Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: savage2 install probleem  (gelezen 1411 keer)

savage2 install probleem
« Gepost op: 2009/12/17, 12:10:18 »
Hallo,

Ik ben hier nieuwe op het forum. Ik ben half en half nieuwkomer in linux. Heb het wel al vaker gebruikt maar nu pas ga ik de uitdaging aan om het als 'main' OS te gaan gebruiken. Heb nog even getwijfeld tussen opensuse en ubuntu maar het is uiteindelijk ubuntu geworden aangezien ik op mijn netbook ook al ubuntu (netbook remix) heb draaien.

Ik vond het echt geweldig dat er zoveel leuke games gratis te downloaden zijn voor linux. Savage 2 was daar dus 1 van. Ik moet echter altijd terug grijpen naar windows om het te kunnen spelen en dat vind ik niet bepaald handig! Ik heb de linux client proberen installeren. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van volgende hulp pagina: http://gwos.org/doku.php/guides:64bit:savage_2?s[]=savage

Zonder dat had ik al niet zo ver kunnen komen. Ik heb nu echter hetzelfde probleem als daar vermeld staat 'Fatal Error: OpenGL 2.1 not available.' Ik heb hun oplossing geprobeerd maar als ik die update probeer te draaien komt zoals bij het spel zelf heel even een zwart kadertje op mijn scherm naar voor schieten maar verdwijnt onmiddelijk terug waarna ik dus weer dezelfde fout kan lezen. Bij mij is die fout wel gepaard met 2 andere lijntjes. Namelijk:

Citaat
warning: The VAD has been replaced by a hack pending a complete rewrite
Savage2 - Fatal Error: OpenGL 2.0 not available.
Segmentation fault

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

Offline CasB

  • Lid
    • Mijn geekblog
Re: savage2 install probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/18, 12:42:30 »
Je hebt geen videokaart die OpenGL ondersteund of nog geen drivers ervoor geinstalleerd.

Re: savage2 install probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/21, 22:36:56 »
Je hebt geen videokaart die OpenGL ondersteund of nog geen drivers ervoor geinstalleerd.
IK heb het game al enkele uren gespeeld op windows zonder problemen. Dus ik gok dat het aan het laatste zal liggen.
Hoe begin je aan zo'n probleem op te lossen want die prioarity drivers daar in ubuntu dat wil niet mee. Bij mij blijft dat scherm blanco en ik zie geen enkele manier om iets toe te voegen ofzo.

Re: savage2 install probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/21, 22:42:15 »
Wat voor videokaart heb je? (merk+type)

Re: savage2 install probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/21, 22:50:18 »
Wat voor videokaart heb je? (merk+type)
Ik weet niet direct meer welke het juist is maar in mijn appartbeheer staat het volgende: AIT Radeon X300/X550/X1050
Ik weet wel dat het een asus is ipv een officiƫle ATI