Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen  (gelezen 6955 keer)

Offline midas

  • Lid
Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/09/04, 09:57:49 »
Wat betreft eventueel oud zeer. Waarom is het in hemelsnaam niet mogelijk om er collectief een punt achter te zetten. Ik bedoel....dit topic laat zien dat we allemaal heel goede intenties hebben en dat we allemaal het 'product' en de community een warm hart toedragen.

Ik weet absoluut niet wat heeft gespeeld en dat wil ik ook niet weten. Maar ik weet dat het mogelijk is (binnen families en organisaties) om het verleden te begraven.

Wat houdt ons in hemelsnaam tegen?
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline heir4c

  • Lid
Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #26 Gepost op: 2011/09/04, 11:37:41 »
Kleine dingen houden ons tegen denk ik.
Waar je ook kijkt, bijvoorbeeld in je eigen privé of in je werkomgeving, zijn het altijd kleine details of één enkele opmerking of een tick die iemand heeft of een bepaald woordgebruik, die ons kan doen steigeren. Ik kan er zelf ook van meespreken. Echt heel kleine zaken storen ons, het zijn niet de grote dingen des levens die storend zijn.

De negatieve of lelijke of gruwelijke beelden blijven we het best onthouden.
Neem nu gewoon iemand/iets die we goed gekend hebben en altijd mooie beelden van gezien en beleefd hebben. Als we die persoon/dier/ding plots in een situatie zien die negatief/gruwelijk is dan blijft dit op ons netvlies gebrand en in ons geheugen gegrift. En dat is heel moeilijk uit te wissen. Het blijft echt heel lang hangen, zelfs jaren lang.

Dit is nu een extreem voorbeeld maar zet dit hier neer om het duidelijk te maken wat ik bedoel.
Zo ook met andere storende details, kleine dingen, die in het niet vallen als je erger meemaakt maar toch blijft het hangen.

Ik denk dat het te maken heeft met gewoonte. We zijn zo gewoon om personen en andere zaken in het dagelijkse leven te zien op telkens de zelfde wijze (positief, hulpvaardig, knap, mooi, proper, ordelijk, welgemanierd) en dan plots met een eenmalig moment van die toestand geconfronteerd worden die afwijkt van het "normale". Het normale zijn we zo gewoon dat het niet meer opvalt, we hebben dat al honderden keren gezien. En plots is het niet meer gewoon, de situatie is verandert. En laten we nu niet van verandering houden.

We geraken geïrriteerd en dat kan lang nazinderen.



Ik ben niet zo voor bans geven. En ik denk geen enkele moderator. Het maakt een "wonde" in de community, het blijft een maatregel die we in uiterste nood hanteren. Tenzij het effectief om een 'echte' trol/spammer gaat, word dit niet graag gehanteerd. Ik beleef er alleszins geen enkel plezier aan als er een ban uitgedeeld word.


« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 14:48:35 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #27 Gepost op: 2011/09/04, 11:58:57 »
Is dat niet meer iets van jezelf Femke ?, ik ben hier ook wel eens vreemd hard aangevallen omdat de persoon mij gewoon niet begrijpt of om wat dan ook ,het blijft bij mij 10 min hangen en in een ander topic kan ik normaal met die persoon omgaan of het nooit voorgevallen is, je moet moment opnames gewoon van je afgooien en niet eindeloos meesleuren.

Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #28 Gepost op: 2011/09/04, 12:09:34 »
Xarvaz +1
Het is dat ik niet op de man speel, maar ik kan zo een hoop namen noemen van mensen die de sfeer er minder op maken omdat ze een ander niet begrijpen (incl. dat mij het ook wel eens overkomt, he nu noem ik toch een naam :evil:)

Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #29 Gepost op: 2011/09/04, 12:33:36 »
Ik begrijp je niet. :evil:

@midas, inderdaad, streep eronder en verder gaan. En de mensen die graag oude koeien uit de sloot willen blijven halen, negeren of een ban
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #30 Gepost op: 2011/09/04, 17:00:52 »
Met dit hele topic zoals het gestart is en helaas door een Gemeenschapsraad-lid die de CoC ondertekend heeft en deze zwaarder weegt dan de CoC
voor een forumlid ben ik benieuwd wat de andere echte Ubuntu LoCo-Councils hierop gaan zeggen.
De eerste post speelt groot een duidelijk op de man zonder maar 1 naam te noemen.

De forum leden die zich aangegrepen voelen vliegen er direct op en beginnen gal te spuien puur uit wraak. Boeit mij totaal niet verder maar dit maakt jullie dus feitelijk echt totaal geen haar beter.



Ouwe koeien uit de sloot halen, en lopen zeuren, klagen etc etc........ dat doe sommigen hier zelf vaak genoeg wat betreft de sfeer verpesten en door drammen over bepaalde onderwerpen ook. Dit door de jaren heen tot nu. Nu blijft men ook weer
door gaan.
Pesten? Pesten wordt ook door anderen hier gedaan maar schijnbaar hebben ze dat niet in de gaten. Ik heb verder nooit ontkent dat ik op de man zou spelen.

Hierbij was mijn actie niet om te pesten maar om te laten zien dat hier nog geen steek verandert is, er niet echt geluistert wordt naar mijn mening en om de boel nog een keer goed wakker te schudden.
Voor de mensen die door blijven drammen en ongevraagd  met ideeën komen waarvan ze willen dat deze uitgevoerd worden wordt het ook geen pretje en zullen binnenkort waarschijnlijk moeten indammen.

     
Citaat
- Een ander voorbeeld zijn mensen die voortdurend ongevraagd met
        ideeën komen waarvan ze willen dat deze uitgevoerd worden,
        terwijl er niet de mankracht is of wil is bij vrijwilligers om
        die ideeën uit te voeren, en deze mensen zelf geen actie
        ondernemen om de ideeën uit te voeren. Dit is erg frustrerend
        voor vrijwilligers die beperkt zijn in tijd en mogelijkheden
.

Bron: http://lists.ubuntu-nl.org/pipermail/gemeenschapsraad/2011-September/000239.html



Een tijdje terug, voordat dit begon, is er een mail naar Mrs. Czajkowski gegaan die deze mail heeft forwarded richting de rest van de Councils
omdat ze zelf op vakantie was. Schijnbaar is dit niet de eerst klachtmail die bij haar terecht komt en de mail met alles wat er gebeurt is tot nu plus over dit topic en hoe het loopt zal ze ook geen
fijne indruk geven, ook bij de rest van de councils niet. Eerlijk ben ik en zal haar ook vertellen dat ik een blog had. Zo laf ben ik niet om dat niet te vermelden of te ontkennen.


Ik zeg sommige zaken namelijk niet zomaar of niet voor niets, ik kijk daarbij altijd eerst even naar mezelf in tegenstelling tot bepaalde andere mensen.


Dat zelfs de Gemeenschapsraad leden geen pb's of mails meer beantwoorden en dus puur ontlopen is jammer maar het zij zo.


Een echte trol kan zijn werk alleen doen als mensen reageren en dat reageren doen een paar mensen (mijn mening) nu net iets te graag, ik geloof ook niet dat hij een trol is ... ik geloof wel in zijn frustratie over sommige zaken.

@Xavarz,

Thanks voor de steun by the way. Je reactie was top en klopt ook.

Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #31 Gepost op: 2011/09/04, 17:10:31 »
Ik had al een vermoeden, maar nu weet ik zeker over wie dit topic gaat.

Is het topic nu klaar zo? We weten wat er speelt, we weten (hopelijk) wat we eraan kunnen doen en ik stel voor om het dan ook hierbij te laten, vooraleer we weer in ruzie of diepe discussies ontaarden waar:
1 niemand op zit te wachten
2 de sfeer nog verder omlaag haalt

Dus bij deze stel ik voor om dit topic als [Opgelost] achter te laten.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #32 Gepost op: 2011/09/04, 17:28:07 »
Denk dat je gelijk hebt Vistaus maar de link van Maik is toch best verhelderend, zo wist ik niet dat de reden dat ik ineens naar de achtergrond verdween bij meer mensen speelde, ruzie is eigenlijk niet nodig.... gewoon 5 min wachten voor je een reactie geeft op een topic voorkomt ook dat je lelijke dingen naar voor brengt waar je later spijt van krijgt.

Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #33 Gepost op: 2011/09/04, 18:09:42 »
@Maik, als je nu eens rustig je grieven op een rijtje zet en niet als een "wilde" citaten aanhaalt en daarbij ook eens namen vermeldt van diegene die het betreft. Anders blijft het maar raden over wie we het hebben Dit in een mail aan de dagelijkse leiding stuurt van Ubuntu NL. Krijg je binnen twee weken geen reactie, kan je de klacht doorsturen naar de Gemeenschapsraad. Haalt dit niks uit kan je het altijd "hoger" opzoeken.
En tot nu toe heb ik nog geen PB of mail van je ontvangen.
Wat mij betreft dus die streep eronder en over die ouder koeien wil ik het nog wel eens hebben met je, om te kijken of die oude koeien in de toekomst niet meer uit de sloot komen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Bewust? trolgedrag om Ubuntu-NL te beschadigen
« Reactie #34 Gepost op: 2011/09/04, 19:05:13 »
Met bovenstaande woorden, die ik kan onderschrijven, gaan we deze discussie beëindigen.

Het grote verschil tussen ubuntu-nl vroeger en nu is, dat er nu een legerleiding is in de vorm van een gemeenschapsraad. Al uw ideeën over de gang der dingen van ubuntu-nl kunt u daar kwijt.
Daarnaast, het hebben van een mening hoort bij het leven, maar een discussie betekent niet alleen het uitdragen van de mening, maar ook het kunnen incasseren van vraagtekens die anderen stellen. Ook dat hoort bij het leven.

Bij deze de streep eronder (slotje dus).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]