Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xfce naast KDE?  (gelezen 1094 keer)

schoappied

  • Gast
Xfce naast KDE?
« Gepost op: 2007/07/05, 21:38:17 »
Als je Xubuntu installeert naast Kubuntu, wordt je pc dan een stuk trager? In welke volgorde kun je dit het beste installeren, zodat je een optimaal draaiend systeem hebt?

maakt het nog verschil of je bijvoorbeeld eerst Ubuntu installeert en van daaruit overschakelt op Kubuntu, of is een clean install Kubuntu veel beter?

Pensacola

  • Gast
Xfce naast KDE?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/05, 21:50:36 »
In snelheid maakt het voor zover ik weet niks uit (behalve als je XFCE programma's gaat draaien in KDE of omgekeerd, want dan moeten de andere libraries ook geladen worden).

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Xfce naast KDE?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/05, 21:51:20 »
Citaat van: schoappied
Als je Xubuntu installeert naast Kubuntu, wordt je pc dan een stuk trager?
Nee. Je kiest bij het aanmelden welke desktopomgeving je wil gebruiken. Er zijn daarvoor geen extra systeembronnen nodig.

Citaat van: schoappied
In welke volgorde kun je dit het beste installeren, zodat je een optimaal draaiend systeem hebt? maakt het nog verschil of je bijvoorbeeld eerst Ubuntu installeert en van daaruit overschakelt op Kubuntu, of is een clean install Kubuntu veel beter?
Maakt niet heel erg veel verschil. Ik heb beide methodes al gedaan en volgens mij zijn het nu allebei ongeveer dezelfde installaties.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

schoappied

  • Gast
Xfce naast KDE?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/05, 22:36:15 »
Dank beide! :)
Je leest wel eens dat een clean install veel beter is, of dat je verschillende desktops het beste in een bepaalde volgorde kan installeren....

Xfce naast KDE?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/05, 23:49:58 »
Welk aanmeldsvenster gebruik je GDM of KDM, ik dacht (weet niet zeker) dat KDM niet zo goed overweg kon met meerdere desktops.

schoappied

  • Gast
Xfce naast KDE?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/06, 00:14:02 »
GDM, dat schijnt idd beter te werken...

Pensacola

  • Gast
Xfce naast KDE?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/06, 09:59:22 »
Ik heb vorige keer ook GDM geprobeerd omdat ik via KDM bij gnome mijn pc niet kon uitzetten, maar toen bleek dat het omgekeerd hier ook was, ik kan met GDM via KDE mijn pc ook niet uitzetten :)