Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"  (gelezen 43714 keer)

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #25 Gepost op: 2007/12/31, 13:17:28 »
Citaat van: w.hellinga
Jan, wellicht een mooi begin voor je ;) https://wiki.ubuntu.com/Training
Dat zijn geen prullen, de student versie is 398 paginas en de instructor versie 414 paginas.
Het ziet er heel goed uit op het eerste zicht, amai mijne printer ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #26 Gepost op: 2007/12/31, 13:21:12 »
Citaat van: bartek
Citaat van: Summer of 69
En waar in Belgïe ??
Ook nog niet 100% zeker maar we zijn er bijna uit, zeer snel weten jullie het ook.

In Belgie worden er trouwens waarschijnlijk meerdere parties gehouden op verschillende plaatsen maar over de andere heb ik nog geen info.
Bedankt Bart. Als het niet te ver is van hier zou ik het wel eens willen meemaken. Ben nl. niet z'on kilometervreter :lol:
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #27 Gepost op: 2007/12/31, 13:27:06 »
Ik denk dat ik wel van de partij ben, sowieso om het eens mee te maken.
Wat ik persoonlijk erg interessant zou vinden is een soort van "onder de motorkap" presentatie of workshop.
Ik denk dat workshops of lezingen van verschillend niveau erg leuk zijn, zodat er voor ieder wat wils is.

Kan me voorstellen dat mensen die al flink wat ervaring met linux hebben, liever wat geavanceerdere workshops zien.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #28 Gepost op: 2007/12/31, 15:13:27 »
Citaat van: w.hellinga
Jan, wellicht een mooi begin voor je ;) https://wiki.ubuntu.com/Training
Mooi spul hè? Ik hou het al een tijdje in de gaten via de mailing list.

Maar, als ik het idee goed begreep, zou het om klein boekje gaan wat meer gericht moet zijn op het over de streep trekken van potentiële gebruikers. Dan gaat het minder om alle 'ins' en 'outs' van Ubuntu te beschrijven, maar om het goed neerzetten wat Ubuntu is, hoe zich dat verhoudt tot Windows en waarom het goed/verstandig/leuk is om Ubuntu te proberen. Dan krijg je een stukje installatiehandleiding (dual boot of via een virtuele machine) en kennismaking.

Gezien het tijdspad betekent dit dat de tekst geschreven moet worden, terwijl Hardy nog in de betafase zit. Er moet immers ook nog tijd zijn voor een stuk eindredactie en reproductie. Het lijkt me wel een echte winnaar: boekje vanuit Ubuntu-NL met CD, uit te reiken aan bezoekers. Volgens mij moet Willem dan wel op zoek naar sponsors (voor de reproductie dan).

Mocht er belangstelling vanuit Ubuntu-NL bestaan dan hoor ik het graag.

Groetjes

Jan Stedehouder

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #29 Gepost op: 2007/12/31, 15:43:06 »
Citaat van: arie
misschien kunnen de forum leden hier ook ( een beetje ) financieel aan mee dragen. zelf zou ik daar geen moeite mee hebben
Precies mijn idee; Ubuntu geeft al zoveel gratis (OS, overige software, ondersteuning) dat ik best een bijdrage wil leveren.
Heb geen flauw idee hoeveel het drukken van een klein boekje kost.

Offline Kev

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #30 Gepost op: 2007/12/31, 15:45:55 »
Misschien ook eens zien of er eventueel belangstelling is vanuiy de Belgische hoek van de Ubuntu gemeenschap.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Dave

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #31 Gepost op: 2007/12/31, 18:05:26 »
Citaat van: jstedehouder
Citaat van: w.hellinga
Jan, wellicht een mooi begin voor je ;) https://wiki.ubuntu.com/Training
Mooi spul hè? Ik hou het al een tijdje in de gaten via de mailing list.

Maar, als ik het idee goed begreep, zou het om klein boekje gaan wat meer gericht moet zijn op het over de streep trekken van potentiële gebruikers. Dan gaat het minder om alle 'ins' en 'outs' van Ubuntu te beschrijven, maar om het goed neerzetten wat Ubuntu is, hoe zich dat verhoudt tot Windows en waarom het goed/verstandig/leuk is om Ubuntu te proberen. Dan krijg je een stukje installatiehandleiding (dual boot of via een virtuele machine) en kennismaking.

Gezien het tijdspad betekent dit dat de tekst geschreven moet worden, terwijl Hardy nog in de betafase zit. Er moet immers ook nog tijd zijn voor een stuk eindredactie en reproductie. Het lijkt me wel een echte winnaar: boekje vanuit Ubuntu-NL met CD, uit te reiken aan bezoekers. Volgens mij moet Willem dan wel op zoek naar sponsors (voor de reproductie dan).

Mocht er belangstelling vanuit Ubuntu-NL bestaan dan hoor ik het graag.

Groetjes

Jan Stedehouder
Jan, zou te mooi zijn om waar te kunnen zijn.
Om de kosten te drukken zou de uitgave misschien niet beperkt hoeven te worden tot de meeting maar regioverdelers zouden ook wat af kunnen nemen om te verspreiden.
Heikel punt zal de prijs zijn. Boekjes van 5 euro delen moeilijk uit voor de meesten.
Boekjes moeten we dan misschien meer denken aan een eenvoudige starters handleiding en ipv veel tekst vooral wat linken naar de duidelijke uitleg die al online staat, vooral de starters wiki en uiteraard dit forum .

Ik lees je stukjes in hcc!DOSgg ook hoor, bedankt.

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #32 Gepost op: 2007/12/31, 20:14:21 »
Hoi Dave,

Het formaat van de SoftwareBus had ik ondertussen ook in gedachten. Ik ga maar eens even rondvragen wat het zou kosten om zo'n boekje te reproduceren. Kleur, zwart-wit, aantal pagina's, oplage, dat heeft allemaal invloed. Het kan dan juist een stuk voordeliger zijn om een wat grotere oplage te maken die dan inderdaad via de regio's verder verdeeld kunnen worden. Een samenwerking met onze Vlaamse vrienden maakt het alleen maar makkelijker.

Enne... bedankt voor het compliment. Het blijft leuk om te schrijven.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #33 Gepost op: 2007/12/31, 20:21:09 »
Als er zo'n boekje komt zorg ik er persoonlijk voor dat ze ook in Vlaanderen op de verschillende release parties te verkrijgen zijn. Goed plan.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #34 Gepost op: 2007/12/31, 20:36:53 »
Houd Bart en mij op de hoogte van wat je vind Jan, klinkt leuk.

Groet

Quatroking

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #35 Gepost op: 2008/01/01, 09:43:15 »
Citaat van: w.hellinga
De locaties zijn in nederland en belgie ;)

Waarschijnlijk zal de party in nederland weer in Hilversum plaatsvinden, same place.

Groet
en... die plaats is? ik wil alvast kijken hoeveel de bus/tram/metro/treinreis kost. want hey, voor ubuntu heb ik altijd wel iets over.

Offline sival

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #36 Gepost op: 2008/01/01, 10:26:10 »
Citaat van: Quatroking
en... die plaats is? ik wil alvast kijken hoeveel de bus/tram/metro/treinreis kost. want hey, voor ubuntu heb ik altijd wel iets over.
Dan moet je even kijken op het prikbord, daar staat nog een verslag van de vorige release party inclusief diverse links.

Maar misschien is carpoolen ook een optie; een aanmeldlijst verschijnt tegen die tijd wel ergens op de site.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #37 Gepost op: 2008/01/02, 17:50:21 »
De ideeën zijn op zowel de Vlaamse als op de Nederlandse Release Parties van toepassing.
Er zijn een aantal ideeën ingebracht die ik hier even samenvat:
Citaat van: w.hellinga
============================================================
Tot nu toe ingebracht:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- 500? Ubuntu CD's (geperste bij een bedrijf of aangekocht bij Canonical) vergezellen van korte installatiehandleiding.
- Demo van zowel Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu en Server, samen in een netwerk
- Workshops, Beginner, Gimp, Multimedia, Terminalgebruik, Server-installatie, Compiz-Fusion
- Ubuntu shop
- Instructiefilmpjes
- Diashow presentaties over diverse onderwerpen (zie workshops).
- Een kunstzinnige toepassing van Linux/Ubuntu
- Installatiehulp/ruimte voorzien waar beginners hun pc kunnen laten installeren
- Hulp/uitleg wifi, videokaarten
- Ubuntu beginners/intro boekje
- Technische demo/workshop Ubuntu
============================================================
Er zullen ook sponsors gezocht / aangeschreven moeten worden om de kosten te betalen, we willen immers een gratis Release Party houden. Heeft er iemand connecties, voorstellen? Wie wil ons hiermee helpen?
Jullie mogen ons ook een persoonlijke mail sturen indien jullie de naam van een mogelijke sponsor niet hier publiek willen maken (w.hellinga en bartek)

Welke sprekers zouden jullie willen zien? Waarover moet het gaan? Ken je zelf een BN of V (bekende Nederlander / Vlaming)

Zijn er hier vrijwilligers die denken dat ze wel een workshop zouden kunnen houden? Over 1 van de bovengenoemde onderwerpen?

Wie heeft contacten met journalisten van dag of weekbladen of lokale / landelijke TV? Zou leuk zijn indien er een TV zender komt.

Heeft er nog iemand een idee waarvan hij denkt ... Dat mis ik nog of dit wil ik ook zien?

Shoot
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #38 Gepost op: 2008/01/02, 18:20:50 »
Citaat van: jstedehouder
Hoi Dave,

Het formaat van de SoftwareBus had ik ondertussen ook in gedachten. Ik ga maar eens even rondvragen wat het zou kosten om zo'n boekje te reproduceren. Kleur, zwart-wit, aantal pagina's, oplage, dat heeft allemaal invloed. Het kan dan juist een stuk voordeliger zijn om een wat grotere oplage te maken die dan inderdaad via de regio's verder verdeeld kunnen worden. Een samenwerking met onze Vlaamse vrienden maakt het alleen maar makkelijker.

