Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(  (gelezen 2094 keer)

Offline woteb

  • Lid
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Gepost op: 2008/07/25, 23:50:00 »
De titel spreekt denk ik voor zichzelf. Wat is daar aan te doen, dus hoe zit ik die optie uit waardoor OpenOffice (2.4) de zin -NIET- met een hoofdletter laat beginnen, en dat ik dat zelf kan bepalen?

Dit ongemak viel mij vandaag ineens op. Het was voor mij altijd -ergernis nr. 1- bij het gebruik van de MS tegenhanger, en was blij dat ik daarvan was verlost.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 23:54:19 »
Ook na een punt is het volgende woord (ook al typ ik het expres met een kleine letter) een hoofdletter geworden.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Drummies

  • Lid
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/25, 23:59:59 »
woteb

diverse combinaties geprobeerd maar idd zodra je enter of spatie balk bediend komt die hoofd letter was me eigenlijk nooit opgevallen en ja we houden nu eenmaal van vrijheid in keuzes die we nu niet hebben zeer vreemd
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Drummies

  • Lid
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/26, 00:05:10 »
woteb

het lukt enkel als je achter je eerste woord een punt zet en dan enter

nee herstel als je meerdere woorden intikt komt weer die hoofdletter
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/26, 00:07:21 »
Autocorrectie-ellende. Zo zet je het uit:

werkbalk Open Office tekstverwerker:
Extra - AutoCorrectie - Opties - haal vinkje weg bij: Elke zin met een hoofdletter beginnen.

Zelf schakel ik ook altijd de gruwel van de woordinvulling uit:
Extra - AutoCorrectie - Woordinvulling - haal vinkje weg bij: Woorden afmaken.

Offline woteb

  • Lid
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/26, 00:09:16 »
Ik heb ondertussen het volgende gedaan: Met Gnome, daarna met KDE opgestart. Mijn verborgen OpenOffice directory hernoem. OpenOffice maakt dan een nieuwe directory aan. Maar het euvel blijft zich voor doen.
Daarna opnieuwe opgestart en werk nu vanuit XFCE (ik heb Gnome/KDE/XFCE/IceWM en Enlightenment E17 bij elkaar draaien). Maar na al deze stappen blijft OpenOffice heel hardnekkig en irritant zelf bepalen dat er een hoofdletter moet komen.
Alleen wanneer je een gedicht maakt en dan op de [ENTER] toets drukt heb je zelf de keuze.

Dus:

Jantje zag eens pruimen hangen
o, als eieren zo groot.

Pas na de punt gaat OpenOffice weer voor je denken..... en staat er weer een hoofdletter.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/26, 00:10:53 »
Heb je mijn bericht boven het jouwe al gelezen? Daar staat de oplossing namelijk....  :-)

Offline Drummies

  • Lid
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/26, 00:13:02 »
pjotr123

dat zijn nu van de foefjes die je moet weten en idd het werkt
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline woteb

  • Lid
Openoffice 2.4 laat de zin met een hoofdletter beginnen :(
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/26, 00:14:47 »
Citaat van: pjotr123
Autocorrectie-ellende. Zo zet je het uit:

werkbalk Open Office tekstverwerker:
Extra - AutoCorrectie - Opties - haal vinkje weg bij: Elke zin met een hoofdletter beginnen.

Zelf schakel ik ook altijd de gruwel van de woordinvulling uit:
Extra - AutoCorrectie - Woordinvulling - haal vinkje weg bij: Woorden afmaken.
Tadaaaaaaa!!!!!! Dat moet je maar net weten. Ik heb mij suf gezocht naar een dergelijke instelling. Maar we dragen Pjotr op voor de gouden Ubuntu..!!

Post #9 van jou had ik niet gelezen toen ik het schreef.

Update: Ik zie nu ook dat je 1/2 kunt instellen. Dat is bij MS Word ook altijd zo'n irritante instelling want daar wordt dan een half van gemaakt. Op school hebben wij groep 1/2, en dan staat er groep half. Dit heb ik nu dus ook uitgezet.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)