Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet  (gelezen 4050 keer)

Offline Luuk58

  • Lid
FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Gepost op: 2011/02/09, 16:44:38 »
.
« Laatst bewerkt op: 2021/05/07, 13:30:46 door Luuk58 »

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/09, 17:07:57 »

Rechtszaak tegen Google, anyone?

Die zijn veel te groot. Dat gaan ze waarschijnlijk nooit doen.

Edit:

Op tweakers staat:
Citaat
"Google is een algemene zoekmachine, FTD niet", aldus Kuik.

Al kan ik me daar niet helemaal in vinden... als je algemene zoekmachine bent, dan mag je wel linken naar "illegale" content  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2011/02/09, 17:11:12 door dvdmeer »
Python-randr Versie 0.9.1 (Update 26-04-11)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/09, 17:16:59 »
Google heeft al maatregelen genomen.
Het automatisch aanvullen is aangepast. Er word niet meer naar torrent/bittorent en dergelijke verwezen. Betekend niet dat hij niets weer geeft als je het zelf in geeft.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/09, 17:44:24 »
Citaat
"Google is een algemene zoekmachine, FTD niet", aldus Kuik.

Al kan ik me daar niet helemaal in vinden... als je algemene zoekmachine bent, dan mag je wel linken naar "illegale" content  :rolleyes:
dus moeten we FTD gewoon helemaal volstouwen met allemaal onzin (niet-nzb's). Dan wordt het een algemene site :)

Offline Laus_2

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/09, 17:57:48 »
De vraag is natuurlijk ook maar hoe lang we nog mogen genieten van Usenet. Maargoed, dan altijd nog torrents, dc+, IRC etc etc....

Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/09, 17:59:05 »
Google heeft al maatregelen genomen.
Het automatisch aanvullen is aangepast. Er word niet meer naar torrent/bittorent en dergelijke verwezen. Betekend niet dat hij niets weer geeft als je het zelf in geeft.


Als ik op Google zoek, dan krijg ik wel degelijk bittorrent bestanden, ook bij het automatisch aanvullen. Dus waar heb jij het over?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/09, 18:15:34 »
Ik denk dat emiel1976 dit bedoelt: http://webwereld.nl/nieuws/105525/google--censureert--torrents.html
Erg effectief is het alleen niet, want je kan nog steeds van alles vinden. Je kan natuurlijk ook een andere zoekmachine gebruiken  ;)

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/09, 18:18:47 »
je je vind nog bittorent files maar het auto aanvullen doet het niet meer.
Typ in je zoek balk maar eens bittorent in. dan zie je dat hij tijdens het typen allerlei mogelijkheden geeft maar geen bittorent.
Als je hem volledig in hebt getypt werkt het gewoon. Ze hebben het alleen bij het auto aanvullen uit gezet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/09, 18:20:43 »
Ik denk dat emiel1976 dit bedoelt: http://webwereld.nl/nieuws/105525/google--censureert--torrents.html
Erg effectief is het alleen niet, want je kan nog steeds van alles vinden. Je kan natuurlijk ook een andere zoekmachine gebruiken  ;)



ja dat bedoel ik.
voor iemand die nooit van torrent gehoord heeft werkt het maar voor de rest niet.
Maar op deze manier kunnen ze zonder gezeur door gaan. Al denk ik dat ze straks willen dat google je helemaal geen resultaat meer geeft als je torrent in geeft.

Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/09, 18:52:29 »
@emiel: Even geprobeerd wat jij zei met het woord "bittorrent" en het wordt wel degelijk aangevuld hier hoor:


Offline emiel1976

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/09, 19:01:12 »
Ja maar je hebt heel het woord in getypt.
Typ in Bitt en kijk dan wat die doet. het gaat om Bittirent en torrent. niet om andere woorden.
Kijk maar eens als je een film wilt zoeken. Je kreeg er eerst ook opties bij met torrent er achter maar die zie je nu ook niet meer.

Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/09, 19:56:58 »
Vet kl*te! FTD was/is de beste :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/09, 20:44:50 »
Ja maar je hebt heel het woord in getypt.
Typ in Bitt en kijk dan wat die doet. het gaat om Bittirent en torrent. niet om andere woorden.
Kijk maar eens als je een film wilt zoeken. Je kreeg er eerst ook opties bij met torrent er achter maar die zie je nu ook niet meer.

Ik krijg bij "Bitt" wel Bittornado als aanvulling, welke een Torrent-programma is, maar je hebt gelijk dat ie het dan niet aanvult naar "bittorrent".

Offline Luuk58

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/10, 06:26:43 »
Kijk maar eens als je een film wilt zoeken. Je kreeg er eerst ook opties bij met torrent er achter maar die zie je nu ook niet meer.
Als ik naar een film of muziek zoek vult 'ie nog steeds netjes torrent aan hoor... :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/10, 06:59:30 »
als je torrent zelf in typt wel ja.

Google laat nog alles zien als je torrent in typt. Het enige wat die niet meer doet is het aanvullen van het woord bittorent of torrent. Als je torr in typt laat hij niets meer zien. Tevens zal hij het woord torrent niet laten zien al heb je torren in getypt.

Jij bent er vroeg bij.

Re: FTD mag niet meer verwijzen naar usenet
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/10, 10:43:15 »
Precies. Emiel is correct hier.