Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stamboom  (gelezen 1527 keer)

Offline patrick

  • Lid
stamboom
« Gepost op: 2007/07/12, 19:18:59 »
Is er voor linux soms een goed programma om een stamboom aan te maken.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

stamboom
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/12, 20:03:18 »
Ja hoor...

GRAMPS is een goed programma als je de data alleen lokaal wilt gebruiken.  Zoek maar even op genealogy in Synaptic.

Offline eendje

  • Lid
stamboom
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 20:12:56 »
Er staat ook een artikeltje over in full circle issue #1.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
stamboom
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/12, 20:28:47 »
Ik gebruik Aldfaer samen met Wine :)
www.aldfaer.nl

Om de één of andere reden lukt aldfaer bij mij wel en bij andere geeft ie problemen met lettertypes en muis en dergelijke. Maar het is een gratis nederlands programma.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

stamboom
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/12, 23:19:56 »
Wat ik leuk vind aan Gramps is dat je er ook foto's , film en geluid aan toe kunt voegen. Vraag me af of dat bij Aldfaers ook kan?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline joseph

  • Lid
stamboom
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/18, 21:46:35 »
Citaat van: laacque
Wat ik leuk vind aan Gramps is dat je er ook foto's , film en geluid aan toe kunt voegen. Vraag me af of dat bij Aldfaers ook kan?
Absoluut.

Gebruik Aldfaer zelf al een paar jaren en heb er inmiddels een dikke 1600 personen in zitten (vanaf oudste voorouder, ca 1615, 13 generaties).
Diverse met één of meerdere afbeeldingen erbij (b.v. de scan van een huwelijksakte maar ook foto's van persoon of diens graf/grafsteen).
Ook geluid en video kan bijgevoegd worden maar heb ik nog niet gedaan.

Heb destijds diverse programma's geprobeerd (ook van die z.g.n. professionele versies die erg duur zijn bij aanschaf maar dan onder een dos van een vorige eeuw blijken te draaien met allemaal functietoetsen en combinaties) en mijn mening is dat Aldfaer overal ver met kop en schouders bovenuit steekt. (Ken Gramps nog niet en kan die vergelijking dus nog niet maken. Zal dat eens voor de gein erop zetten ondanks feit dat het Engels me wat tegen staat).
Zowel de invoer is natuurlijk alsook het onderhoud/controle.
Verder prijs ik sowieso het gedachtegoed van de makers (vrij beschikbaar met alleen verzoek om e.v.t. te doneren).
Tegenvaller is wel dat programma puur voor Windows is geschreven.
Gelukkig werkt Aldfaer bij mij prima met behulp van Wine.
Enigste nadelen zijn dat je moet opletten met je cursor (je moet iets meer erboven mikken om aan te klikken dan normaal) en de rapporten moet je eerst even opslaan om dan via bv bestandsbeheer af te printen (direct afdrukken in wine-omgeving lukt bij mij niet).

Hoop van ganse harte dat dat onder Gutsy ook zo zal zijn want anders weet ik nog niet of ik dan 100% Ubuntu blijf (vanwege het onbegonnen werk om alle gegevens over te zetten naar ander programma want GEDCOM werkt niet feilloos alsook dat ik geen vervanger op linuxbasis kan vinden).

Proef in het forum van Aldfaer dat ze niet echt voornemens te zijn om een linux versie te gaan maken.
Met dat in je achterhoofd en als Ubuntu/linux-adept (begrijp ik althans uit je draadjes) is een keuze voor Aldfaer niet echt logisch (als ze niet gaan ondersteunen en functies vallen weg onder een emulator dan moet je alle data overgezet zien te krijgen naar een nieuw programma).
 
Zie eventueel ook de berichten in het forum van Aldfaer:
Aldfaer werkt onder diverse emulators
Aldfaer werkt mogelijk in de toekomst niet meer onder wine