Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emesene crasht steeds  (gelezen 1085 keer)

Offline Elvje

  • Lid
Emesene crasht steeds
« Gepost op: 2012/06/23, 11:54:54 »
Hallo,

Ik hoop dat iemand hier dé oplossing heeft voor mijn strijd met Emesene. Dat programma maakt het communiceren met anderen gewoon praktisch onmogelijk. Het crasht om de haverklap en wordt dus afgesloten, waardoor je hele conversaties mist en je dus ook constant offline valt.
Zo gauw ik een gesprek voer met iemand, begint de ellende. Om de paar minuten wordt Emesene afgesloten, maar er valt geen pijl op te trekken.

Ik heb 'm al via Synaptic pakketbeheer volledig verwijderd en terug geïnstalleerd, maar dat mocht blijkbaar niet de oplossing zijn...
Ik heb empathy verwijderd, om te voorkomen dat er tegenstrijdige programma's tegelijk zouden draaien. Maar dat was ook niet de oplossing...

Wie o wie zorgt er voor dat ik gewoon weer kan communiceren?
(Hopelijk is aMSN snel weer terug van weggeweest en werkt dat weer beter...)

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/23, 12:40:48 »
Ik zeg: Pidgin
Xubuntu 15.04

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/23, 17:01:56 »
Ik zeg: Pidgin

Yep, die werkt hier ook goed.

Empathy trouwens ook. Dus TS, waarom die niet gewoon gebruiken?

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/23, 23:40:47 »
Emesene werkt hier perfect, maar de versie in het Softwarecentrum is verouderd, zitten inderdaad crashes in die in de nieuwste versie van de website zijn opgelost.
Voeg de officiële pakketbron van Emesene toe (Terminalvenster):

sudo add-apt-repository ppa:emesene-team/emesene-stable
sudo apt-get update && sudo apt-get install emesene
(wel eerst de oude volledig eraf gooien

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/23, 23:53:08 »
Beste Elvje,

Ik weet niet welke ubuntu-versie je gebruikt, maar het komt wel eens voor dat een messenger programma in een versie niet zo goed werkt. Ik heb dat bv. in Kubuntu 11.10 gehad met KMess (en in 12.04 werkt die weer prima).
Gelukkig zijn er nogal wat programma's beschikbaar, geef maar eens 'messenger' in het zoekveld van het software centrum, en aanschouw het aanbod.

Wees wel voorzichtig met standaard programma's verwijderen. Ik begrijp je gedachtengang wel, maar dat zou ik dus niet zo gauw doen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/23, 23:54:38 »
@asphyxia: Empathy is schadeloos te verwijderen.
En als je mijn vorige post volgt dan heb je een perfect werkende Emesene :)

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/24, 12:06:37 »
@Vistaus
Wilt gij mij niet euvel duiden dat ik hier even kantekenend op inga:
Canonical levert kritieke updates voor Pidgin tot oktober 2013.
Voor Emesene worden geen updates geleverd door Canonical.

Iets dat ik in een eventuele besluitvorming mee zou nemen.
Zonder jouw oplossing tekort te willen doen.



« Laatst bewerkt op: 2012/06/24, 12:08:10 door aandendijk »
Xubuntu 15.04

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/24, 12:30:55 »
Als je genoemde pakketbron toevoegt dan krijg je gewoon de laatste stabiele versie in de updates zodra deze er is.
Normaal is het verstandig op te passen met PPA's, maar omdat in dit geval de door Canonical geleverde versie niet goed werkt is de pakketbron (van het Emesene-team dus veilig) aan te raden indien je Emesene wilt blijven gebruiken.

Offline Elvje

  • Lid
Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/24, 14:08:52 »
Vistaus, bedankt voor je reactie! Ik vond Emesene wel een fijn programma om mee te werken. Niet zo uitgekleed als Pidgin (die het wel deed) en Empathy (die ook zware problemen heeft hier). Ik ga het direct eens proberen :)
Jaren terug werkte ik met aMSN, daar was ik ook tevreden over, maar die komt maar niet terug op de repos.

Ik heb Ubuntu 12.04, schone install.

Offline Elvje

  • Lid
Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/24, 14:10:54 »
@    asphyxia,

Dit was prima te verwijderen. Normaal pas ik inderdaad op met standaardprogramma's, maar Empathy stoort hier ongelooflijk. Als ik een andere messenger gebruik, start Empathy soms ook op, waardoor de boel helemaal in de soep loopt.
Gespreksvensters van Empathy sluiten af voor ik het bericht gelezen heb. Ik kan zelden een reactie typen. Of zelfs maar een chatvenster openen.
Ik erger me groen en geel aan Empathy ;)

Offline Elvje

  • Lid
Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/24, 14:20:57 »
@Vistaus,
Ik heb jouw advies gevolgd, maar nu gaat het helemaal niet goed met Emesene hier. Hij start op, ik open een gesprek en hij sluit weer af.

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/24, 14:54:12 »
Dan is er iets mis met je Live Account.

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/24, 23:14:02 »
...nu gaat het helemaal niet goed met Emesene hier. Hij start op, ik open een gesprek en hij sluit weer af.

Start Emesene eens op via de Terminal. Open de terminal en tik "emesene". Post de tekst in de terminal eens hier nadat Emesene gecrashed is? Wellicht dat er dan meer bekend wordt waarom het steeds maar niet lukt...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #13 Gepost op: 2012/06/24, 23:30:49 »
Ik had dat crashen vorig jaar steeds met KMess. Heb toen de log aan de developers gestuurd en ze zeiden dat er iets niet goed was met mijn Live Profiel. Ingelogd op Live, e.e.a. nagekeken en waar nodig aangevuld en daarna werkte het terug zonder crashes.
Wellicht dat dat dus ook een oplossing voor de TS is.

Indien nee, dan inderdaad Marqeaux's advies volgen.

Offline Elvje

  • Lid
Re: Emesene crasht steeds
« Reactie #14 Gepost op: 2012/06/26, 18:35:34 »
[18:29:10 WARNING papyon.p2p] Trying to publish an empty MSNObject
[18:29:11 WARNING papyon.p2p] Trying to publish an empty MSNObject
Ongeldige instructie (geheugendump gemaakt)
Dat komt uit mijn Terminal.

@Vistaus,
Ik heb mijn profiel inmiddels 100% ingevuld, geeft 'ie aan. Hij vroeg inderdaad om nieuwe info. Maar nu krijg ik nog bovenstaande foutmelding. Kunnen ze aan de log zien waar het fout dan zou moeten zitten in mijn live profiel?