Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash probleem in Firefox 3  (gelezen 10208 keer)

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Gepost op: 2008/06/12, 21:35:05 »
Ik draai nu sinds een maand Ubuntu 8.04 en ben hier erg tevreden over. Ik gebruik Vista eigenlijk alleen nog voor het syncen van mijn smartphone (windows mobile 6). Daarnaast heb ik nog een probleem met flash in firefox 3 wat ik erg vervelend vind.

In pagina's zoals www.vkmag.com zie ik grijze balken met een play-teken erin. Ik kan hierop drukken en soms komt er tekst tevoorschijn en de andere keer begint hij een fimplje te laden. Deze films starten echter nooit. Uiteraard zou ik het fijn vinden als ik deze films wel kan bekijken. Daarnaast zou ik het fijn vinden als ik niet op de play-tekens hoefde te drukken om de content te bekijken.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Ik heb zelf al het forum doorgespit. Ik heb de volgende tip al geprobeerd:

http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Daarnaast heb ik gekeken of de Shockwave Flash plugin wel aan staat in FF3, wat het geval is. Het is versie 9.0 r100

Offline Tom

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 21:45:08 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 21:51:30 »
Alles wat betreft multimedia en firefox heb ik gedaan ja. Ik heb alleen Adblock en Noscript niet geinstalleerd. Maar dat lijkt mij niet het probleem.

Ook heb ik dingen als num-lock en tracker niet gedaan.

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/15, 11:06:18 »
*bump*

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/15, 11:11:11 »
Installeer deze pakketten eens, sommige heb je misschien al:

flashplugin-nonfree
gnash-common
libflash-mozplugin
swfdec-mozilla
ubuntu-restricted-extras
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/15, 11:33:00 »
Ik had de volgende pakketen nog niet:

gnash-common
libflash-mozplugin

Installatie heeft echter helaas niet geholpen.

Het gekke is trouwens wel, als ik een pagina laadt dan staat de tekst er wel. Pas later (minder dan een seconde) maakt hij er een grijs veld van met een play knop.

Offline Drummies

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/15, 11:38:44 »
Cami

kijk eens bij extra----add-ons
installeer shockwave Flash 9.0r124  eens
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/15, 12:03:03 »
Ik voel me nu wel een beetje een noob. Maar hoe doe je dat?

Via extra -> add-ons -> get add-ons  kan ik hem niet vinden. Ik kan hem ook niet vinden in synaptic

Offline Drummies

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/15, 12:51:24 »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/15, 13:13:21 »
Die had ik al gevonden. Heeft mij helaas niet geholpen.

Ik heb in Synaptic flashplugin-nonfree 9.0.124 geinstalleerd staan. Bij mijn add-ons in FF3 staat echter versie 9.0.100. Ik heb in synaptic een gerinstallatie geprobeerd, maar in FF3 nog steeds versie 9.0.100 staan. Misschien dat dit het probleem is?

Offline Tom

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/15, 13:26:26 »
Citaat van: Cami
Ik had de volgende pakketen nog niet:

gnash-common
libflash-mozplugin

Installatie heeft echter helaas niet geholpen.

Het gekke is trouwens wel, als ik een pagina laadt dan staat de tekst er wel. Pas later (minder dan een seconde) maakt hij er een grijs veld van met een play knop.
Gnash-common doet U die maar weg niks goed voor.
libflash-mozplugin = oke.
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux
http://computertip.googlepages.com/multimediavoorgevorderden
En wat hierboven staat letterlijk volgen.
Dan zou het moeten gaan.
Groeten Tom.

Kijk anders naar mijn instell misschien helpt het.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/15, 13:45:31 »
Die pagina's had ik ook al geprobeerd.

Ik kan de tekst etc. ook lezen bij het laden. Als de pagina klaar is met laden dan krijg ik die grijze blokken pas. Dus in principe werkt het goed. Hij displayed het alleen niet goed na het laden.

Ik heb binen firefox java en javascript enabled staan.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/15, 19:27:59 »
Citaat
Gnash-common doet U die maar weg niks goed voor.
:P voor één of andere vage reden wilt flash hier niet werken zonder die gnash, vreemd...

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/15, 20:23:42 »
Hoe kan ik in ff3 flashplugin-nonfree 9.0.100 updaten naar flashplugin-nonfree 9.0.124?

