Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IP adres  (gelezen 2438 keer)

GBAK_001

  • Gast
IP adres
« Gepost op: 2008/08/06, 21:04:06 »
ik heb een klein , groot probleem. ben er eigenlijk in beetje in paniek door , maar heb niets fout gedaan. ik was dus via google op een gratis chatsite met webcam ( geen sexcam ) en ik was aan het chatten met een persoon en we hadden beide onze cam op. we waren aan het babbelen en op een moment begonnen we ruzie te maken. toen zei ik : ' ik ga door , dit vind ik echt niet fijn ' waarop hij antwoorde : ' ik heb je ip en al je beelden vastgelegd ' en inderdaad , hij hat mijn beelden vastgelegd waarop ik stond , en liet ze me zelfs zien. ik zei ja nou en , wat maakt dat uit. ' dat zul je wel ondervinden ' antwoorde hij daarop. hij heeft mijn ip adres en mijn beelden. dit vind ik echt eng en dreigend , kan dit gevolgen hebben want ik voel me daar niet op mijn gemak bij. ik heb niets fout gedaan we waren beiden op elkaar aan het ' vitten ' maar toch dreigde hij zo erg met dat ip adres. ik heb gezegt dat ik informatica technologie studeerde om te testen of hij dan nog zo zou doen. en ik zei ' je hoeft me niet 100 keer te zeggen dat je men ip hebt , ik studeer informatica technologie , ik ken dat heus wel , en ik heb jouw beelden opgeslagen '. Deze hele zin was een leugen , ik studeer niet informatica en heb zijn beelden niet opgeslagen , en zijn reactie was hierdoor ook niet veranderd. wat voor gevolgen kan het hebben als hij mijn beelden / IP adres heeft , dit vind ik echt niet fijn ! HELP MIJ AUB ( ik heb ook mijn stekker van de modem al uitgetrokken gedurende 20 seconden om mijn ip adres te laten veranderen , ik weet niet of dit gewerkt heeft )

ALVAST HEEL ERG BEDANKT !

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
IP adres
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/06, 21:17:54 »
Ik denk dat dit zowat in het verkeerde forum onderdeel staat, zal binnenkort wel verplaatst worden :)

Nu, het enige wat hij met die beelden kan doen is die op internet plaatsen (YouTube, Google video, etc.). Het allerergste wat hij ermee kan doen zijn de beelden bewerken zodat je konijnenoren hebt en die eveneens op YouTube plaatsen. Buiten een schending van de privacy kan hij er niet veel mee doen.

Wat dat IP adres betreft. Het is goed dat je je modem al eens hebt uitgetrokken. Echter, zo vlug zal je IP adres niet veranderen (ofwel puur toeval). Trek de stekker deze nacht maar eens uit je modem.

Heb je een router staan? Als je een router tussen je modem en je computers hebt staan speelt deze voor firewall en ben je zo goed als "veilig" - als je tenminste Linux gebruikt, maar daar ga ik wel vanuit ;)

Alleszins een lesje om niet te "cammen" met elke wildeman ;)

Groetjes,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

GBAK_001

  • Gast
IP adres
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/06, 21:19:01 »
inderdaad een goed lesje maar niet fijn :'(:'(:'( ik ben zo bang

IP adres
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/06, 21:26:46 »
Gewoon die man missen uit je lijst en op niets van hem reageren, nooit, want dat is hetgeen hij wil, je bang maken.
Dus niks van aantrekken ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

GBAK_001

  • Gast
IP adres
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/06, 21:28:55 »
maar dat was in een chatbox. heb meteen mijn volldige internetgeschiedenis gewist ( cookies , opgeslagen bestanden , .. ) maar toch heb ik ZO bang :'( zelfs mijn ' ik studeer informatica ' dreigement hielp niet

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
IP adres
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/06, 21:29:10 »
Buiten die beelden op internet te plaatsen kan hij er niets mee beginnen.
Heb je een router staan?
Is je Ubuntu up-to-date?

Zoja, dan hoef je denk ik niet zoveel schrik te hebben. Zulke lieden proberen enkel op te scheppen. Enkel die waar je niets van hoort moet je schrik voor te hebben :) Blaffende honden...

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

GBAK_001

  • Gast
IP adres
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/06, 21:30:39 »
hij zei dat hij ' am ' was op die site ? ik weet niet wat ie daarmee bedoelde

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
IP adres
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/06, 21:32:34 »
Geen idee, ik ben niet zo thuis in de chattaal van tegenwoordig.

Nogmaals:
Heb je een router staan?
Is je Ubuntu up-to-date?

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

GBAK_001

  • Gast
IP adres
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/06, 21:34:54 »
ik heb een router op mijn kamer staan. maar we hebben er hier twee. mijn papa werkt op een beveiligde met zijn bedrijf , vaste aansluiting. ik en mijn broer gebruiken de onbeveiligde router van belgacom die op mijn kamer staat. en Ubuntu ken ik niets van. Maar wss maakt het niet uit en heeft hij mijn gegevens al :(

Offline ruujan

  • Lid
IP adres
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/06, 22:14:16 »
Maar waar ben je dan bang voor? Hij heeft beelden van je. Nou ja, ik neem aan dat je niet in je blote kont zat, dus dat lijkt me verder niet zo spannend. Zou hij bij je langs komen om je eens persoonlijk in mekaar te trimmen? Ik denk niet dat dat gebeurt. Volgens mij hebben ze  in België ook wetten die dat verbieden en bijbehorende straffen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
IP adres
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/06, 22:21:40 »
Citaat van: GBAK_001
ik heb een router op mijn kamer staan. maar we hebben er hier twee. mijn papa werkt op een beveiligde met zijn bedrijf , vaste aansluiting. ik en mijn broer gebruiken de onbeveiligde router van belgacom die op mijn kamer staat. en Ubuntu ken ik niets van. Maar wss maakt het niet uit en heeft hij mijn gegevens al :(
Maak je nou maar niet druk.... laat je niet gekmaken. Je IP-adres kan alleen door je internetprovider worden gekoppeld aan je naam en adres. En die doet dat alleen op last van justitie.

Haal je schouders erover op en ga rustig maffen. Morgen lach je erom.

Overigens krijg ik de indruk, dat je geen Linux gebruikt. Als dat zo is, dan zit je hier verkeerd. Dit is een hulpforum voor mensen met vragen over Ubuntu Linux.

GBAK_001

  • Gast
IP adres
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/06, 22:48:43 »
sorry daarvoor. ik heb gewoon alles gezocht wat kon helpen. en geen enkel forum sprak me aan , of was rommelig en betalend. toch bedankt voor alles!  inderdaad , morgen lach ik erom :) BEDANKT HEE !

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
IP adres
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/06, 22:50:25 »
Citaat van: GBAK_001
sorry daarvoor. ik heb gewoon alles gezocht wat kon helpen. en geen enkel forum sprak me aan , of was rommelig en betalend. toch bedankt voor alles!  inderdaad , morgen lach ik erom :) BEDANKT HEE !
Graag gedaan, en droom er niet van!  :-)