Enne... bedankt voor het compliment. Het blijft leuk om te schrijven.
Als je het boekje dan ook op Lulu.nl zet, kunnen ook mensen die niet naar een party gaan de boekjes bestellen via Lulu.

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #39 Gepost op: 2008/01/02, 18:51:41 »
@ Leendert

Dat zou natuurlijk kunnen, ik heb nog wel een Lulu account. Maar de kosten lopen dan wel op voor degenen die het boekje willen kopen. De verzendkosten zijn bijvoorbeeld al € 2,99 (als ik het goed heb). Het is wel een optie voor de digitale versie, want gratis downloads zijn toegestaan.

Een andere oplossing is zelf verzenden en de kosten dan direct doorberekenen.

Groetjes

Jan

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #40 Gepost op: 2008/01/03, 13:05:42 »
Wat mij heel belangrijk lijkt: eens laten zien wat er toch nog allemaal mogelijk is met gaming onder Linux. Want veel mensen van mijn leeftijd willen niet aan Linux omdat hun games er niet op werken. Ik vind dus dat we de games een beetje in het zonnetje moeten zetten, hoe leuk gamen op Linux wel niet kan zijn! ;)
Er kan misschien op de release party wat verteld worden over emulatie (Cedega, Wine) en native Linux games (Savage, Torcs etc.)

Verder zou een lijstje met hardware die goed werkt met Ubuntu(netwerkkaarten, webcams etc.) gemaakt kunnen worden, wat mensen in het oog kunnen houden als ze toch eens nieuwe hardware kopen

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #41 Gepost op: 2008/01/03, 15:21:08 »
Ik zou graag een camerateam van het NOS journaal zien rondwandelen.

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #42 Gepost op: 2008/01/03, 15:45:21 »
Citaat van: arie
Citaat van: tommie74
Ik zou graag een camerateam van het NOS journaal zien rondwandelen.
:)
of CNN :) :)

in oktober was er een lokale omroep, zou inderdaad leuk zijn als er nu een landelijke zou zijn
Dat zou echt een flinke publiciteitsboost geven. Nu staat Ubuntu vooral in andere media, zoals kranten met een MS-onvriendelijke redacteur die ook wel eens over wat anders wil schrijven ;)

NoiK

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #43 Gepost op: 2008/01/03, 15:49:19 »
het is helemaal niet verkeerd om NOS, dan wel CNN voorbij zien komen.
Alleen zie ik het nut niet als ik het op het 6 uur journaal zie.

ik zou eerder dit soort verslagen willen zien in een programma over dit onderwerp, dan wel over gadgets ofzo. en anders in een pc blad.

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #44 Gepost op: 2008/01/03, 15:53:43 »
Citaat van: NoiK
het is helemaal niet verkeerd om NOS, dan wel CNN voorbij zien komen.
Alleen zie ik het nut niet als ik het op het 6 uur journaal zie.

ik zou eerder dit soort verslagen willen zien in een programma over dit onderwerp, dan wel over gadgets ofzo. en anders in een pc blad.
In PC-bladen schrijven ze er toch al wel eens wat over. Het is juist belangrijk dat Ubuntu ook voorbij komt voor mensen die wel geinteresseerd zijn in verandering, maar niet altijd computerbladen lezen. Op het journaal kun je wel de interesse wekken van zulk soort mensen, want er kijken redelijk veel mensen naar.

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #45 Gepost op: 2008/01/03, 16:24:50 »
Citaat van: Double12
Wat mij heel belangrijk lijkt: eens laten zien wat er toch nog allemaal mogelijk is met gaming onder Linux.
Zelf ben ik absoluut geen spelletjesfanaat (ben nu verslaafd aan Gweled om maar iets te zeggen... :) ) maar het is voor veel mensen een afknapper... m'n dochter bvb... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #46 Gepost op: 2008/01/03, 16:28:11 »
Voor mij ook. Nu zit ik nog steeds een dual boot, jammer genoeg.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #47 Gepost op: 2008/01/03, 16:40:41 »
Voor gamen is Linux nog niet helemaal klaar nee. Lijkt me dus ook niet iets om mee uit te pakken.

Media daarentegen moet wel kunnen. Staat genoteerd.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #48 Gepost op: 2008/01/03, 18:01:27 »
Nou.... er zijn toch een paar hele solide FPS voor Linux beschikbaar ;)

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #49 Gepost op: 2008/01/03, 18:11:56 »
Citaat van: bartek
Voor gamen is Linux nog niet helemaal klaar nee. Lijkt me dus ook niet iets om mee uit te pakken.

Media daarentegen moet wel kunnen. Staat genoteerd.
mss wat dingen laten zien zoals de linuxversie van ET wolfenstein en planeshift

en voor linux zijn er toch nog redelijk wat games: lijstje
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.