Misschien dat dat het probleem verhelpt

Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/15, 20:34:18 »
Zou in principe toch via Synaptic kunnen...
Daar kun je zien welke de geïnstalleerde versie is, en welke de meest recente.  Overigens zou hij dat al automatisch moeten geüpdate hebben...

Heb je overigens libflash-mozplugin wel geïnstalleerd

Edit: even mijn instructies aangepast tot ik meer informatie heb...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/15, 21:50:57 »
In synaptic staat de meest recente, in tegenstelling tot in FF3. Daar staat een oudere (zie ook eerdere post)

libflash-mozplugin staat geinstalleerd

Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/15, 22:05:15 »
Ga in de terminal naar de directory waar die plugins staan.  Hernoem die flashplugin die er staat, want dat zal dus de oude zijn. Her-installeer dan de flashplugin-nonfree.

Dit kan een werkje van lange adem worden, want die plugins komen op veel plaatsen terecht, en er wordt nogal veel doorverwezen door symbolische links... Kom je d'r niet uit, dan geef je eerst maar eens aan wat er allemaal in die directory staat.  Laat ons daar mee beginnen:cd /usr/lib/mozilla/plugins
ls -al
Dat is twee keer een kleine L in die laatste regel.  Knip en plak de uitkomst hier als je d'r niet uitkomt. Als je denkt te begrijpen wat je doet, dan kun je ineens hernoemensudo mv flashplugin[TAB] flashplugin.tijdelijkmet die TAB vult hij zelf verder aan (ken de juiste naam niet meer, want zelf zit ik met een alternative-versie) .  Nadien in Synaptic, flashplugin-nonfree markeren voor herinstallatie.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/15, 22:26:45 »
Aan jou codes te zien zou ik een flashplugin verwachten in de map /usr/lib/mozilla/plugins.
Ik vind wel:

lrwxrwxrwx 1 root root     37 2008-04-29 12:59 flashplugin-alternative.so -> /etc/alternatives/mozilla-flashplugin

waar flashplugin-alternative.so lichtblaauw is. Ik kom er dus niet helemaal uit.

Hieronder de output van het ls commando:


jeroen@ubuntu-desktop:~$ cd /usr/lib/mozilla/plugins
jeroen@ubuntu-desktop:/usr/lib/mozilla/plugins$
jeroen@ubuntu-desktop:/usr/lib/mozilla/plugins$ ls -al
total 1576
drwxr-xr-x 2 root root   4096 2008-06-15 11:30 .
drwxr-xr-x 4 root root   4096 2008-04-22 19:54 ..
lrwxrwxrwx 1 root root     37 2008-04-29 12:59 flashplugin-alternative.so -> /etc/alternatives/mozilla-flashplugin
-rw-r--r-- 1 root root  15708 2007-01-05 20:51 libflash-mozplugin.so
-rw-r--r-- 1 root root 102164 2008-04-15 19:15 libvlcplugin.so
-rw-r--r-- 1 root root 286240 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-dvx.so
-rw-r--r-- 1 root root   1067 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-dvx.xpt
-rw-r--r-- 1 root root 286464 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-qt.so
-rw-r--r-- 1 root root   1067 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-qt.xpt
-rw-r--r-- 1 root root 286528 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-rm.so
-rw-r--r-- 1 root root   1067 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-rm.xpt
-rw-r--r-- 1 root root 289244 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in.so
-rw-r--r-- 1 root root 286816 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-wmp.so
-rw-r--r-- 1 root root   1067 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in-wmp.xpt
-rw-r--r-- 1 root root   1067 2008-05-13 12:29 mplayerplug-in.xpt
jeroen@ubuntu-desktop:/usr/lib/mozilla/plugins$

Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/16, 00:07:13 »
OK, je hebt dus, net als ik, ooit flashplugin geinstalleerd met ndispluginwrapper... Misschien daarom dat ie niet meer upgrade.  Zelf heb ik dat nog niet zo lang geleden gedaan...
Zal nu eerst eens zelf meer zoeken, want zo uit het hoofd weet ik het ook niet.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/16, 14:52:13 »
Doe eens een search naar alle flashplugins die er in je systeem te vinden zijn. Kan even duren, maar is wel nuttig.
Heb je overigens een 64-bit systeem of gewoon 32-bits ?

Die search kan je onder locaties doen.  Kies voor "Bestanden zoeken", geef in als zoekterm "flashplugin*" (zonder aanhalingstekens, met sterretje.  En kies voor "beginnen in map" de rootmap:  /  .
Probeer de uitkomst hier te plakken tussen [ code ]  en [ /code ] tags (zonder de spaties).

