Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade Ubuntu 20.04: menubalk zonder datum of tijd  (gelezen 1303 keer)

Upgrade Ubuntu 20.04: menubalk zonder datum of tijd
« Gepost op: 2021/05/13, 21:40:55 »
Ik gebruik al jaren Ubuntu want het is ideaal voor programmeren, je hebt minder afleiding, customize en je kunt (bijna) alles fixen zonder extra betalingen  :)

Toch kwam Ubuntu 20.04 iets te vroeg uit want vele zaken werkten niet.
Een afknapper is dat ik nu in mijn menubalk geen datum en tijd kan zien en ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan fixen bij voorkeur via de terminal.

Hebben jullie een oorzaak of een opossing gevonden want er zitten toch wat gaten in de kaas en downgraden gaat niet meer...


Alvast dank bij voorbaat!
Wist u dat wikipedia niet bestond zonder Ubuntu, KLM niet kon opstijgen zonder Ubuntu en dit besturingssysteem zelfs in de ruimte wordt gebruikt. Veel antwoorden vindt u op onze Ubuntu wiki's of in het archief.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Upgrade Ubuntu 20.04: menubalk zonder datum of tijd
« Reactie #1 Gepost op: 2021/05/14, 10:33:49 »
Kwam Ubuntu 20.04 iets te vroeg? Het ding is al langer dan een jaar uit  :o

Welke desktop gebruik je? De standaard versie (Ubuntu met Gnome Shell) of een andere (Xubuntu met xfce, Kubuntu met KDE desktop...). Wat bedoel je met "je menubalk"? De zwarte balk bovenaan in de standaard editie? Daar staat de datum centraal in de bovenste balk.

Re: Upgrade Ubuntu 20.04: menubalk zonder datum of tijd
« Reactie #2 Gepost op: 2021/05/28, 17:21:08 »
vanadium bij mij is het de GNOME editie en vreemd genoeg verschilt die bovenste menubalk waarbij in dit geval dan geen uur of datum vermeld staat.

Maar zoals u al aangeeft kan ik kubuntu of een andere layout eens uitproberen.
Dat lijkt me de enige oplossing.

Dank u wel!
Wist u dat wikipedia niet bestond zonder Ubuntu, KLM niet kon opstijgen zonder Ubuntu en dit besturingssysteem zelfs in de ruimte wordt gebruikt. Veel antwoorden vindt u op onze Ubuntu wiki's of in het archief.