Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17, 64 bit & Brother printer DCP-195C.  (gelezen 503 keer)

Linux Mint 17, 64 bit & Brother printer DCP-195C.
« Gepost op: 2015/11/24, 20:50:09 »
Zojuist ben ik terug thuis van een persoon met een Brother printer DCP-195C, die Linux Mint 17, 64 bit op zijn laptop draait. Die persoon heeft zijn printer via de usb kabel op zijn laptop aangesloten en Mint herkende de printer en installeerde zelf de nodige software. Enkele minuutjes nadat hij de printer had aangekoppeld kreeg die persoon het bericht dat de printer was geïnstalleerd. Precies zoals ik had voorspelt ...  8-) Helaas is mijn helderziendheid zeer beperkt  :-[, want ik heb/had niet kunnen voorspellen dat hij niet zou kunnen printen. Daarom heeft hij mij opgebeld. Ik heb de printer opnieuw geïnstalleerd maar er wijzigde niks. Onder Windows werkt de printer perfect. Onder Linux Mint tekent hij "ontvangst" op, maar hij print niet. Ook scannen werkt niet. Nochtans heb ik alle drivers eigenhandig gedownload van de Brother Solutions website en geïnstalleerd. Waar loopt het verkeerd? Als ik de printer uitschakel, laat de laptop een geluidje horen. Als ik de printer inschakel, laat de laptop opnieuw van zich horen. Alles lijkt normaal, maar toch schort er iets. Heeft er iemand ervaring en ook nog eens een oplossing voor dit probleem? Thanks!!


Re: Linux Mint 17, 64 bit & Brother printer DCP-195C.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/25, 08:52:41 »
Pjotr,
Nadat ik de software eigenhandig had geïnstalleerd; had ik de printer dubbel staan. Ik heb beide printers verwijderd en nog eens hergeïnstalleerd via de handleiding van uw website. Het heeft op zich allemaal niet mogen baten. Het probleem blijft bij iedere installatie hetzelfde.