Met een beetje geluk kunnen we gewoon die flashplugin-alternative hernoemen (om die niet zomaar te verwijderen) en dan weer flashplugin-nonfree herinstalleren.  Maar ik zou graag weten waar die plugin nog allemaal voorkomt...  Hij zou na het zoeken ook telkens moeten aangeven of het om een symbolische link gaat.  Waarschijnlijk komen die uiteindelijk allemaal bij dezelfde(n)  terecht (waarschijnlijk één alternative en één nonfree) en dan is het een kwestie van daar de goede te zetten of kiezen.  

Overigens is uit je bijdragen niet duidelijk of het hier om een verse installatie gaat, dan wel een upgrade, of misschien een systeem dat ooit nog door iemand anders is opgezet...  
Omdat hier nogal wat terminalwerk aan te pas zou kunnen komen, is het ook wel handig dat je even aangeeft hoeveel ervaring/durf je daarin hebt.  Niet dat we het systeem zullen verknallen, maar het is wel makkelijker als ik het niet in jip en janneke-taal moet uitleggen.  
Hoewel we dat natuurlijk ook altijd willen doen :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/16, 15:57:36 »
Ik ben nu op mijn werk dus kan helaas de search niet starten. Ik heb na mijn werk gelijk een afspraak, maar ik hoop dat ik het ervoor kan doen. Anders wordt het een uur of 10. Wel alvast wat antwoorden op je vragen.

Ik werk met een 32 bits systeem. Het gaat om een verse installatie (vorige maand geinstalleerd). Ik heb hem er zelf opgezet. Terminalwerk vind ik niet erg. Ik werk als systeembeheerder op windowssytemen, dus ik ben wel iets gewend. Van Linux heb ik alleen nog niet zoveel kaas gegeten. Dus dat mag wel in Jip en Janneke taal ;)

Bedankt voor alle hulp in ieder geval tot zover!

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #21 Gepost op: 2008/06/16, 17:23:17 »
/usr/lib/flashplugin-nonfree
/usr/lib/firefox/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/lib/iceape/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/lib/iceweasel/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/lib/midbrowser/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/lib/xulrunner/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/lib/xulrunner-addons/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/share/app-install/desktop/flashplugin-nonfree.desktop
/usr/share/doc/flashplugin-nonfree
/usr/share/lintian/overrides/flashplugin-nonfree
/var/cache/flashplugin-nonfree
/var/lib/flashplugin-nonfree
/var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.config
/var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.list
/var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.md5sums
/var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.postinst
/var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.postrm
/var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.prerm
/var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.templates

Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #22 Gepost op: 2008/06/19, 09:09:18 »
Hoewel de topicistarter niet meer is teruggekomen, en ik blijkbaar niet gemerkt had dat ik niet meer geantwoord had op zijn laatste bijdrage ( :( )zet ik toch mijn antwoord/bijdrage hier.  Ik heb/had namelijk dezelfde flashplugin-installatie met nspluginwrapper.
Sinds de final van FireFox 3 doet/deed die het echter niet meer.
Alles wat ik dus nog zou kunnen opgemerkt hebben hierboven, telt niet meer...

Uiteindelijk, omdat ik dus ook met een 32-bits systeem werk en nspluginwrapper eigenlijk bedoeld is om die flashplugin te laten draaien op 64-bits systemen (maar het heeft me uit de nood geholpen in de beta's van FF) besloot ik om gewoon via Synaptic nspluginwrapper en flashplugin-nonfree te desinstalleren ("markeren voor volledige verwijdering") en nadien enkel flashplugin te installeren.
Nu doet Flash het weer prima en zelfs beter dan voorheen. :lol:

Ik merk op dat in about:plugins gewoon de juiste versie stond aangeduid, dus daar kon je het niet vinden...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Cami

  • Lid
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #23 Gepost op: 2008/06/19, 09:40:19 »
De topicstarter heeft enige dagen niet achter zijn ubuntu pc gezeten vanwege examens en een grote productie release op het werk. Maar hij was dit topic zeker niet vergeten hoor... :)

Ik ga vanvond gelijk testen of jou oplossing bij mij ook gaat werken. Ik ben erg benieuwd!

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Flash probleem in Firefox 3
« Reactie #24 Gepost op: 2008/06/19, 10:40:41 »
Tsjek deze link eens ff !!!

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=772490

Heb die opgevolgd en voila, werkt als een....
Ubuntu user#: 24352