Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout  (gelezen 6316 keer)

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Gepost op: 2013/11/18, 21:50:46 »
Hallo,

Ik heb een PC waar Windows XP & Linux Mint 13 Cinnemon geinstalleerd staan, beide werken goed.
Voorheen had ik er ook nog Linux Mint 13 XCFE er op staan.

Ik wil nu LinuxMint 13 Mate proberen.
Maar zodra ik Mate wil gaan installeren geeft hij nadat Mint de Hardeschijf en het netwerk connectie gecontroleerd heeft en ik op "volgende" druk naar een DOS omgeving waar allerlei codes worden weer gegeven. De installatie stopt dan ook.

Ik heb de iso file van 1 van de Nederlandse servers downgeload.

Cinnemon en XCFE hadden hier geen last van.

Wat gaat er mis????

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/18, 22:48:44 »
Citaat
naar een DOS] omgeving waar allerlei codes worden weer gegeven.
Die codes lijken me dan wel relevant om het probleem te bepalen. Maar als het tijdens de installatie zo maar misgaat lijkt mij een fout in de image het meest waarschijnlijk.

Zou eerst eens een nieuwe iso proberen van officiële pagina: http://www.linuxmint.com/release.php?id=18

Dit is bijvoorbeeld de 32-bit MATE variant: http://www.linuxmint.com/edition.php?id=103 Op die pagina staat ook de MD5-checksum die je kunt controleren om te bekijken of het gedownloade .iso bestand wel 100% goed is aangekomen. Mocht je niet weten hoe dat moet dan is hier een handleiding: https://help.ubuntu.com/community/HowToMD5SUM Die is voor Ubuntu maar geldt voor elk bestand waarvoor je een MD5-checksum wil controleren.

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/19, 09:33:12 »
Citaat
naar een DOS] omgeving waar allerlei codes worden weer gegeven.
Die codes lijken me dan wel relevant om het probleem te bepalen. Maar als het tijdens de installatie zo maar misgaat lijkt mij een fout in de image het meest waarschijnlijk.

Zou eerst eens een nieuwe iso proberen van officiële pagina: http://www.linuxmint.com/release.php?id=18

Dit is bijvoorbeeld de 32-bit MATE variant: http://www.linuxmint.com/edition.php?id=103 Op die pagina staat ook de MD5-checksum die je kunt controleren om te bekijken of het gedownloade .iso bestand wel 100% goed is aangekomen. Mocht je niet weten hoe dat moet dan is hier een handleiding: https://help.ubuntu.com/community/HowToMD5SUM Die is voor Ubuntu maar geldt voor elk bestand waarvoor je een MD5-checksum wil controleren.

Bedankt,

Ik heb een andere iso downgeload en zal deze vanavond eens proberen.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/20, 12:53:48 »
Ander ISO (Ook andere server; andere PC /brandsoftware IMGBrn voor het branden van de software) geeft dezelfde resultaat.
Andere Linux versies, gaven nooit problemen, zoals Ubuntu, Xubuntu, Linux Mint 13 Cinnemon en XFCE en Zorin OS6 Lite.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Op de LIVE CD ziet Mate (Linux Mint 13) er leuk uit.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/20, 13:56:58 »
Mate zou je ook als aparte sessie kunnen installeren onder cinnamon,maar dat zal wel niet de bedoeling zijn,je wilt Mint Mate op een aparte partitie neem ik aan?
Kubuntu 20.04

Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/20, 14:10:05 »
Ander ISO (Ook andere server; andere PC /brandsoftware IMGBrn voor het branden van de software) geeft dezelfde resultaat.
Andere Linux versies, gaven nooit problemen, zoals Ubuntu, Xubuntu, Linux Mint 13 Cinnemon en XFCE en Zorin OS6 Lite.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Op de LIVE CD ziet Mate (Linux Mint 13) er leuk uit.

Dan zul je toch wat meer informatie moeten geven over de specifieke foutmeldingen die je krijgt. Anders is het voor mij iig moeilijk te beoordelen waar de installatie op stukloopt.

Er is ook nog wel een andere mogelijkheid om MATE te proberen: installeer een andere editie van Mint zoals XFCE en voeg dan de bronnen voor MATE toe en installeer de mate desktop. Een andere mogelijkheid is een blokkendoossysteem op basis van minimale Ubuntu (zonder grafische desktop) of Debian en daar MATE aan toe voegen. Zoek maar eens binnen dit forum op 'blokkendoos'.

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/21, 11:40:22 »
Mate zou je ook als aparte sessie kunnen installeren onder cinnamon,maar dat zal wel niet de bedoeling zijn,je wilt Mint Mate op een aparte partitie neem ik aan?

Dat klopt, Mate moet op een aparte Partitie.
Ik wil naast XP, Cinnemon; Mate en XFCE toevoegen (XFCE heeft er al opgestaan, maar wil ik weer terug plaatsen).

Ik zal eerst kijken wat XFCE doet, nu Mate problemen geeft.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/21, 11:41:36 »
Ander ISO (Ook andere server; andere PC /brandsoftware IMGBrn voor het branden van de software) geeft dezelfde resultaat.
Andere Linux versies, gaven nooit problemen, zoals Ubuntu, Xubuntu, Linux Mint 13 Cinnemon en XFCE en Zorin OS6 Lite.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Op de LIVE CD ziet Mate (Linux Mint 13) er leuk uit.

Dan zul je toch wat meer informatie moeten geven over de specifieke foutmeldingen die je krijgt. Anders is het voor mij iig moeilijk te beoordelen waar de installatie op stukloopt.

Er is ook nog wel een andere mogelijkheid om MATE te proberen: installeer een andere editie van Mint zoals XFCE en voeg dan de bronnen voor MATE toe en installeer de mate desktop. Een andere mogelijkheid is een blokkendoossysteem op basis van minimale Ubuntu (zonder grafische desktop) of Debian en daar MATE aan toe voegen. Zoek maar eens binnen dit forum op 'blokkendoos'.

Zoveel verstand heb ik niet van Linux, dus dat zal hem niet worden.

Er stonden behoorlijk wat "Dos" teksten, lastig om die hier te kunnen plaatsen.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: Installatie linux Mint 13 Mate gaat fout
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/25, 15:34:07 »
Zaterdag Linux Mint 13 XFCE zonder problemen geïnstalleerd op die PC, waarom "Mate" fout blijft gaan weet ik helaas niet.
Nu staat er dus: WindowsXP, Linux Mint 13 Cinnemon en Linux Mint 13 XFCE op deze PC.

Opmerkelijks iets bij XFCE is dat geluidsknoppen van mijn Logitech (logitech access keyboard) toetsenbord niet wordt gezien ("Mute" wel), Cinnemon  en Windows XP zien dit toestenbord wel goed.
Het toestenbordje is wel goed.
In het toetsenbord menu heb ik wel aangegeven dat het om een logitech acces toetsen bord gaat.
Weet iemand hoe je dit toestenbord onder XFCE wel goed werkend krijgt? In dit geval de volume knoppen.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook