Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na update speelt youtube de filpmjes heel snel af  (gelezen 1807 keer)

Offline Huimis

  • Lid
Na update speelt youtube de filpmjes heel snel af
« Gepost op: 2012/07/05, 22:04:24 »
Hallo,
Sinds enige tijd heb ik 12.04 geinstalleerd. (64bit)  Dit was een kale installatie. Mijn ervaring met Ubuntu is: weinig. Alles draaide probleemloos.
Na het accepteren en intalleren van automatische updates speelt youtube de filmpjes héél snel af, en ook met heel snel, slecht en haperend geluid.

Op het forum staat hier al wat over, alleen zonder resultaat:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/youtube-snel-en-haperend/msg799909/#msg799909

Ik heb zelf het vermoeden dat er iets mis is met de flash player. Adobe Flash was al geinstalleerd. Om te surfen  gebruik ik Chrome. Volgens mij heeft Chrome de Adobe Flash player niet nodig om filmpjes op youtube af te spelen.  Daartoe heb ik Adobe Flash verwijderd, omdat ik dacht dat de flash player van Chrome en Adobe Flash player elkaar zouden "bijten". Gek genoeg heeft dit even geholpen..........maar later ging het weer mis. (zonder dat ik softwarematig iets aan het systeem veranderd heb)

What to do?




Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Na update speelt youtube de filpmjes heel snel af
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/05, 22:31:13 »
Normaal gesproken hoef je Adobe Flash niet apart te installeren. Wat je wel geinstalleerd moet hebben, is met name ubuntu-restricted-extras, dat zit niet in je standaard installatie vanwege licensing-problemen en zo.

Kijk hier eens: https://sites.google.com/site/computertip/multimedia .

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Huimis

  • Lid
Re: Na update speelt youtube de filpmjes heel snel af
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/06, 11:26:30 »
Bedankt, ik zal even kijken. Heel merkwaardig, maar nu doet youtube het weer normaal.....zonder dat er iets veranderd is.
Ik ga toch even de link bekijken....

Offline Huimis

  • Lid
Re: Na update speelt youtube de filpmjes heel snel af
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/06, 12:11:13 »
Ik heb de Ubuntu restricted extra's geinstalleerd.......Youtube werkt nog steeds, dus ik weet niet of het door de ~extra's komt, of omdat het al werkte. Vreemd.......ik snap het even niet.

Uiteraard sta ik open voor verdere tips!!