Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Branden MPEG  (gelezen 1419 keer)

Lazlo

  • Gast
Branden MPEG
« Gepost op: 2006/06/27, 16:09:16 »
Net een filmpje in mpeg formaat gbrand, alleen doet het geluid het niet. Had het gewoon geband met d cd/dvd werkplaats. Op me pc doet ie het gewoon hetgeluid wanneer ik hem in totem afspeel, in de dvd speler niet...
Wat doe ik fout?

budster

  • Gast
Branden MPEG
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/27, 16:21:51 »
Waarschijnlijk is dit een codec probleem.... ik durf het bijna niet te zeggen maar is zit even op ......ahum windo..s...
dus ik kan het niet even snel voor je nakijken maar ik dacht dat er in synaptic w32 codes te vinden zijn, misschien dat daar een juiste codec tussen zit.

Lazlo

  • Gast
Branden MPEG
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/27, 16:24:46 »
Moet je niet een dvd bestand maken van die MPEG dus ook een los audioestand?

Op me pc (ubuntu) doet ie het goed alles geluid, de gebrande dvd ook, maar in me dvd speler niet(van de tv).

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Branden MPEG
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/27, 16:39:25 »
En die speelt normaal gesproken wel MPG's af met geluid (die DVD-speler)?
Waarschijnlijk ligt het aan de software van de DVD-speler; miss heb je een codec gebruikt die de DVD-speler niet ondersteund.

Miss wil een firmwareupdate van de DVD-speler wel helpen.

budster

  • Gast
Branden MPEG
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/27, 16:39:53 »
OOOO.... wacht even. sorry ik had je post niet goed gelezen. ik dacht dat ie op je ubuntu systeem niet goed wilde afspelen. Ik meen dat DVD's mpeg2 zijn met een losse audio track. maar hoe je zo een DVDtje in elkaar moet kuntselen weet ik eigenlijk niet.

Lazlo

  • Gast
Branden MPEG
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/27, 16:41:23 »
Citaat van: budster
OOOO.... wacht even. sorry ik had je post niet goed gelezen. ik dacht dat ie op je ubuntu systeem niet goed wilde afspelen. Ik meen dat DVD's mpeg2 zijn met een losse audio track. maar hoe je zo een DVDtje in elkaar moet kuntselen weet ik eigenlijk niet.
Iemand die wel weet hoe je de MPEG splitsts in een mpeg en een los audiotrack zodat in in een dvd speler wordt afgespeelt?

Comp_Lex

  • Gast
Branden MPEG
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/27, 16:48:57 »
Met DVDStyler misschien?

Azalin

  • Gast
Branden MPEG
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/27, 17:15:22 »
Een MPEG2 kun je splitsen met bijvoorbeeld VirtualDub of TmpgeEnc (http://www.tmpgenc.net/e_main.html). Om deze dan op een DVD te authoren zodat je deze kunt afspelen in een DVD speler, gebruik je dus een DVD authoring programma. QDVDAuthor zou je kunnen proberen hoewel het nog niet echt lekker stabiel loopt. Je zou andere DVD authoring programma's kunnen proberen maar de meesten zijn ofwel Windows gebaseerd (en moet je een flinke duit voor neertellen terwijl QDVDAuthor native linux en open source is) of hardstikke duur...of een combinatie :) Overigens weet ik niet zeker of QDVDAuthor wel opgesplitste MPEGs pakt... eerst eens proberen zou ik zeggen.

MPEG1 bestanden kun je ook opsplitsen in audio en video maar dan ben je wel bezig een VCD of SVCD te maken.

Zomaar zonder meer een audio en een video track op DVD rammen gaat je niet lukken. Of je moet willen dat hij in enkele spelers maar gespeeld kan worden.