Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) König CMP-MOBSTOR120 voor sharen van data in netwerk  (gelezen 3109 keer)

Offline force317

  • Lid
Ik heb dit apparaat waarin een IDE harde schijf kan gemonteerd worden voor 40,- EUR gekocht.

Op de website kondigt de verkoper aan dat ook Linux wordt ondersteund, maar op de bijgeleverde CD vindt je alleen software drivers
voor een installatie op een Microsoft PC of op een MAC. Typisch ... .

Iemand enig idee hoe ik onder Ubuntu deze schijfkonnektie kan installeren ?

Als referentie de link hieronder :

http://www.cheaptronics.nl/index.php?action=article&group_id=10000093&aid=784&lang=NL

« Laatst bewerkt op: 2009/08/21, 19:48:12 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: König CMP-MOBSTOR120 voor sharen van data in netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/21, 10:27:05 »
Vraag me werkelijk af waarom je een driver zou moeten installeren voor zo'n ding ?

Heb je al een HD erin gestopt, dat ding aangezet, en vervolgens aan de PC gekoppeld ?
Dit terwijl Ubuntu aan het werk was he ?

Volgens mij krijg je netjes een popup scherm en een icoon op je desktop omdat hij automagisch aangekoppeld word.

ergo, je zal geen drivers hoeven te installeren.

Wel zou je ff kunnen kijken op die CD of er geen Readme op staat oftewel een handleiding.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline force317

  • Lid
Re: König CMP-MOBSTOR120 voor sharen van data in netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/21, 13:25:56 »
Het is wel de bedoeling om hem te benaderen via een router in het netwerk - verbonden met een utp kabel - en niet via een usb kabel rechtstreeks aan de pc. Dat zal natuurlijk werken. Maar ik vermoed dat hij een driver nodig heeft om hem in het netwerk te kunnen gaa benaderen.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Re: König CMP-MOBSTOR120 voor sharen van data in netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/21, 19:47:39 »
Ik ga de case gewoon gebruiken voor aanluiting via usb op 1 pc.

Dit apparaat vodoet gewoon niet in een netwerk als NAS.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.