Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google earth verwijderen  (gelezen 1338 keer)

nom001

  • Gast
Google earth verwijderen
« Gepost op: 2008/05/06, 22:55:22 »
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist die .bin bestand gedownload voor Google Earth en geinstalleerd via een oude topic.
Nu werkt het niet en wil het dus verwijderen.
Hoe moet ik dat doen?
Ik heb Google Earth via de terminalvenster geinstalleerd en wil dus ook weer via de terminalvenster verwijderen.
Er is een uninstall bestand aanwezig.
Ik kom niet verder dan sudo uninstall (......) en dan weet ik het ff niet meer.
Wie helpt me verder?
Alvast bedankt!
Ron

Offline joop905

  • Lid
Google earth verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 23:03:28 »
System-Administration-synaptic package manager: googleearth
en kijk eens naar Google maps kan het zelfde maar je hoeft geen software installeren
http://maps.google.nl/maps?utm_campaign=nl&utm_source=nl-ha-emea-nl-google-gm&utm_medium=ha&utm_term=maps

Offline ptb

  • Lid
Google earth verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 23:09:33 »
ter aanvulling: in synaptics in het hoofdvenster staat ergens links ¨status¨ Daar staan oa handmatig geinstalleerde proggramma´s.Je kan gewoon via synaptics deinstalleren.
Overigens staat google earth ook in de medibuntu repositories. op de medibuntu website staat hoe je die toevoegt aan apt.

NLsandman

  • Gast
Google earth verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 23:15:14 »
Citaat van: ptb
ter aanvulling: in synaptics in het hoofdvenster staat ergens links ¨status¨ Daar staan oa handmatig geinstalleerde proggramma´s.Je kan gewoon via synaptics deinstalleren.
Overigens staat google earth ook in de medibuntu repositories. op de medibuntu website staat hoe je die toevoegt aan apt.
Weer wat geleerd:)

nom001

  • Gast
Google earth verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 20:00:26 »
Citaat van: ptb
ter aanvulling: in synaptics in het hoofdvenster staat ergens links ¨status¨ Daar staan oa handmatig geinstalleerde proggramma´s.Je kan gewoon via synaptics deinstalleren.
Overigens staat google earth ook in de medibuntu repositories. op de medibuntu website staat hoe je die toevoegt aan apt.
Daar staat bij mij dus geen Google Earth.
Ik heb het handmatig geinstalleerd door zoń .bin bestand te downloaden.
Nu kan ik het niet verwijderen.... :-(
Google Earth staat nergens vermeld in de synaptic wat betreft handmatig installatie

nom001

  • Gast
Google earth verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 20:25:19 »
Citaat van: nom001
Citaat van: ptb
ter aanvulling: in synaptics in het hoofdvenster staat ergens links ¨status¨ Daar staan oa handmatig geinstalleerde proggramma´s.Je kan gewoon via synaptics deinstalleren.
Overigens staat google earth ook in de medibuntu repositories. op de medibuntu website staat hoe je die toevoegt aan apt.
Daar staat bij mij dus geen Google Earth.
Ik heb het handmatig geinstalleerd door zoń .bin bestand te downloaden.
Nu kan ik het niet verwijderen.... :-(
Google Earth staat nergens vermeld in de synaptic wat betreft handmatig installatie
Ik heb in een oudere topic ( http://forum.ubuntu-nl.org/topic/22959 ) het volgende commando gezien:

sudo dpkg --remove --force-remove-reinstreq googleearth


Als ik dit intype in een terminalvenster in de directory waar google earth staat, dan krijg ik het volgende melding:

nomko@PC-1974-nom001:~/google-earth$ sudo dpkg --remove --force-remove-reinstreq googleearth
dpkg - waarschuwing: verzoek om googleearth te verwijderen wordt genegeerd omdat het niet geïnstalleerd is.
nomko@PC-1974-nom001:~/google-earth$

Kan ik hieruit opmaken dat ik zomaar zondermeer de volledige directory waar google earth instaat zomaar zondermeer kan verwijderen zonder gevolgen en dat ik de desktopicoon ook zomaar zondermeer zonder gevolgen ook kan verwijderen?
Ik weet het ff niet meer als linux leek.....
Alle hulp is welkom en wordt gewaardeerd!
Ron

Offline vanadium

  • Lid
Google earth verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/07, 20:29:50 »
Als je via de .bin geïnstalleerd hebt, dan ja: installatiedir verwijderen en menuitems.

nom001

  • Gast
Google earth verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/07, 20:31:41 »
Citaat van: vanadium
Als je via de .bin geïnstalleerd hebt, dan ja: installatiedir verwijderen en menuitems.
Vanadium,

Als dat zo is dan doe ik.
Bedankt voor je response.
Ik heb ergens gelezen over medibuntu en probeer het via de aanwijzingen op die site om e.e.a. goed te krijgen.