Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uploaden afbeeldingen marktplaats  (gelezen 5884 keer)

Offline Landce

  • Lid
Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Gepost op: 2013/03/06, 13:48:25 »
Hallo,

Ik heb problemen om foto's te uploaden op marktplaats.
Ik heb recent een verse installatie van Mint MATE Maya gedaan en 'gelijk doen' van computertip gedaan.
Echter zijn er geen afbeeldingen te zien als ik die wil uploaden op marktplaats terwijl ze wel in me map afbeeldingen op de computer staan.
Mis ik misschien een media of firefox pakket?

Graag wat hulp bij het zoeken van een oplossing.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/06, 13:59:22 »
  .jpg en .JPG en wordt een verschil gemaakt met hoofdletters. Als je de extensie veranderd werkt het wel.... Zie ook:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/*-jpg-(hoofdletters)-uploaden-bij-marktplaats/msg858832/#msg858832
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Landce

  • Lid
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/06, 14:49:44 »
Ik heb het geprobeerd, en inderdaad met kleine .jpg  zijn de afbeeldingen wel selecteerbaar voor uploaden.
Bedankt voor de tip, alhoewel het wel wat omslachtig is.
Ligt dit aan Marktplaats?
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 15:04:37 door Landce »

Offline joop905

  • Lid
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/06, 15:52:41 »
Het ligt bij marktplaats sinds de vernieuwde website is er gedonder

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/06, 17:20:54 »
Het ligt bij marktplaats sinds de vernieuwde website is er gedonder
Ja, het is een bende maar met alleen deze constatering wordt het ook niet beter.

Ik heb het geprobeerd, en inderdaad met kleine .jpg  zijn de afbeeldingen wel selecteerbaar voor uploaden.
Bedankt voor de tip, alhoewel het wel wat omslachtig is.
Ligt dit aan Marktplaats?
Ja, stuur ze een mailtje en leg het ze uit. Zeg dat alle hoofdlettergevoelige systemen (= zo ongeveer alles behalve Windows) dit probleem hebben. Controleer voor de zekerheid of je dezelfde foto's met Windows wel kunt uploaden.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/06, 17:30:11 »
Hier kan het wel (heb het al eerder gezegd) als je eerst je advertentie plaatst en nader hand de foto's erin zet.
Dan heb je geen last.
Tenminste, ik niet.
Ik snap dat er een workaround is, maar de standaard methode (waarover op dit forum al talloze topics voorbijgekomen zijn), zal toch óók of misschien wel zéker moeten werken, toch?

Citaat
En....ook al verteld......ik heb ze aan de lijn gehad, telefonisch wel te verstaan en ik heb ze mijn ongezouten mening geven, waarom het nu zo verschrikkelijk slecht is sinds ze die nieuwe website hebben. Ook alleen maar bedrijven en de particulieren komen als laatste. Slecht, zeer slecht.
En, wat was hun reactie?

Offline joop905

  • Lid
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/06, 17:34:45 »
mail versturen werkt ook niet
zit al twee maanden op antwoord te wachten

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/06, 17:38:44 »
mail versturen werkt ook niet
zit al twee maanden op antwoord te wachten
Tsja, het lijkt wel alsof ze ondergaan in hun eigen succes en ze hun eigen graf graven. Wellicht andere advertentie-sites een kans geven?

Offline Dave

  • Lid
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/06, 17:51:19 »
Het ligt bij marktplaats sinds de vernieuwde website is er gedonder

Zijn meer sites die daar een probleem mee hebben dus standaard alles klein is het beste.
Soms bij het toestel zelf ook al in te stellen hoe op te slaan.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/06, 20:27:39 »
En Dave heeft gelijk, zelfs Imageshack heeft dit. JPG wordt niet gevonden, jpg wel. Dus ach, ze zijn niet de enige.
Het maakt toch niet uit dat anderen het ook hebben? Blijkbaar onder het mom dat het minder erg is of zo.... En daarbij komt nog dat het *voorheen* (voor de verbouwing) wél werkte en dus regressie is (regressie-bugs zijn altijd de ergste omdat dan functionaliteit verdwijnt).

Maar goed, blijkbaar vindt Marktplaats het niet belangrijk dat het opgelost wordt, ondanks dat de oplossing op een presenteerblaadje wordt aangeboden. En als Marktplaats het niet belangrijk vint, dan vind ik Markplaats niet belangrijk.

Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/06, 20:47:22 »
Nee, het maakt niet uit of een ander het ook heeft, maar jullie doen alsof het nooit is geweest. Maar bij Imgeshack is dit al jaren zo en daar hoor ik niemand over.
Nu opeens bij marktplaats wel. Hoewel het niet klopt natuurlijk, omdat voor de upgrade van de website, alles nog normaal was.
Maar ja, wat is normaal en wat niet.

Geen problemen hier met Imageshack met het uploaden van .JPG

Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/07, 12:05:25 »
@femke: Dat ziet er inderdaad uit alsof ie het niet pakt maar kun je mij uitleggen waarom ie het bij mij dan wel pakt? Kijk maar op mijn screenshot en zie daar dat ie keurig JPG pakt:


Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/13, 16:37:43 »
Citaat van: Marktplaats
Geachte mevrouw/meneer,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u problemen ondervindt met het plaatsen van foto's op Marktplaats. U geeft ook aan hoe het probleem opgelost kan worden. Ik begrijp dat u hier last van ondervindt.

Het probleem zou inderdaad kunnen liggen aan het niet toevoegen van .JPG aan de filter. Daarom neem ik dit op met de technische afdeling van Marktplaats.

Ik wil u danken voor uw suggestie met betrekking tot het oplossen van het probleem met het plaatsen van foto's.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u vragen of suggesties hebben dan verneem ik die graag van u.

Met vriendelijke groet,

Ramon

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl



-----Original Message-----

Beste,

sinds de vernieuwing van uw website slaag ik er niet altijd meer in om afbeeldingen te uploaden. Ik heb geconstateerd dat dit telkens gebeurt wanneer mijn afbeeldingen eindingen op .JPG (in plaats van .jpg). Waarschijnlijk is er tijdens de ontwikkeling geen rekening gehouden met systemen die hoofdlettergevoelig zijn, zoals Unix (Android, Linux, iOS, Mac OS X). Windows is echter hoofdletterongevoelig en kan dus zonder problemen een .JPG tonen in het bestandsdialoogvenster wanneer het filter op ".jpg" staat ingesteld.

De oplossing is werkelijk een klus van niets en vergt alleen maar het toevoegen van ".JPG" als filter aan het bestandsdialoogvenster dat opent wanneer je op "Uploaden" drukt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/13, 17:27:52 »
Citaat van: Marktplaats
Het probleem zou inderdaad kunnen liggen aan het niet toevoegen van .JPG aan de filter. Daarom neem ik dit op met de technische afdeling van Marktplaats.
Nou, kijk eens aan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/13, 20:14:59 »
Citaat van: Marktplaats
Het probleem zou inderdaad kunnen liggen aan het niet toevoegen van .JPG aan de filter. Daarom neem ik dit op met de technische afdeling van Marktplaats.
Nou, kijk eens aan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Hahahahaha, dat je daar nog intrapt =D Weet je hoe vaak bedrijven dat zeggen van dat ze het doorgeven aan de technische afdeling en er gebeurt vervolgens niks mee? En dan spreek ik niet eens alleen over ICT-bedrijven.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/13, 20:26:05 »
@Vistaus. Je kunt daar wel heel cynisch over zijn, maar het antwoord van de helpdesk komt me heel integer en netjes over waar ook inhoudelijk op de materie wordt ingegaan. En dat is heel wat anders dan antwoorden als 'we zullen het meenemen', 'bedankt voor het meedenken', etc. waar de klager met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Het blijft afwachten natuurlijk of er echt iets mee gedaan wordt.....

Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/13, 20:32:49 »
@Vistaus. Je kunt daar wel heel cynisch over zijn, maar het antwoord van de helpdesk komt me heel integer en netjes over waar ook inhoudelijk op de materie wordt ingegaan. En dat is heel wat anders dan antwoorden als 'we zullen het meenemen', 'bedankt voor het meedenken', etc. waar de klager met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Het blijft afwachten natuurlijk of er echt iets mee gedaan wordt.....

