Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WiFi werkt niet meer na uitloggen en inloggen  (gelezen 1333 keer)

WiFi werkt niet meer na uitloggen en inloggen
« Gepost op: 2011/01/12, 12:13:23 »
Ik heb iets vreemds;

ik heb een 10.04 LTS versie op mijn laptop en heb zowel KDE als Gnome geïnstalleerd.
Alles werkt (incl. WiFi) als ik opstart en vervolgens of KDE of Gnome kies als desktop omgeving.

Maar, omdat dit een demo-laptop is, als ik switch van Gnome naar KDE bv werkt mijn WiFi niet goed meer;
die ziet maar een paar netwerkjes (en meestal het mijne niet), én deze kan niet meer inloggen op het draadloos netwerkje. Ik heb dit zowel bij mensen thuis als bij mij thuis.
Een volledige opstart en dan Gnome of KDE kiezen is dan de enige oplossing.

Mijn vraag is nu; hoe kan ik die opstarten vermijden ? Kan ik de networkmanager op een of andere manier niet terug initialiseren dus dat deze een volledige 'scan' doet van de netwerken in de omgeving?

Het komt niet goed over bij mensen waar ik nieuwe installaties doe, en sommigen haken daardoor al af; vandaar mijn vraag.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: WiFi werkt niet meer na uitloggen en inloggen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/12, 13:04:23 »
Ik zeg dit niet om vervelend te doen, maar een Ubuntu waarin zowel de volledige KDE-werkomgeving als de volledige Gnome-werkomgeving is geïnstalleerd, maakt van je computer een akelig vervuilde knoeidoos die beslist ongeschikt is voor demonstraties.....

Ik heb er meteen maar een tip van gemaakt in mijn documentatie (met extra uitleg en beschrijving van herstel-aanpak): http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/tip-vermeng-geen-werkomgevingen/
« Laatst bewerkt op: 2011/01/12, 13:30:21 door Pjotr »