Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub 2: "Error: no such disk"  (gelezen 653 keer)

Grub 2: "Error: no such disk"
« Gepost op: 2009/11/05, 16:17:47 »
Gisteren heb ik een schone installatie van 9.10 gedaan. Updates geïnstalleerd, NVIDIA-driver aangezet, codecs en de hele riedel erop gezet. Enfin, het werkte goed. Ik heb mijn pc gisteren niet herstart.

Ik zette zojuist mijn computer aan en Grub kwam met de melding: "Error: no such disk". In het Grub-menu staat hd(0,1) opgegeven, terwijl dit hd(0,0) hoort te zijn (als de regel dat Grub bij 0 begint met tellen nog steeds opgaat voor Grub 2). Maar ook met hd(0,0) wilde Ubuntu niet booten. Ik heb toen een Live-USB opgestart om te controleren of mijn partitie nog aanwezig was, en die kon ik gewoon mounten en doorbladeren. Volgens Disk Utility is mijn SMART-status in orde. Googlen op de fout levert een hoopje oude bugreports op uit de alpha-tijd.

Ik snap er niets van, gisteren deed mijn pc het gewoon en plots weigert hij op te starten  >:(

edit: het probleem is dus nog niet opgelost. Ik zet mijn PC aan en wéér hetzelfde probleem...
« Laatst bewerkt op: 2009/11/06, 10:48:57 door Cumulus007 »

Re: Grub 2: "Error: no such disk"
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/05, 16:41:19 »
Niet lopen rommelen in de BIOS, zoals ik altijd graag doe? Dat je nummering in Grub vanzelf verandert geloof ik niet zo snel, zou wel uniek zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grub 2: "Error: no such disk"
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/05, 16:42:02 »
Gijsbert, ik heb helemaal niks aangepast, ook niet aan de BIOS, maar opeens doet alles het weer ??? Nou ja, hopen maar dat het zo blijft...

edit: nee dus. Zie het starttopic.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/06, 10:49:14 door Cumulus007 »