Dus omdat het integer overkomt is het meteen waar... Ja, dat dacht ik ook bij http://www.dichtbij.nl/almere/regionaal-nieuws/artikel/2651227/gevaarlijk-vloerluik-in-spitsbus-connexxion.aspx maar daar bleken ze ook niks mee gedaan te hebben ondanks zelfs het aanspreken van de TD zelf totdat de pers erbovenop sprong... En ik heb ook wel een paar voorbeelden van ICT-bedrijven voor je die ik zelf heb gesproken over kleine dingetjes die ze zo konden oplossen en dat ook naar hun zeggen zouden doen maar toch gedaan hebben... (o.a. het bellen naar UPC bijv.).

Dus goed dat je je eigen mening hierover hebt maar ik ben nogal sceptisch...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #17 Gepost op: 2013/03/13, 20:38:54 »
@Vistaus. Je kunt allerlei niet relevante voorbeelden aanhalen waar het níet goed gaat om je eigen punt te bewijzen. ik vind het al heel wat dat inhoudelijk op de materie wordt ingegaan. En kennelijk ben ik de enige....

Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/13, 20:59:06 »
Ik heb altijd met zulke dingen:
Eerst zien, dan geloven.

Precies, wij denken er hetzelfde over.

Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #19 Gepost op: 2013/03/13, 22:29:02 »
Van geen reactie naar 1 reactie, dat is vooruitgang, hoe zuur je er ook tegenaan kijkt. ;)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/13, 22:52:06 »
Linux is geen Windows is geen Novell is geen.....
In Windows wordt voor bestandsnamen o.a. door de ook nog aanwezige 8.3 aanduiding geen onderscheid gemaakt tussen hoofd en kleine letters. In een map kun je dus geen plaatje.jpg en PLAATJE.JPG opslaan.
De vroegere Novell file servers hadden dat niet, plaatje.jpg, PLAATJE.JPG, Plaatje.JPG of Plaatje.jpg staan netjes in dezelfde map.
Hey What, da kan ook onder Linux.
Windows servers gedragen zich wat naamconventie betreft als windows machines.
Linux, BSD en Unix servers maken wel onderscheid tussen hoofd en klein.
Daarom moeten koppelingen op het internet, in ieder geval voor de tekst achter de www.voorbeeld.nl/ schuine streep exact kloppen.
Was je voorheen een beetje slordig aan het web programmeren voor een windows server en moet het spul over naar een Linux evenknie, dan wordt dat gelijk afgestraft.
Als je bij Win filterde op jpg, deed je dat ook gelijk voor JPG.
Standaard zijn dat voor Linux twee aparte opties. (behalve als dat bij speciale functies is ingeprogrammeerd)

Ter info
Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline joop905

  • Lid
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #21 Gepost op: 2013/03/14, 09:55:08 »
Van geen reactie naar 1 reactie, dat is vooruitgang, hoe zuur je er ook tegenaan kijkt. ;)

1+
ik zit tot heden op reactie te wachten

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #22 Gepost op: 2013/03/14, 12:21:56 »
@femke98. We weten dat je workaround bestaat en werkt en dat is mooi. Maar daar hebben de meesten niet zo heel veel aan want ik neem aan dat degenen die het probleem hebben niet direct op dit forum uitkomen: mijn idee is dat het gros afhaakt op het moment dat het niet werkt en niet verder zoeken. En daarom is de structurele oplossing zoals hierboven voorgesteld dé oplossing.

Wel zou de workaround zoals jij die hebt bij kunnen dragen aan de oplossing. Misschien is een opvolgmail van diegene die marktplaats heeft gecontacteerd om dit mede te delen een goede zaak.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #23 Gepost op: 2013/03/14, 13:13:39 »
@femke98. Beetje flauw. Volgens mij geef ik duidelijk aan dat jouw bijdrage voor marktplaats een versnelde oplossing kan bieden omdat dan duidelijk is dat er plaatsen zijn in hun code waar het wél goed gaat. Voor hun is het dan een kwestie van: zoek de verschillen.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Uploaden afbeeldingen marktplaats
« Reactie #24 Gepost op: 2013/03/22, 20:04:40 »
Ik heb geen problemen en ook nooit gehad met uploaden naar marktplaats. Ook niet naar de nieuwe site. Niet met ubuntu of xubuntu 12.04 of 12.10. Wat ik wel gehad heb met foto's uploaden dat men .JPG niet ziet en .jpg wel. Misschien is het te proberen.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..