Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cijferklavier onbruikbaar  (gelezen 1870 keer)

Paretje

  • Gast
Cijferklavier onbruikbaar
« Gepost op: 2008/04/26, 16:50:38 »
Ik heb zonet op mijn computer Hardy Heron geïnstalleerd en ben momenteel alles terug aan het installeren wat ik nodig heb. Alles gaat goed, behalve dan het cijfer-gedeelte (en alles er bij zoals _, ., /, ...) wil niet werken zodra ik me heb ingelogd. Hoe kan ik het oplossen.

Tijdens de installatie koos ik trouwens voor de Belgische indeling.

Offline tabasco

  • Lid
Cijferklavier onbruikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 09:57:17 »
Kijk eens bij >Systeem >Voorkeuren >Keyboard >Layout, of hier de juiste layout staat ingesteld.

Offline Hanssun

  • Lid
Cijferklavier onbruikbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 10:04:37 »
Citaat van: Paretje
Ik heb zonet op mijn computer Hardy Heron geïnstalleerd en ben momenteel alles terug aan het installeren wat ik nodig heb. Alles gaat goed, behalve dan het cijfer-gedeelte (en alles er bij zoals _, ., /, ...) wil niet werken zodra ik me heb ingelogd. Hoe kan ik het oplossen.

Tijdens de installatie koos ik trouwens voor de Belgische indeling.
Systeem-voorkeuren-toetsenbordeigenschapen-toevoegen en dan op indelingen klikken en daar staan alle landen , ik zelf het VS-internationaal dead keys.

Gr Hans,

Offline Tom

  • Lid
Cijferklavier onbruikbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 12:03:38 »
Citaat van: Paretje
Ik heb zonet op mijn computer Hardy Heron geïnstalleerd en ben momenteel alles terug aan het installeren wat ik nodig heb. Alles gaat goed, behalve dan het cijfer-gedeelte (en alles er bij zoals _, ., /, ...) wil niet werken zodra ik me heb ingelogd. Hoe kan ik het oplossen.

Tijdens de installatie koos ik trouwens voor de Belgische indeling.
Systeem - voorkeuren - toetsenbord en dat rondje aanvinken bij Belgie wand dat bolletje is bij de install niet aangevinkt.
Ook al koos u voor Belgische toetsenbord.
Ook bij synaptic installeren ...num lockx , dan werkt alles prachtig , bij mij toch.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Paretje

  • Gast
Cijferklavier onbruikbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/27, 13:03:19 »
Heb dat allemaal geprobeerd, en de oplossing was het verwijderen van .config, .gnome, .gnome2, .gnome2_private, ...

Bepaalde (met name de msttcorefonts) zijn wel niet veel raars in Firefox en Thunderbird, wat vooral in Firefox ambetant is. Weten jullie niets? Ik zal in ieder geval ok nog eens rondkijken.