 maar geinstalleerd! doet raar, internet lukt wel; SaferVPN instellen broertje dood!geen enkele mogelijkheid, krijg zelfs geen grijze VPN tussen de keuze venster? Mijn grafische programma kan ik niet meer installeren o.a. xara lukt niet meer, mijn meeste grafische ontwerpen hebben Xara nodig, geen enkel programma kan die openen!
... nog even een late reactie: Bij de genoemde problemen zou ik een steunpunt in de buurt vragen om assistentie - Nero zit in de buurt :)
Voor applicaties die een bepaalde versie van wine nodig hebben, kan PlayOnLinux gebruikt worden. Dat is niet alleen om spelletjes te doen. PlayOnLinux is de installatie- en versie-omgeving waarbinnen diversie wine-versies worden aangeboden. Het is vanuit de normale softwarebronnen voor Ubuntu te installeren. Hierdoor wordt de wine-omgeving feitelijk losgekoppeld van de versie die het Linux-besturingssysteem met zich meebrengt. Daarnaast kunnen daarmee ook nog ondersteunende programma's voor een bepaalde wine-omgeving geïnstalleerd worden.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce