Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: achtergrond bureaublad op tv scherm  (gelezen 919 keer)

Offline yogiman

  • Lid
achtergrond bureaublad op tv scherm
« Gepost op: 2019/06/21, 17:18:15 »
Ik heb een hdmi naar de tv. De tv soundbar kan ik gewoon gebruiken, ook als de display niet op mirror is door hdmi te klikken bij geluidsicoontje rechtsboven. Op het tv scherm verschijnt dan toch de bureaublad achtergrond zoals die meegegeven is bij de installatie van xubuntu. Als ik de bureaublad achtergrond verander op mijn laptop, krijg ik toch op de tv die originele achtergrond, die ik saai vindt. Ik neem aan dat dat niet te veranderen is? Ik heb namelijk geen optie om het tv scherm uit te zetten, en het is vaak plezierig om achter de laptop te zitten en gewoon een volledig scherm te hebben.

Re: achtergrond bureaublad op tv scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/21, 18:38:39 »
Fn <dubbel-beeldschermtekentje>
Indrukken tot je de gewenste stand bereikt hebt (met dubbel beeldschermpje, dat is beeldschermselectie op een laptop).

Een voorbeeld. Kan per merk/type wat verschillen in afbeelding of f-toests.
« Laatst bewerkt op: 2019/06/21, 18:47:06 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yogiman

  • Lid
Re: achtergrond bureaublad op tv scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/21, 20:16:28 »
Op mijn laptop zit ifn wel, maar ik heb een extern (draadloos) toetsenbord, omdat ik er een keer thee overheen liet vallen.

Re: achtergrond bureaublad op tv scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/21, 22:14:23 »
Mmmmmm...... sorry, dan weet ik het ook niet meer. Fn toetsen zijn er geloof ik alleen als Fn toetsen??

Zelfde maar slooplaptop kopen en toetsbordje overbouwen? Is ook niet zo ingewikkeld hoor.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore