Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ac Ryan Playon HD  (gelezen 7054 keer)

Offline Grimmy

  • Lid
Ac Ryan Playon HD
« Gepost op: 2010/10/18, 08:46:56 »
Goedemorgen,

Sinds een paar weken helemaal gek van Ubuntu! Ben zeer in mijn nopjes en ben al lekker aan het rommelen....

Nu heb ik echter een probleempje. Vorige week heb ik een playon HD (AC ryan) gekocht. Deze gebruik ik om films mee te kijken. Hoewel ik er een externe USB op heb aangesloten, wil ik ook graag de harde schijf in mijn computer benaderen. (via netwerkkabel, router enz.)
Ik heb de map gedeeld en in het menu van de playon zie ik via workgroups de gedeelde map staan. Hij geeft aan dat het inloggen gelukt is. Maar ik kan de map niet openen om mijn films te zien (dan is het inloggen mislukt).
Ik heb al heel wat uren lopen prutsen, maar kom er niet uit. Ligt het eraan dat mijn schijf die ik wil benaderen een NTFS schijf is?

alvast bedankt!

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/18, 09:42:12 »
Nee, daar ligt het niet aan. Hoe word de map gedeeld? Samba?

Offline Grimmy

  • Lid
Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/18, 11:53:48 »
Nope,

Ik dacht dat je dat zo binnen Ubuntu kon aangeven. (places -> network)
Dus met Samba moet het lukken?

Ik dacht, ga lekker op mijn vrije dag een filmpje kijken, maar dat is niet het geval dus......

betekent dat ik een middagje kwijt ben met knutselen of is dat zo gepiept met Samba?


Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/18, 13:13:51 »
Ja, dat kan ook maar dan moet je wel weten wat het kastje gebruikt, als ik jou was zou ik het is proberen via Places -> Connect to server en dan windows share, dan het ip opgeven van je doosje + credentials, kijken of dat werkt.

Offline Grimmy

  • Lid
Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/19, 20:05:15 »
Thanx voor de tip, maar helaas. Geen resultaat.

Voor de duidelijkheid: heb de films op een NTFS schijf staan. Deze is aangemaakt onder windows......widows draait ook naast Ubuntu. Beneden staat de playon. Op mijn TV zie ik, nadat ik de playon heb aangezet, wel de werkgroep staan, vervolgens ook de map met de movies....maar deze is niet te open. login mislukt....

Kan het zo zijn dat ik eerst onder windows moet zorgen dat deze map gevonden en gebruikt kan worden door de playon, en daarna pas de map delen in Ubuntu?


Offline jan11000

  • Lid
Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/19, 20:41:46 »
Zoek eens op samba en hoe dit werkt, dus een handleiding zoeken.

Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/01, 10:08:09 »
hallo:

ik had exact hetzelfde probleem en ben een newbee met linux en zou graag over willen stappen van Windows naar ubuntu maar zijn maar 2 windows programma's die me tegen werken en dit is er 1 van.....dus hopelijk krijg je een antwoord dan heb ik ook al 1 vraag beantwoord gekregen

Mvg Gummie O0 O0 O0
Dying is easy........It's Living I'm scared of....

Offline speculoos

  • Lid
Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/01, 11:12:16 »
vraag om duidelijkheid:
Citaat
Hoewel ik er een externe USB op heb aangesloten,
lukt het ook niet om je bestanden te benaderen als je die rechtstreeks op het apparaat aansluit?
Citaat
wil ik ook graag de harde schijf in mijn computer benaderen. (via netwerkkabel, router enz.)
welk OS? welke bestandsindeling?
Begrijp ik het goed dat je graag je bestanden op het toestel wil benaderen vanop je pc? En daarom heb je dit gedaan?:
Citaat
Ik heb de map gedeeld en in het menu van de playon zie ik via workgroups de gedeelde map staan.

apt-get install samba zou in principe moeten volstaan
anders via Locaties>Verbinden met server>Servertype:Windowsnetwerk

Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/04, 23:39:20 »
Hallo;

Ik ben ook een hele tijd aan het stoeien geweest met mijn ac ryan maar heb het voor elkaar en in feite is het heel makkelijk...
Je moet gewoon je schijf of de daarop betreffende map delen ik zelf heb samba wel geinstallerd maar nooit geopend om maar iets toe te voegen maar je kan je schijf cq ook nog andere naam geven in mijn geval heb ik dat gedaan en hem gewoon lokaal genoemd....je moet je schijf mounten door hem gewoon eens te openen daarna ga je kijken op je media player of je daar op samba aan hebt staan....als dat allemaal klopt zou je zo in moeten kunnen loggen met je en ww en na een reboot zou je je schijf weer moeten mounten voor access maar het werkt wel

Hopelijk kan je er iets mee het is te doen  ;) ;) ;)

Groetjes Gummie
Dying is easy........It's Living I'm scared of....

Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/04, 23:40:15 »
Hallo;

Ik ben ook een hele tijd aan het stoeien geweest met mijn ac ryan maar heb het voor elkaar en in feite is het heel makkelijk...
Je moet gewoon je schijf of de daarop betreffende map delen ik zelf heb samba wel geinstallerd maar nooit geopend om maar iets toe te voegen maar je kan je schijf cq map ook nog andere naam geven in mijn geval heb ik dat gedaan en hem gewoon lokaal genoemd....je moet je schijf mounten door hem gewoon eens te openen daarna ga je kijken op je media player of je daar op samba aan hebt staan....als dat allemaal klopt zou je zo in moeten kunnen loggen met je naam en ww en na een reboot zou je je schijf weer moeten mounten voor access maar het werkt wel

Hopelijk kan je er iets mee het is te doen  ;) ;) ;)

Groetjes Gummie
Dying is easy........It's Living I'm scared of....

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ac Ryan Playon HD
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/06, 19:23:16 »
Indien je je map moet openen of mounten in linux, dan moet je je partitie/hd in je fstab zetten, dan is hij direct aanwezig/geopend bij het opstarten.