Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine vraagje  (gelezen 1481 keer)

bosrat

  • Gast
wine vraagje
« Gepost op: 2007/07/15, 19:11:12 »
hoi ik heb wine geinstalleerd in ubuntu 7.04.
Dit heb ik gedaan via het installatie venster van ubuntu, zoals uitgelegd op de site van wine.
Maar nou had ik begrepen uit de andere topics over wine, dat je dan op de rechtermuisknop moest drukken bij het exe bestandje van het programma dat je wil installeren, en je wine tussen de toepassingen zou zien om te openen.
Helaas kan ik wine daar niet tussen zien, ook niet als ik kies : met andere toepassing openen.
Ik was het aan het testen met het proggie utorrent, die zou volgens hun site moeten werken.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe ?

alvast bedankt
Frank (een nieuwere dan nieuwe newbie)

BroodjeUbuntu

  • Gast
wine vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/15, 19:14:10 »
Openen met andere toepasing en gebruik aangepaste opdracht typ daar wine en je bent klaar.
P.s. je kunt ook azureus gebruiken die kun je installeren bij toepasing en dan installeren en verwijderen dan moet je daar even zoeken

wine vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/15, 19:16:22 »
Waarom zou je utorrent installeren als er een Ubuntu variant voor bestaat: Ktorrent :)
Dit is via Synaptic te installeren.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

bosrat

  • Gast
wine vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/15, 19:23:00 »
jullie hebben gelijk wat betreft utorrent, maar die gebruikte ik alleen om te testen, aangezien ik las dat die moest werken.

bosrat

  • Gast
wine vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/15, 20:04:39 »
Aangepaste zoekopdracht was idd de oplossing, thanks.

Offline Duckie

  • Lid
wine vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/15, 20:46:52 »
Citaat van: asilnevs
Waarom zou je utorrent installeren als er een Ubuntu variant voor bestaat: Ktorrent :)
Dit is via Synaptic te installeren.
Er bestaan wel meer alternatieven natuurlijk, maar eerlijk gezegd is µTorrent het enige Windows programma dat ik nog gebruik. En dan nog wel om de simpele reden dat ik bij al die andere een aantal opties mis. Onder andere de mogelijkheid om per torrent de upload snelheid te regelen. Zodra dat in Ktorrent te regelen valt zal ik deze direct weer eens gaan proberen.
____________________________________________

Offline Dave

  • Lid
wine vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/16, 09:07:49 »
Citaat van: bosrat
hoi ik heb wine geinstalleerd in ubuntu 7.04.
Dit heb ik gedaan via het installatie venster van ubuntu, zoals uitgelegd op de site van wine.
Maar nou had ik begrepen uit de andere topics over wine, dat je dan op de rechtermuisknop moest drukken bij het exe bestandje van het programma dat je wil installeren, en je wine tussen de toepassingen zou zien om te openen.
Helaas kan ik wine daar niet tussen zien, ook niet als ik kies : met andere toepassing openen.
Ik was het aan het testen met het proggie utorrent, die zou volgens hun site moeten werken.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe ?

alvast bedankt
Frank (een nieuwere dan nieuwe newbie)
die optie was er voorheen wel in rechtermenu maar zie ik ook niet meer.
dubbelklikken op de exe werkt (hier) wel.
dat het erg op windows lijkt blijkt wel uit dat ik gister een progje opnieuw moest installeren om van foutmeldingen af te komen. daarna werkte het weer.

Azalin

  • Gast
wine vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/16, 16:59:42 »
Citaat van: Duckie
Citaat van: asilnevs
Waarom zou je utorrent installeren als er een Ubuntu variant voor bestaat: Ktorrent :)
Dit is via Synaptic te installeren.
Er bestaan wel meer alternatieven natuurlijk, maar eerlijk gezegd is µTorrent het enige Windows programma dat ik nog gebruik. En dan nog wel om de simpele reden dat ik bij al die andere een aantal opties mis. Onder andere de mogelijkheid om per torrent de upload snelheid te regelen. Zodra dat in Ktorrent te regelen valt zal ik deze direct weer eens gaan proberen.
Azureus misschien iets voor je dan?

Wim_Jager

  • Gast
wine vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/13, 17:08:53 »
maak wel een nieuw topic voor mijn vraag, aangezien deze topic is opgelost.