Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastlopen installatie Ubuntu 5.10  (gelezen 1106 keer)

michel_linux

  • Gast
Vastlopen installatie Ubuntu 5.10
« Gepost op: 2006/03/28, 01:43:27 »
Beste mensen,

hier even een noodkreet!

Ik ben een newbie die dolgraag met linux wil gaan werken maar het nog niet echt voor elkaar krijgt. Op aanraden van een vriend van mij wil ik Ubuntu gaan installeren.

Ik heb een Compaq Armada 100s (laptop)
Amd K6-2 550
64mb memory

Ik heb met fdisk de benodigde partities aangemaakt op mijn pc en vervolgens wil ik met de cd de installatie beginnen. Het opstarten van de installatie gaat goed.

Het probleem onstaat iedere keer bij het onderdeel
"Indelen van de schijf" Mijn laptop slaat dan iedere keer bij de 29% op een zwart beeld. Vervolgens springt er om de paar seconden links in beeld "Killed" en dit blijft ook oneindig lang doorgaan. Twisted Evil

Enig idee wat ik fout doe of iemand die dit eerder is tegen gekomen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Michel

Gast

  • Gast
Vastlopen installatie Ubuntu 5.10
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/28, 01:51:00 »
Wellicht zijn de aangemaakte partities het probleem!
Je moet weliswaar ruimte beschikbaar maken op je harde schijf, maar hier geen partitie van maken.
Bij de schijfindeling moet je vervolgens kiezen voor: de grootst mogelijke aaneengesloten ruimte (of iets in die bewoordingen)
Linux gaat dan zelf hier partities van maken.
Je aangemaakte partities dus verwijderen en opnieuw beginnen dus.
Suc6,

Rob

michel_linux

  • Gast
Vastlopen installatie Ubuntu 5.10
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/28, 02:38:38 »
Heb dit zojuist geprobeerd, maar dit levert hetzelfde probleem op.

Ik heb me weleens laten vertellen dat de wat oudere laptops van compaq op een of andere manier firmware bevatten die het installeren van van een ander OS bemoeilijkt. Dit vermoeden wordt bevestigd door het feit dat wanneer ik een Linspire Five-O (origineel) probeer te installeren dat mijn laptop de cd niet eens herkend als ik daarvan probeer op te starten.

Toch bedankt Rob.

Still desperate....

Vastlopen installatie Ubuntu 5.10
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/28, 08:39:21 »
Dat 'Killed' lijkt op een out-of-memory error. IIRC heeft de Ubuntu 5.10 installer meer dan 64mb nodig.

jpjacobs

  • Gast
Vastlopen installatie Ubuntu 5.10
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/28, 15:17:32 »
Ik heb dit weekend succesvol ubuntu server op mijn oude pctje (AMD K6 64M ram) en dit lukte, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Misschien slechte ram? of bij de extra te laden modules (bij expert mode) 'low ram install' selecteren?
groetjes,
JP