Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Western Digital WDH1NC10000E  (gelezen 1221 keer)

Offline ronney

  • Lid
Western Digital WDH1NC10000E
« Gepost op: 2009/05/14, 22:30:15 »
Hallo

Ik overweeg om de Western Digital WDH1NC10000E aan te schaffen. Mede omdat deze in mijn netwerk kan en meerdere dan toegang hebben tot de schijf. De hoofdpc heeft Hardy 8.04.2 en de laptops allemaal Vista. Met Vista zal het allemaal wel werken, maar kan ik deze ook gebruiken op Ubuntu. Mijn PC zit rechtstreeks op de Livebox en daarop zit op de tweede poort een accespoint waar draadloos de laptops mee verbonden zijn. Op de accespoint zijn geen meerdere aansluitingen via kabel, dus daarop moet een uitbreiding.
Wat zijn de beste oplossingen en doe ik wel goed aan deze schijf?

Alvast bedankt voor jullie meningen en oplossingen!

Offline xpired

  • Lid
Re: Western Digital WDH1NC10000E
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 22:45:52 »
Dat is toch zo'n MyBook World Edition?
Je kan gewoon een switch in je netwerk aansluiten om meer aansluitingen te creeeren en dan het liefst zo veel mogelijk op de switch aansluiten zoals de PC's, de Livebox, accesspoint.
Is allemaal geen probleem.

Mounten van die Samba shares gaan ook makkelijk. Erg eenvoudig ding die MyBook World. Ik heb een 500 GB die prima werkt.

Offline ronney

  • Lid
Re: Western Digital WDH1NC10000E
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 10:13:10 »
Neem aan dat ik met deze switch http://www.alternate.nl/html/product/Hubs__en__Switches/TP-LINK/TL-SF1005D/-1064758/?tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=Hubs+%26+Switches wel kan gebruiken. Kost maar €8.90

De livebox en het accespoint staan beneden in de kelder. Kan ik hem de WD daar ook neerzetten? De toegang zal dan alleen via netwerk zijn.
De livebox, accesspoint, de WD en mijn PC komen op de switch. In die situatie hebben de laptops, mijn pc toegang tot de harde schijf neem ik aan.

Waar ik zelf aan denk is de volgende opstelling:
Huidige opstelling:
Accesspoint en mijn PC zijn bedraad aangesloten op de Livebox. Via de accesspoint zijn 3 laptops draadloos verbonden.

Toekomstige opstelling:
De switch komt boven te staan en haal de kabel uit mijn pc en doe die in de switch. Daarvandaan een kabeltje weer naar mijn PC.
De Western Digital WDH1NC10000E sluit ik ook aan op de switch. Tevens ook rechtstreeks op mijn PC via USB (zo is het sneller ivm kopieeren van bestanden.  Neem aan dat als ik deze opstelling gebruik dat de 3 laptops toegang hebben tot de WD zonder dat mijn PC aan hoeft te staan. Mocht het een foute opstelling zijn dan hoor ik het graag.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/15, 11:50:48 door ronney »

Offline ronney

  • Lid
Re: Western Digital WDH1NC10000E
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/15, 14:51:50 »
Ik heb hem inmiddels besteld bij de Wehkamp. Kost €149.00  Alleen moet ik er 5 weken op wachten.... ach ja..geduld is een goede zaak.