Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm na installatie 8.10  (gelezen 1057 keer)

Offline Spider

  • Lid
Zwart scherm na installatie 8.10
« Gepost op: 2008/10/30, 20:01:03 »
Heb net Intrepid Ibex geïnstalleerd, maar volgens mij heb ik de drivers van de videokaart verwijderd. Nu krijg ik dus nadat ie is opgestart een zwart scherm. Heb in een andere topic al gelezen om eventueel xorg.conf.failsafe te verwijderen. Die heb ik dus niet staan. Wel heb ik het volgende staan

xorg.conf
xorg.conf.2008103092219
xorg.conf.dist-upgrade-200810301856
xorg.conf.conf_backup_20080611138
Kan ik hier wat verwijderen? Of één van ze copy-paste naar xorg.conf?
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Zwart scherm na installatie 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/30, 21:12:20 »
Die xorg.conf. bestanden zijn allen reservebestanden. Dit zijn dus backups van eerder. Zo te zien heb je een upgrade gedaan. Prima hoor...

Maar er zijn wat haken en ogen... Welke videokaart heb je? Zo weet ik, uit eigen ervaring dat sommige intel-kaarten problemen kunnen veroorzaken. Vooral met compiz aan!

Je kunt even kijken op https://wiki.ubuntu.com/IntrepidReleaseNotes of jouw kaart ook een probleem kan zijn. Deze pagina is wel in het engels.

Een tijdelijke oplossing kan zijn om xorg.conf zo aan te passen:
Section "Device"
Identifier "Configured Video Device"
Driver    "VESA"
EndSection

Hierdoor wordt de VESA driver gebruikt in plaats van de driver voor de videokaart. Elke videokaart kan hiermee overweg. Alleen heb je dan geen compiz. Wel een normaal werkend systeem met een desktop.

Succes

Offline Spider

  • Lid
Zwart scherm na installatie 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/30, 22:04:45 »
Bedankt, ga morgen eerst naar de tijdelijke oplossing kijken. Ik heb een ATI Radeon HD 2400 PRO met Avivo. Compiz zal sowieso geen probleem zijn, omdat ik dat toch niet gebruik.

I'll be back. Als iemand nog tips hoor ik het natuurlijk graag. :cool:
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Zwart scherm na installatie 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/31, 01:22:30 »
Citaat van: Spider
Bedankt, ga morgen eerst naar de tijdelijke oplossing kijken. Ik heb een ATI Radeon HD 2400 PRO met Avivo. Compiz zal sowieso geen probleem zijn, omdat ik dat toch niet gebruik.

I'll be back. Als iemand nog tips hoor ik het natuurlijk graag. :cool:
Gewoon een schone installatie uitvoeren. Ik had ook een upgrade gedaan had nog steeds gekloot met ATI drivers na schone installatie werken de Proprietary drivers van ATI eindelijk na 4-5 maanden.

Offline Spider

  • Lid
Zwart scherm na installatie 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/31, 11:04:15 »
Schone installatie zal niet nodig zijn. Heb de VESA driver gebruikt en daarna weer mijn gewone drivers geïnstalleerd. Alles werkt weer zoals het hoort! Bedankt! :cool:
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi