Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)  (gelezen 5922 keer)

Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Gepost op: 2012/02/28, 12:26:23 »
Hallo iedereen,

Ik moet voor engels een presentatie houden en ik kwam op het idee om als onderwerp ubuntu te kiezen.
Nu kan ik me heugen dat er bij het uitproberen vanaf een live cd een kant-en-klare powerpoint over ubuntu te vinden was bij sample filees. Ik ben niet van plan om deze presentatie helemaal over te nemen, maar ik vond het interface wel gaaf.
Het kan trouwens ook zijn dat ik deze presentatie op het instalatiescherm had gezien.
Heeft iemand deze presentatie nog op zijn computer staan en zo ja, wil je hem dan naar mij sturen of zo?

Bedankt,

Luc

EDIT: Deze presentatie is niet te vinden, zijn er nu misschien tips voor mijn eigen presentatie?
« Laatst bewerkt op: 2012/02/28, 22:28:51 door Luckiboy »

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/28, 21:37:08 »
Als het goed is staat het sjabloon standaard op je pc.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu Powerpoint presentatie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/28, 22:27:10 »
Aha, denk dat ik gevonden heb wat ik bedoelde, ik wist niet precies of ie bij de sample files zat of zo, maar heb nu het installatieproces op youtube teruggekeken en daar geven ze een screenshot van zo'n presentatie. Ik denk dat deze presentatie dus niet te downloaden is.
Ik maak, met het sjabloon waar lord4163 me op wees, zelf wel een aantrekkelijke presentatie.

Hebben jullie dan misschien nog tips wat er eigenlijk wel in de presentatie moet komen te staan?

Luc



Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/29, 09:12:15 »
Waarom niet zelf met screenshots een eigen beeld scheppen over Ubuntu ? (Of erbij plaatsen met de bestaande Ubuntu-presentatie)
Met de Gimp kan je je screens aanpassen zoals je wenst en op die manier een persoonlijke toets leggen.

In die presentatie wordt vaak de kracht van de terminal over het hoofd gezien, waarschijnlijk omdat het geen mooi oogsnoep is. Misschien ook die zaken verwerken in je presentatie.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/29, 09:15:31 »
Ja, kan ik ook een beetje interessant doen :evil:

Maar goed idee, terminal wordt inderdaad vaak over het hoofd gezien.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/29, 09:31:53 door Luckiboy »

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/29, 12:19:54 »
Ik heb een tijdje geleden deze http://db.tt/Qs1r32VC Linux presentatie gekregen ! Het is een oudje maar je kan er nog steeds veel info uit halen.

Groeten van Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/29, 12:22:24 »
Zit nu op school (met windows), maar ik zal thuis wel even kijken...
Is ie trouwens in het nederlands? Want dan moet ik de informatie nog wel omzetten in het engels...

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/29, 12:27:38 »
Ja in het Nederlands (soms met Belgische benamingen) !

Zit nu op school (met windows), maar ik zal thuis wel even kijken...
Is ie trouwens in het nederlands? Want dan moet ik de informatie nog wel omzetten in het engels...
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/29, 12:31:08 »
Van vlaams heb ik geen kaas gegeten :D

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/29, 16:46:50 »
Ben bezig met presentatie, heeft iemand redenen voor de gewone windows-gebruiker waarom ze niet Ubuntu moeten gebruiken? Heb al:
- Windows programma's draaien niet of slecht (met behulp van een emulator) onder ubuntu
(- Windows is makkelijker te gebruiken voor de normale computergebruiker)

Heeft iemand tips?
« Laatst bewerkt op: 2012/02/29, 16:55:43 door Luckiboy »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/29, 16:49:22 »
Zijn er nadelen dan? :D

En die laatste is puur persoonlijk, die zou ik er uit halen.

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/29, 16:51:00 »
Ja dat is waar, sommige mensen (waaronder ik) vinden een terminal nou gewoon veel prettiger werken dan "windows bestandenverkenner"

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/29, 16:58:22 »
Staat op internet ook dat het installeren van drivers in ubuntu een heel gedoe zou zijn, is dit waar? Heb geen ervaring met drivers omdat ik een netbook zonder drivers heb =D
Of misschien is dit ook wel persoonlijk...

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/29, 16:59:58 »
Ja dat is waar, sommige mensen (waaronder ik) vinden een terminal nou gewoon veel prettiger werken dan "windows bestandenverkenner"

Windows makkelijker dan Ubuntu? Echt niet. Tegenwoordig zijn er werkomgevingen, unity. gnome shell, xfce, kde enzovoort ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/29, 17:02:04 »
Staat op internet ook dat het installeren van drivers in ubuntu een heel gedoe zou zijn, is dit waar? Heb geen ervaring met drivers omdat ik een netbook zonder drivers heb =D
Of misschien is dit ook wel persoonlijk...
Vroegah wel ja. Nu niet meer. Althans, meestal niet. Dezelfde (compatibiliteits)problemen als in windows.

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/29, 17:02:36 »
Staat op internet ook dat het installeren van drivers in ubuntu een heel gedoe zou zijn, is dit waar? Heb geen ervaring met drivers omdat ik een netbook zonder drivers heb =D
Of misschien is dit ook wel persoonlijk...

Voor de meeste mensen is het juist een eitje. In 95% van de gevallen verloopt het prima door via Hardware Drivers (Extra stuurprogramma's) met 1 klik de nVidia- of ATI-driver te installeren. Rebooten en klaar. Zo simpel is het. Ook externe drivers (voor printers e.d.) zijn vaak gewoon grafisch te installeren. Slechts bij uitzondering moet men in de terminal duiken. 5% dus.

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/29, 17:11:15 »
Staat op internet ook dat het installeren van drivers in ubuntu een heel gedoe zou zijn, is dit waar? Heb geen ervaring met drivers omdat ik een netbook zonder drivers heb =D
Of misschien is dit ook wel persoonlijk...

Ik moest vanmiddag nog de computer opnieuw opstarten op school om een USB stick te gebruiken.  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/29, 17:14:01 »
Even nog over het uiterlijk van de presentatie. In de bijlage een screenshot, wat vinden jullie hiervan?
Hier eventueel ook nog tips voor?

Luc

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/29, 17:35:14 »
Staat op internet ook dat het installeren van drivers in ubuntu een heel gedoe zou zijn, is dit waar? Heb geen ervaring met drivers omdat ik een netbook zonder drivers heb =D
Of misschien is dit ook wel persoonlijk...

Dat lijkt me sterk :P je bedoelt dat alle drivers daarvoor al in de kernel zitten en dat je geen extra (gesloten) drivers hoefde te installeren. Als ze echter niet in de kernel zitten kan het voor de beginner een hoop gedoe lijken.

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #21 Gepost op: 2012/02/29, 18:17:48 »
Hij is engels, heeft 2 zwarte randen, en de heading is te groot, als je hem kleiner maak staat hij niet in het logo. Voor de rest is hij mooi :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #22 Gepost op: 2012/02/29, 18:23:30 »
Hij is engels, heeft 2 zwarte randen, en de heading is te groot, als je hem kleiner maak staat hij niet in het logo. Voor de rest is hij mooi :)

Die zwarte randen krijg ik sowieso als ik hem op presentatie zet. En de presentatie moet ik geven voor engels. Dus het lijkt me logisch dat ie in het engels is :rolleyes:

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #23 Gepost op: 2012/02/29, 18:26:55 »
Dat lijkt me sterk :P je bedoelt dat alle drivers daarvoor al in de kernel zitten en dat je geen extra (gesloten) drivers hoefde te installeren.

Juist ja dat bedoelde ik ;)

Re: Ubuntu Powerpoint presentatie (EDIT: tips?)
« Reactie #24 Gepost op: 2012/02/29, 18:37:04 »
In plaats van een "Powerpoint"-presentatie kan je ook een presentatie geven (in LibreOffice) of kan je een presentatie aanmaken in latex
(bvb. met Kile). Hetzelfde geldt voor een excel-sheet. Je kan dat ook een rekenblad noemen :).